איך קידום אתרים אורגני יכול להשפיע על החשיבות בעיצוב האתר?

מנוע חיפוש
תוכן העיניינים

לפני מספר שנים אלו העוסקים בבניית אתרים, וקידומם עבור בתי עסק, לא היו חשופים לדרך בה גוגל, מנוע החיפוש הדומיננטי בשוק, בוחר את האתרים אותם הוא מדרג הכי גבוה בעת

חיפוש מילות המפתח הנכונות.

כעת, כמה שנים מאוחר יותר, יש לנו תמונה הרבה יותר ברורה של אילו אלמנטים צריכים להתקיים וכיצד הם אמורים להתקיים, על מנת לקדם את האתר באופן אורגני ובדרך הנכונה, והיעילה ביותר.

אחד מן האלמנטים הללו, למרבה ההפתעה, הוא דווקא עיצוב האתר.

 

מה זה קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני, או בשמו האחר SEO, הינה הדרך בה נקדם את האתר שלנו על מנת שיצבור קהל לקוחות לטווח הארוך ואף ימשיך לייצר אותם בתהליך טבעי שאינו מצריך השקעה של כסף רב בקידום ממומן כל כמה זמן. קידום אורגני מתבסס על מספר אלמנטים, ביניהם יצירת תוכן איכותי, לינקים ושיתופי פעולה עם אתרים, וכמובן עיצוב האתר. כלל האלמנטים הללו עוזרים בדרך ישירה, ולעיתים גם עקיפה, לכך שבעת חיפוש מילות מפתח ספציפיות בגוגל אתרנו יהיה מדורג בין הראשונים שיופיעו. דבר זה באופן טבעי יביא לכך שהמתעניין ייכנס גם לאתר שלנו, וזאת היות והוא סומך על מנוע חיפוש ותיק כמו גוגל שיציג בפניו את האופציה הרלוונטית והאמינה ביותר בשבילו.

 

האם עיצוב האתר הוא באמת קריטי?

 התשובה היא, חד משמעית, כן. לאספקט זה של עיצוב האתר ישנה השפעה גדולה על קידומו בתחום קידום אתרים אורגני, והשפעה זו נובעת גם מהיבטים טכניים וגם מהיבטים הקוגניטיביים הקשורים לגולש עצמו. להלן כמה דרכים בהן עיצוב תופס מקום חשוב כחלק מקידום האתר שלכם:

שיעור נטישה ושהייה:

אלמנט זה קשור גם בתחום הטכני וגם בתחום הקוגניטיבי. תתארו לעצמכם לרגע כי אתם מתעניינים במוצר כלשהו ומחפשים איפה הכי כדאי לקנות אותו. סביר כי החיפוש הראשוני שתבצעו יהיה בגוגל המפורסמת. במידה ותיכנסו לאתר בעל צבעים בוהקים ולא נעימים, או שהמידע הכתוב לא יהיה מונגש ויזואלית באופן קריא או נעים, סביר כי באותו הרגע פשוט תוותרו ותעברו למקום אחר שבו החוויה תהיה שונה. למה שקרה כאן קוראים דיסוננס קוגניטיבי: הגולש מוצף ביותר מדיי מידע באופן ויזואלי, בין אם זה מבחינת תוכן המונגש באופן לקוי, או רק העיצוב עצמו, והוא בוחר פשוט לוותר, לנתק, ולעבור למקום אחר בו המוח שלו ירגיש שהוא בשליטה על מה שהוא קולט. נטישה כזו נספרת בתחום מדד נטישה גבוה של האתר ואותו הדבר יקרה להפך במידה והאתר יהיה מונגש באופן נוח, ועל כן יהיה לנו מדד שהייה ארוך. מדדים אלו חשובים לקידום האתר היות וגוגל הודו כי הם אכן לוקחים בחשבון, ומתחשבים במדדים אלו בהקשר של דירוג אתר בקרב האלגוריתמים שאחראיים על כך.

 

מילות מפתח:

חלק מעיצוב האתר הוא כמובן הטקסט שמוצג בו. מעבר לתוכן עצמו, הפונט והצבע, חשוב שנשים לב לסדר ההיררכי שבו מוצג כל המידע הזה. נעשה זאת באמצעות מילות מפתח רלוונטיות היות ואלה הן מילות המפתח שיקפיצו את האתר שלנו בעת החיפוש בגוגל וכך נדורג גבוה יותר בעזרת האלגוריתמים של גוגל. אם כן חשוב לזכור לבדוק מראש כל מילת מפתח ואת רמת היעילות שלה. חשוב לציין כי בתחומים אלו לרוב מומלץ לשכור את שירותיה של חברה העוסקת בקידום אתרים היות וזו בעלת ניסיון וידע רחב, דוגמת אונליין שמונליין.

 

סוג העיצוב:

שימו לב כי קיימים שני סוגים של עיצובים, פרלקסי ודינמי. זה הראשון מאפשר הוספת כלל התוכן בגלילה עבור הקורא אך חשוב לציין כי זה יכול להוות עומס עבור אותו הקורא והוא יטבע במידע וכך נגיע לרמת נטישה גבוהה ממנה נרצה להימנע. לעומת זאת עיצוב דינמי, המומלץ יותר מבחינת קידום אתרים ועל פי גוגל עצמה, מאפשר התאמה למכשיר ממנו הקורא בוחר להיכנס וזה גם נעשה באמצעות לינק אחד המתאים עצמו לסוג המכשיר.

 

עומס:

אלמנט קטן אך חשוב, לפעמים עומס של תוכן והגזמה בכמות הדברים שנרצה להכליל בעצם גורם לאיטיות העלייה של האתר עבור המשתמש, בין אם זה דרך מחשב או נייד. אם כן, הגולש שלנו עלול לאבד סבלנות ולעבור לאתר מהיר יותר. אם כן שימוש יתר בתמונות כבדות, לינקים כבדים, תוכן מרובה, ועוד, יכול דווקא לגרום לרמת נטישה גבוהה יותר.

 

כתיבה איכותית:

כאן אנו נוגעים לתוכן עצמו אשר חשוב לזכור שגם לו אלמנט עיצובי חשוב. אדם הקורא תוכן איכותי יידע להעריך אותו, אך חשוב לציין כי אם יראה שהתוכן מסודר, נכתב, ומונגש ללא עריכה והגהה אז התוכן עצמו, איכותי ככל שיהיה, יאבד מחשיבותו בעיני הקורא. לכן חשוב לפנות במקרים אלו לחברה כמו אונליין שמונליין על מנת שתוכל לספק תוכן איכותי הן מבחינת הכתיבה והן מבחינת העריכה והתצוגה.

לסיכום, הצגנו את חשיבות קידום האתרים האורגני והבנו כי לעיצוב אתר יש כמה אספקטים חשובים שיש לתת על כולם את דעת ואת תשומת הלב הנדרשת. אין מדובר רק בבחירת הצבע והפונט, אלא התוכן עצמו ועריכתו, מילות המפתח המשומשות, כמות התוכן והתמונות, וההיררכיה בה הם מוצגים, ואת כל אלה נוכל לסכם בפשטות ב"חווית המשתמש". חווית המשתמש, אותה נוכל לקבוע באמצעות עיצוב נכון לאתר, תשפיע מאד על המקום אותו האתר שלנו יתפוס בדירוג של מנועי החיפוש, ובכך גם ישפיע על זרם הלקוחות הטבעי לו אנו שואפים כאשר אנו בוחרים במסלול קידום אורגני.

 

מסך עם נתונים

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
4 טיפים לקידום העסק שלך בקלות
קידום אתרים
4 טיפים לקידום העסק שלך בקלות

בעידן בו התחרות בעולם העסקים מתחזקת מיום ליום, מציאת דרכים חדשניות ויעילות לקדם את העסק הפכה למשימה מרכזית עבור כל בעל עסק. אך איך אפשר

למה אתם צריכים קידום אורגני
קידום אתרים
למה אתם צריכים קידום אורגני?

היום כולם זקוקים לשירותי קידום אורגני, מאחר ולא ניתן לקדם או לשווק את העסק או האתר שלכם, ללא נוכחות אונליין. רוב הלקוחות שלכם נמצאים בגוגל

קידום אתרים
קידום אתרים
כיצד ניתן לשפר את דירוג האתר בגוגל?

שיפור הדירוג שלכם בגוגל הינה מלאכה שדורשת שימוש במילות המפתח הנכונות, במבנה האתר ובאופטימיזציות כדי לספק חווית משתמש מצוינת, שהאלגוריתמים של גוגל יודעים לזהות וכך

תיאוריה של SEO
קידום אתרים
הכירו את תורת ה SEO –

קידום העסק שלכם באמצעות אלגוריתם החיפוש של גוגל הוא הדרך היעילה ביותר להבליט את אתר הבית שלכם ולהביא אותו לתוצאות הראשונות בחיפוש. השיטה מביאה אליכם