מה מאפיין משכנתא לזוגות צעירים?

ייעוץ משכנתא
תוכן העיניינים

זוג צעיר הנוטל על עצמו משכנתא, לא תמיד מודע למורכבות ההתחייבות שנטל על עצמו. לפעמים טוב שכך ולפעמים לא. אב לאל תדאגו, הבנקים לא לוקחים על עצמם סיכונים מיותרים וכאשר הם מזהים מורכבות, הם גם מנסים להרוויח ממנה. וזה חלק ממאפייני משכנתא לזוגות צעירים. 

 

מהי משכנתא?

משכנתא היא הלוואה הניתנת תמורת שעבוד נכס קיים עבור רכישתו. הלוואה זו מצריכה מהרוכש לממן חלק מהעסקה באמצעות הון עצמי שעליו לגייס. משכנתא היא ההלוואה היקרה ביותר שאדם לוקח על עצמו, היא מורכבת ולכן היום מרבית הזוגות הצעירים יודעים שכאשר לוקחים משכנתא, חייבים לקבל ייעוץ משכנתא, אחרת הם עלולים להפסיד מהעניין. וזה אכן כך.

 

משכנתא לזוגות צעירים היא בעלת אחוזי מימון גבוהים

הלוואת משכנתא הניתנת לזוגות צעירים תהיה בדרך כלל מאופיינת מאחוזי מימון גבוהים. שכן מאיפה יש לצעירים שהתחתנו לא מזמן, הון עצמי גבוה… גם ככה אחוזי המימון הנדרשים ברכישת דירה ראשונה הם דורשים והם עומדים על 25% מערך הנכס. כך שעל נכס שעולה מיליון יהיה צורך בלפחות מאתים חמישים אלף שקל מזומן…

 

ערבויות למשכנתא לזוגות צעירים

יש מקרים בהם הלווים הם צעירים מידי / בעלי הכנסה נמוכה מידי והבנק רואה סיכון בלאשר להם את ההלוואה. מה עושים במקרה כזה? הבנק דורש ערבויות להלוואה. כך זוגות צעירים רבים פונים לחפש אחר אדם בעל יכולת פיננסית שיסכים לחתום לו ערבות למשכנתא.  בהמשך חיי המשכנתא ניתן להוריד את הערבויות ולפטור את הערב לדרכו.

 

משכנתא כזו תמוחזר במרבית הפעמים

כאשר בונים את תמהיל המשכנתא הקובע מה יהיה הרכב ריביות המשכנתא בהלוואה, חשוב לזכור כי מדובר בהלוואה שצעירים לקחו על עצמם. הם עדיין לא יודעים מה צופן להם העתיד וכמו שאנחנו יודעים, החיים הם דינאמיים. חשוב לשלב בתמהיל המשכנתא את האפשרות לפרוע או למחזר את המשכנתא במינימום עמלה ונזק.

 

נדרשים להשלמת הון עצמי

גיוס ההון העצמי הוא בעיה של מרבית הזוגות הצעירים בישראל. הרי מחירי הדיור לא מפסיקים לטפס וכדי לרכוש דירה צריך הון ראשוני. מה עושים? מרבית הזוגות נוטלים על עצמם עוד הלוואות להשלמת ההון העצמי. במקרה כזה חשוב להיעזר ביועץ משכנתאות שיבדוק אילו הלוואות משתלמות ומה כדאי לעשות כדי שיכולת ההחזר החודשית לא תיפגע בסופו של דבר.

 

דירה מקבלן יקרה יותר

לא מעט זוגות צעירים בוחרים לרכוש דירה מקבלן. לפעמים הדירה היא רק "על הנייר" והכל נראה מבטיח. אך גם כאן חשוב לזכור כי על דירה מקבלן נלווה מדד תשומות הבנייה שמייקר את מחיר הדירה וחשוב לערב איש מקצוע שינסה להקדים את תשלום המשכנתא לקבלן בכדי לחסוך את עלויות המדד העולה.

כך או כך, כאשר רוכשים דירה בתור זוג צעיר, חשוב להיות מודע לסכנות הקיימות בדרך.

ייעוץ משכנתא

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי