החזר מס לעסקים וחברות הייטק

החזר מס
תוכן העיניינים

מעסק זעיר עד חברת הייטק בינלאומית – כולם נדרשים לשלם מיסים בהתאם לגודלם ולהגדרתם בחוק. למרות ההבדלים – כולם זכאים להחזרי מס, אך ההבדלים הם גדולים ובמאמר זה ננסה לעשות לכם קצת סדר

 

גדולים כקטנים משלמים מיסים וזכאים להחזרים

בהגדרתו הבסיסית ביותר עסק הוא ארגון שתכליתו היא להרוויח כסף. מבחינה כמותית יש יותר עסקים זעירים, קטנים ועד בינוניים מאשר חברות גדולות ותאגידי ענק. כמו כן יש הבדל חוקי בין עוסק מורשה לבין חברה בע"מ. מבחינת הבנקים ומשרדי הממשלה, הגודל כן קובע וישנם קריטריונים המבדילים בין עסקים קטנים, בינוניים וגדולים.

על פי נתוני משרד הכלכלה, ב-2020 היו כ-625 אלף עסקים, כאשר 99.6 אחוז מהן היו קטנים עד בינוניים. המשותף לכולם הוא שהם מחויבים לשלם מיסים בהתאם לתקנות המס של המדינה וככאלה הם זכאים לקבל החזרים של מע"מ ושל מס הכנסה לאחר הגשת בקשה להחזר מס.

 

כיצד נקבע גודל של עסק?

באופן טבעי, ככל שעסק גדול יותר, השפעתו על המשק גדולה יותר. בהחלטת הממשלה 2190  מאוגוסט 2007 נקבע כי עסק זעיר מעסיק עד 4 עובדים עם מחזור כספי של עד 10מיליון ₪ בשנה. עסק קטן הוגדר כמעסיק עד 50 עובדים עם מחזור של עד 25 מיליון ₪ בשנה ועסק בינוני כמעסיק של עד 100 עובדים עם מחזור של עד 100 מיליון ₪ בשנה. אך ישנן הגדרות אחרות לגודל עסק, כמו זו של הסוכנות לעסקים קטנים עד בינוניים של משרד הכלכלה או הגדרות של הבנקים.

המדינה מסייעת לעסקים הקטנים באמצעות מענקים שונים, ובמקרים מסוימים מעניקה הטבות, כמו הקלה במיסים, לחברות הגדולות בגלל השפעתן על הכלכלה הישראלית. דוגמה בולטת לכך הוא מס החברות המופחת המוענק לענקיות הטכנולוגיה המקומיות.

 

כשהעולם הוא מגרש המשחקים שלך

מגזר ההייטק נחשב לקטר של הכלכלה הישראלית וככזה מגלגל עשרות מיליארדי דולרים מדי שנה. עקב כך המדינה חפצה בהצלחתן. חלק מהחברות בתחום זה הופכות לבינלאומיות עם שלוחות במדינות שונות להן חוקי מס שונים. לכל אחת מהן יש דגשים שונים בכל הנוגע להגשת בקשה להחזר מס. מאפיין זה מחייב טיפול של מומחי מס המתמחים בחברות בינלאומיות.

 

מעסק זעיר לחברת ענק

כמו כל חברה או עסקים אחרים, חברת הייטק צריכה להרוויח כדי להבטיח את קיומה. אך ההתחלה שלה צנועה בהרבה ועד שהיא מגיעה לרווחיות יכולות לעבור שנים. הדימוי הרומנטי של חברות סטארט-אף אשר הוקמו בגאראז' על ידי חבורת גיקים נטולי חיי חברה הוא טוב ויפה.

אך אם הם מצליחים לגבש מוצר או שירות בעלי ביקוש, התחביב הופך לחברה שצריכה להתקיים בעולם של חוקים ותקנות מס מורכבות. חברות הייטק צומחות תחילה באמצעות גיוס כספים, המעט ששורדות את השלב הזה, וממשיכות לצמוח, שואפות בהמשך לגשת להנפקה. כדי למשוך עובדים מוכשרים היא מציעה להם אופציות. עבורן, הגשת בקשה להחזר מס שונה מזו של עסק זעיר ומחייבת מומחיות.

החזר מס

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי