כל מה שחשוב לדעת על הנפקת תעודת יושר 

תעודת יושר
תוכן העיניינים

תעודת יושר מונפקת על ידי משטרת ישראל, במטרה להוכיח כי האזרח שביקש את הנפקתה אינו מחזיק בעבר פלילי. מדובר למעשה על תדפיס המתעד את הרישום הפלילי של האזרח, במידה והוא קיים. תעודת יושר מכילה גם מידע לגבי תיקים שטרם ניתנה בהם הכרעה ותיקים סגורים. מאמר זה יספק לכם את כל המידע לגבי הנפקת תעודת יושר ומידע נוסף לגבי המבנה והתוכן שלה.

 

כיצד ניתן להנפיק תעודת יושר?

עד לשנת 2022 כל אחד יכול היה להנפיק תעודת יושר, באמצעות פניה פשוטה לתחנת המשטרה הקרובה לביתו. אך ביולי 2022 נכנס לתוקף חוק המידע הפלילי ותקנות השבים, הידוע גם בשם – חוק המידע הפלילי החדש. בעקבות השינוי כבר לא ניתן להנפיק את התעודה באופן חופשי, אלא יש לפנות לעורך דין שיפנה עבורכם למשטרה, במטרה לקבל העתק של תעודת היושר.

תעודת יושר

מדוע כבר לא ניתן להנפיק תעודת יושר באופן עצמאי?

אחת הסיבות לשינוי בחוק, הוא הרצון להגן על הזכויות של האזרחים. בעבר מעסיקים רבים דרשו מהמועדים להנפיק תעודת יושר, כתנאי הכרחי לקבלתם לעבודה. מדובר על פעולה לא חוקית, שנוגדת את הוראות החוק. לכן נכון להיום כל אזרח רשאי לגשת לתחנת המשטרה, במטרה לעיין בתעודת היושר שלו, אך הוא אינו זכאי לקבל את ההעתק שלה. רק עורך דין יכול לקבל את ההעתק מהמשטרה, דבר שמסבך את התהליך ומונע אפליה במקומות העבודה השונים.

 

מה מכילה תעודת יושר?

  1. הרשעות קודמות – חלק זה יכיל את כל ההרשעות של האזרח ואת העונשים שהוטלו עליו, כולל קנסות, עבודות שירות, מאסר על תנאי ומאסר בפועל. תקופת ההתיישנות הינה 7 שנים מיום ביצוע העבירה, לכן לאחר 7 שנים העבירה אמורה להימחק מתעודת היושר.
  2. רישום משטרתי הכולל תיקים סגורים – מדובר על מקרים בהם האזרח נחקר בביצוע עבירה, אך התיק נסגר ללא הגשת כתב אישום.
  3. תיקים הנמצאים תחת חקירה (תיקי מב"ד).

תעודת יושר

הנפקת תעודת יושר – למי זה רלוונטי?

הנפקת תעודת יושר תהיה חיונית עבור כל מי שמעוניין להוציא דרכון זר או אזרחות זרה, מאחר ורוב המדינות דורשות תעודת יושר כחלק מהתהליך. כמו כן, תעודת יושר הכרחית עבור מי שמעוניין להוציא רישיון נשק, מאחר ולא ניתן לקבל רישיון נשק קבוע במידה וישנו רישום פלילי. מעבר לכך, מי שמעוניין לאמץ ילדים, חייב להוכיח כי אין לו רישום פלילי, במטרה להראות את היכולת שלו לטפל בילדים בצורה המטיבה ביותר. חשוב לציין כי חלק ממקצועות הלימוד מחייבים תעודת יושר, כחלק מדרישות הקבלה.

 

סיכום כל המידע הרלוונטי לגבי הנפקת תעודת יושר

לסיכום, הנפקה של תעודת יושר מתבצעת היום אך ורק על ידי עורך דין, במטרה להגן על זכויות האזרחים. התעודה חיונית לצורך הוצאת רישיון נשק, אימוץ ילדים, הוצאת אזרחות זרה וכדומה.

תעודת יושר

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי