האם ניתן לרכוש עסק אונליין

דף אינטרנט
תוכן העיניינים

תקופת הקורונה הביאה לשינויים רבים בתחומי חיים שונים, כאשר תחום הנדל"ן הינו אחד הבולטים שבהם.

בעקבות סגרים, בידודים ושאר סיבות הנוגעות לשינוי המשמעותי שאנו חווים באורח החיים שלנו, יש לא מעט התעניינות בקרב בעלי עסקים בכל הנוגע לרכישה של עסקים אונליין.

יצאנו לבדוק עם המומחים בתחום, האם ניתן לרכוש עסק אונליין ומה חשוב לדעת בנושא? וריכזנו עבורכם את כל הפרטים בשורות הבאות.

 

האם ניתן לרכוש עסק אונליין?

מבירור שערכנו עם מתווכחים ומומחים בתחום הנדל"ן, התברר לנו שאכן ישנה אפשרות לרכוש עסק אונליין. אך חשוב לציין שלא כל העסקה מתרחשת רק באונליין. יש מסמכים שדורשים חתימה מקורית ונוכחות פיזית של הקונה והמוכר. כך שבעצם, אפשר לומר, שניתן לבצע את חלק מההליך אונליין והשאר מתבצע באופן פרונטלי. המומחים שעמם נפגשנו, ציינו כי יש כמה דברים שחשוב מאוד לבדוק רגע לפני שמתחילים בהליך רכישת העסק. להלן פירוט אודותיהם:

 

  1. סיבת המכירה

מומחים בתחום הנדל"ן שרואים מידי יום מודעות של עסקים למכירה שמפורסמות ברחבי הרשת, מציינים כי לעיתים מדובר בסיבה שנובעת מתוך בעיה כלשהי בעסק. למשל:

  • העסק ממוקם בסמוך לבניין שצפוי לעבור הליך תמ"א
  • יש בעסק מתקפה של מזיקים שקשה מאוד להיפטר מהם
  • העסק מוצע למכירה בעקבות סכסוכי שכנים

לכן, אם ראיתם מודעות שונות שמציגות עסקים למכירה אונליין אתם צריכים קודם כל לנסות להבין מהי סיבת המכירה. ניתן לבדוק מול המוכר ולקחת בחשבון שלא בטוח שהוא ידבר אתכם בכנות (כי בכל זאת, הוא הציב לעצמו כמטרה למכור את העסק שלו).

 

  1. דו"חות כספיים

רגע לפני שתבדקו פרטים נוספים אודות רכישה של עסק אונליין, אתם צריכים לבדוק שבעל העסק העביר לכם בשקיפות מלאה את כל הדוחות הכספיים של העסק. כך תוכלו לבדוק את מצבו הכלכלי של העסק נכון לרגע זה. חשוב לשים לב לכך שהדוחות עלולים להיות מורכבים להבנה. לכן, חשוב להיעזר בבעל מקצוע שיקרא את הדוחות באופן מעמיק, ינתח אותם ויציג בפניכם את המסקנות שלו.

 

  1. ניתוח משפטי

עניין נוסף שחשוב מאוד לבצע רגע לפני שרוכשים עסק אונליין הינו ניתוח משפטי של העסק. חשוב שתבדקו לעומק אם יש תביעות משפטיות שעומדות כנגד העסק שאתם מתכננים לקנות. יש מקרים שבהם יש התחייבויות לספקים או ללקוחות שעשויות להשפיע עליכם לרעה. כך שהדבר צפוי להציג בפניכם את כל המידע ויתאפשר לכם לדעת שלא מסתירים מכם מידע משפטי.

 

סיכום

ניתן לרכוש עסק אונליין, אך חשוב לציין כי לא באופן מלא. רכישת עסק מחייבת הגעה פרונטלית לצורך חתימה על מסמכים, הצגת ת.ז ועוד. אם החלטתם לרכוש עסק אונליין, רגע לפני שתגיעו אל המשרד ותחתמו אל הטפסים, חשוב שתבדקו את 3 הפרטים שנכתבו לעיל. כך תוכלו להיות בטוחים שלא מסתירים מכם דבר.

קניית מוצר

 

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
מדריכים דיגיטליים
המתנות הטובות ביותר לעובדים מרוחקים

ככל שעבודה מרחוק ממשיכה להיות פופולרית יותר, חשוב להראות את הערכתך לעובדים המרוחקים שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי מתן מתנות שמראות שאתה

מגן
מדריכים דיגיטליים
הכירו את אפ-לינק

עסקים כיום דורשים משאבי מחשוב ושירותים הולכים וגדלים כדי לעמוד בקצב הדרישות של העולם המודרני; מניהול מסדי נתונים גדולים ועד שירותי אחסון בענן ומחשוב, עסקים