פתיחת חנות אינטרנטית: כל מה שחשוב לדעת לפני – לגזור ולשמור

פתיחת חנות מקוונת
תוכן העיניינים

פתיחת חנות אינטרנטית יכולה להיות אחד הצעדים הטובים ביותר לעסק קיים ובתור עסק חדש. הקהל כבר התרגל לרכוש באונליין, חלקו מעדיף את חוויית הקנייה מהבית על פני זו שבחוץ והטכנולוגיה התפתחה והפכה לנגישה עבור יותר יזמים שרוצים לייצר הכנסה מהרשת.

לפעמים נראה שזה כל כך פשוט לפתוח חנות אינטרנטית. כל שיש לעשות הוא להקים אתר, להציע מוצרים למכירה ולחכות שהלקוחות יגיעו וירכשו. האם בעולם הדיגיטלי בו התחרות רק הולכת וגוברת כל יום זה כל כך פשוט? ברור שלא. לכן, פנינו להתייעצות עם ג'ורג' שופאני ,בעלים של חברת Original Concepts המתמחה בבניית חנויות אינטרנטית, למען כל אלה שמוכנים להיכנס למסע המרתק של עולם המכירות באונליין והכנו כתבה על כל מה שחשוב לדעת לפני פתיחת חנות אינטרנטית. את הכתבה הזו תרצו לגזור ולשמור.

 

תכנון מוקדם כמפתח להצלחת החנות האינטרנטית

היום אפשר להקים חנות אינטרנטית תוך ימים ספורים. ההזדמנויות כבר נמצאות שם אך למרות זאת ברור שלא כל החנויות באמת מצליחות והסיבה לכך היא דילוג על שלב התכנון. עוד לפני ההקמה חשוב להבין מה העסק, מה החנות תמכור, אילו מוצרים יהיו בה ולמי היא תמכור. יש להגדיר את הקהל ולחקור אותו, להבין מה הוא מחפש, מה מעניין אותו לראות, מה הצרכים שלו ומה הרצונות.

ישנן שאלות רבות שכדאי לשאול בתחילת הדרך ומתוך התשובות אפשר ליצור את האפיון של החנות. האפיון הוא המבנה הרחב של החנות, הקטגוריות שיהיו בה וכמובן, מתוך כך אפשר לגזור את דרישות העיצוב. נכון להגיד שתהליך הקנייה זהה בכל חנות (האמת היא שהוא זהה לחנות פיזית): הלקוח שם את המוצר בעגלה, פונה לקופה ומשלם.

המטרה צריכה להיות יצירת תהליך שהוא באמת פשוט. על הלקוח למצוא את מבוקשו במהירות, להבין מה הוא עומד לקנות ובאילו תנאים, לגשת לקופה בלחיצה אחת על כפתור בולט ולשלם במינימום זמן. מהצד של הלקוח החוויה חייבת להיות אינטואיטיבית ומאחוריה עומד תכנון מוקפד, הבנה של חוויית המשתמש ועיצוב בלתי מתפשר אשר יודע היכן אפשר להיות יצירתיים ומתי חשוב להיות שמרניים יותר.

פתיחת חנות מקוונת

בחירת סחורה, יצירת מערך הזמנות ומשלוח

בכל הנוגע לשרשרת האספקה יש צורך לקבל החלטות עסקיות ולדאוג לכך שהחנות האינטרנטית תוכל לתמוך בהן. העסק צריך להחליט כמה מוצרים הוא רוצה להציג בחנות ובמקרה שהמטרה היא להציג מוצרים רבים יש לוודא מראש שהאתר יהיה מסוגל לאחסן את כמות המידע שצפוי להיות בו. אם צפויה להיות תנועה גדולה במיוחד חשוב שהשרת יהיה חזק ויתאים לכך.

יכול להיות שהמטרה היא להציע בכל פעם מוצרים חדשים ואם כך הדבר על המערכת להיות ידידותית למי שמתפעל אותה. אי אפשר רק להעלות מוצרים ולצפות שכל העבודה תתבצע לבד. כמובן, יש לחשוב על מערך ההזמנות וניהול המלאי כך שאפשר יהיה לציין במערכת כמה מוצרים יש במלאי ושהיא תודיע על ״אזל מהמלאי״ במידה וזה המצב.

נקודה נוספת חשובה היא המשלוח. ישנם כמה דברים שיש לכדאי להביא בחשבון לפני שפותחים את החנות. הראשון הוא להחליט כיצד יתבצע המשלוח. כדאי לבצע מחקר ולהבין מה עלויות המשלוח, כמה זמן לוקח לשלוח את המוצר ומהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. כל מי שפותח חנות חייב לדעת כיצד המוצרים יגיעו אליו וממנו ללקוח. עוד נקודה שיש לתכנן אותה מראש היא היכולת של הלקוח לעקוב אחר המשלוח כלקוח שיודע מה צפי הגעת המשלוח צפוי להיות מרוצה יותר.

 

שיווק, קידום ומכירות בחנות אינטרנטית

רגע לפני הקמת ופתיחת חנות האינטרנט יש לבצע תוכנית שיווקית. המטרה של התוכנית היא להבין איך יגיעו לקוחות אל החנות, כמה יעלה להביא כל לקוח ולהעריך מה צפי הרווח של כל אחד. גם החנות היפה ביותר לא תוכל להתקיים ללא לקוחות וללא שיווק שיוביל אותם אליה. בחשיבה על השיווק הדיגיטלי יש להתייחס לא רק לפעולות שיתבצעו מחוץ לאתר אלא גם בתוכו.

יש לוודא מול החברה שבונה את אתר החנות כי הוא יתאים לקידום בגוגל וכדאי לחשוב מראש כיצד לעשות זאת. הקידום של החנות יכול להתבצע באופן אורגני על ידי הוספת תוכן ומוצרים לחנות, הוא יכול להתבצע באופן ממומן על ידי יצירת מודעות בגוגל וברשתות החברתיות והוא יכול לעשות שימוש במשפיעני רשת. כל שיטה יכולה לעבוד וכבר בתחילת הדרך כדאי לחקור את השוק, התחרות, שיטות הקידום ולהבין את העלויות של כל אחת.

קידום טוב לא רק מביא יותר תנועה לאתר אלא גם מבטיח מכירות גבוהות ומכאן החזר השקעה גבוה (נקרא גם ROI). יש להתייחס אל חנות אינטרנטית כמו כל עסק ולהכין תוכנית עבודה, תוכנית שיווק ותוכנית פיננסית. ככל שנעשות יותר פעולות הכנה מראש כך קל יותר לצפות את הפעולות העתידיות, להיערך מבחינה כלכלית, להכין את המוצרים הנדרשים ולתפעל את העסק (כלומר החנות) על הצד הטוב ביותר כבר מהרגע הראשון.

פתיחת חנות מקוונת

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי