מאילו חומרים עשויים שכפצים ומגני ירי?

מאילו חומרים
תוכן העיניינים

כאשר מדובר על הגנה בליסטית, ישראל היא אחת המדינות המובילות בתחום ייצור שכפ"צים ממוגני ירי. וכאשר רוכשים שכפ"ץ, חשוב לדעת מה לחפש באחד איכותי, כמה יעלה וממה להיזהר. לאחר קריאת המדריך המזורז הבא, לא יישארו לכם שאלות בנושא.

בדרך כלל, שכפ"צים עשויים משכבות מרובות של חומרים שונים, ביניהם חומרים קרמיים וכן סיבים מסוג "קוולאר" (Kevlar) שנבדקו בדיקה בליסטית ועומדים בתקן צה"ל. חומרים אלה נועדו לספוג את הכוח של כדור במהירות גבוהה ולפזר אותו על פני כל האפוד, מה שבתורו מגן על הלובש אותו מפציעה חמורה או חלילה מוות. לקנייה מאובטחת של שכפצים ומגני ירי לחצו כאן כעת.

 

מה חשוב לדעת בעת רכישת שכפ"ץ?

בתור התחלה, חשוב יהיה לבחור את סוג השכפ"ץ המתאים למבנה ולגודל הגוף. שכפ"צים מגיעים בגדלים שונים וברמות הגנה שונות, כמו גם במשקלים שונים. אז אם כך, יש לוודא שבוחרים באחד שמתאים כמו שצריך ומציע את רמת ההגנה הנדרשת.

בנוסף, חשוב לבדוק אם יש על האפוד אחריות ומה היא כוללת. שכפ"צים מסוימים יכללו אחריות של שנים, בעוד שאחרים נקנים בכלל ממקורות לא רשמיים ולא כוללים אף אחריות. כאשר רוכשים את השכפ"ץ, חשוב למצוא גורם רשמי כאן בארץ אשר מוכר שכפ"צים בתקן צה"לי בלבד.

מאילו חומרים

באילו מקרים צריך שכפ"ץ איכותי?

אמנם הדבר הראשון שעולה בראש הוא צה"ל וצבא, אבל אפודי ירי משמשים גם במקרים אחרים. ניתן להשתמש בשכפ"צים במקרים הבאים:

  • עיתונאים שעובדים בסביבה מסוכנת
  • אנשי עסקים שצריכים הגנה
  • פוליטיקאים שזקוקים להגנה נגד ירי
  • חוקרים פרטיים שעובדים במסווה
  • עורכי דין בדינים פליליים
  • אנשי משלחות סיוע וחילוץ באזורים מסוכנים (כדוגמת אסון רעידת האדמה בטורקיה בפברואר 2023).
  • אנשי צוות רפואי באזורים מסוכנים של העולם

בסופו של דבר, לא חסר בשוק עבודות מאתגרות אשר כרוכות גם בסיכוני חיים משמעותיים. באלו ואחרות, שכפ"צים יכולים להיות הקו הזה שמבדיל בין חיים לחלילה מוות

 

כמה עולה שכפ"ץ איכותי?

מחיר שכפ"ץ איכותי יכול לנוע בין כמה אלפי שקלים, כאשר השכפ"צים המתקדמים יותר מאפשרים גם שינויים והתאמות. לדוגמה: חלק מהשכפ"צים מאפשרים הוספה של פלטות קרמיות נגד ירי של רובים מסוג קלאצ'ניקוב ו-16M. עם רמת הגנה של 3A, שכפ"צים אלו יעלו כ-2,200 ₪ ומעלה.

בעלויות נמוכות יותר של כ-1,200 ₪ – 1,500 ₪, ניתן לרכוש שכפ"ץ נגד ירי כדורי 9 מ"מ וכן דקירות ע"י סכין. בדומה לשכפ"צים מתקדמים יותר, גם שכפ"ץ זה עשוי חומרים קרמיים ומציע רמת הגנה 3A. כדי לנסות להוזיל עלויות עד כמה שניתן, אפשר לערוך השוואת מחירים בין שכפ"צים. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בחיים שלכם, ככה שיש דברים שפחות מומלץ לחסוך בהם "שקל לכאן או שקל לשם".

מאילו חומרים

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי