זיהוי הסימנים של התמכרות להימורים: לדעת מתי וכיצד לפנות לעזרה

התמכרות להימורים
תוכן העיניינים

אחת הדרכים הכי טובות להפחית את נזקי ההתמכרות להימורים היא לזהות מוקדם את התופעה. אז מהם הסימנים שצריך לשים לב אליהם ואל מי כדאי לפנות? הנה כמה הצעות קונקרטיות לאימוץ מיידי

 

מהי התמכרות להימורים?

התמכרות להימורים היא הפרעה התנהגותית, שבמסגרתה לאדם יש דחף בלתי נשלט להמר למרות השלכות שליליות של הפעולה. חיוני לזהות את הסימנים  להתמכרות בשלב מוקדם, שכן הדבר עלול להוביל לבעיות כלכליות, רגשיות וחברתיות חמורות. כמו כן, ככל שההפרעה תזוהה בשלב מוקדם, כך ניתן יהיה לפנות אל תכנית גמילה מהימורים.

התמכרות להימורים

סימנים שעשויים להעיד על  הפרעת התמכרות להימורים

  • אינדיקציה עיקרית אחת להתמכרות להימורים היא הצורך הגובר להמר עם יותר כסף כדי להשיג את אותה רמת ריגוש. אם מישהו מוצא את עצמו חושב ללא הרף על הימורים, משחזר חוויות הימורים קודמות ומתכנן את המיזם הבא – העיסוק המתמשך הזה הוא סימן ברור לבעיה פוטנציאלית.
  • באופן דומה, אם אדם מנסה להפחית או להפסיק את ההימורים אך נכשל שוב ושוב, הדבר עשוי להעיד על חוסר שליטה על הדחף. סימן נוסף יכול להיות כאשר האדם נהיה חסר מנוחה או עצבני כשעה שהוא מנסה להפחית או להפסיק מהימורים.
  • המרדף אחר הפסדים, או הפעולה של ניסיון להחזיר כסף שאבד על ידי הימור נוסף, הוא עוד סימפטום קלאסי. לעתים קרובות, אנשים עם בעיית הימורים ימצאו את עצמם משקרים לבני משפחה או למטפלים לגבי היקף פעילות ההימורים שלהם. הסודיות וההונאה הזו עלולים להוביל למערכות יחסים מתוחות עם יקיריהם.
  • יתר על כן, אנשים עם התמכרות להימורים עשויים להשתמש בהימורים כדרך לברוח מבעיות או תחושות של חוסר אונים, אשמה, חרדה או דיכאון. אם אדם מסכן או מאבד מערכות יחסים משמעותיות, הזדמנויות עבודה או עיסוקים לימודיים בגלל הימורים, זה סימן רציני להתמכרות.
  • עומס פיננסי הוא סימפטום נוסף. אם מישהו מוצא את עצמו מוכר חפצים אישיים או סומך על אחרים שיחלצו אותו בגלל הפסדי הימורים, זה סיבה לדאגה.

 

מה עושים אחרי שמזהים את הסימנים המקדימים?

אם מישהו מאמין שהוא או אדם אהוב עלולים ליפול בהתמכרות להימורים, חיוני לפנות לעזרה מקצועית. ישנם מספר משאבים זמינים בישראל כדי לסייע בהתמכרות להימורים. אפשרות אחת היא ליצור קשר עם גופים שמציעים סיוע למתמודדים עם הימורים בעייתיים. גופים אלו יכולים לספק גישה ליועצים ומטפלים שהוכשרו לטיפול בהתמכרות להימורים.

בנוסף, הצטרפות לקבוצות עזרה עצמית יכולה להיות מועילה, שכן הן מספקות תמיכה מעמיתים ושיתוף חוויות ותחושות. טיפול, במיוחד טיפול קוגניטיבי התנהגותי, הראה תוצאות חיוביות בסיוע לאנשים להתגבר על בעיות ההימורים שלהם, על ידי לימודם לזהות ולהחליף התנהגויות לא בריאות בהתנהגויות בריאות יותר.

 

לסיכום

בישראל קיימים משאבים וארגונים המיועדים לסייע למי שמתקשה בהימורים בעייתיים. אם מישהו מזהה את הסימנים הללו בעצמו או באדם אהוב, פנייה לעזרה מקצועית מיידית יכולה לעשות הבדל משמעותי בהחלמה.

התמכרות להימורים

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי