דברים שלא ידעתם על אסטרולוגיה

דברים שלא ידעתם על אסטרולוגיה
תוכן העיניינים

מעטים הם הרעיונות בעולם ששרדו זמן רב כל כך כמו האסטרולוגיה. העדויות לקיומה לוקחת אותנו אלפי שנים אחורה לערש הציווליזציה כפי שאנו מכירים אותה היום. האסטרולוגיה היא מקור חשוב עבור המאמינים בה ויש תורות סדורות וברורות בנושא.

ישנן אסכולות שונות ומשונות, יש התומכים בה ויש המתנגדים לה ומבטלים אותה בזלזול, אולם לא ניתן להתעלם מעדת המאמינים הגדולה בכל רחבי העולם, אז מה אנחנו יודעים על אסטרולוגיה?

 

עובדה מספר אחת  

האסטרולוגיה היא מדע מהעתיקים ביותר שידועים לנו. על פי הממצאים שיש בידי ההיסטוריונים כיום, ישנן עדויות לשימוש באסטרולוגיה כבר בשנת אלף וחמא מאות לפני הספירה לערך, שם השתמשו בה לחיזוי וניחוש מאורעות עתידיים, כלומר האסטרולוגיה ידועה לאנושות כבר שלושת אלפים וחמש מאות שנים. ממש מתחילת האימפריות הקדומות המוכרות לנו. כבר מימי קדם האסטרולוגיה נתפסה כמדע של כוכבי השמים והתנועות שלהם.

עובדה מספר אחת  

עובדה מספר שתיים 

המזלות באסטרולוגיה מחולקים ל שנים עשר חלקים הבאים להגדיר תכונות אופי מסיומות המזלות באים להגדיר תכונות מסוימות ביחס למיקומם על גלגל המזלות. תכונה המסייעת רבות למדורי ההורוסקופ הפופולריים בעיתונים ואתרי האינטרנט השונים, למרות שאסטרולוגים רבים לא מקבלים את ההסברים הפשטניים המוצגים בעיתון.

 

עובדה מספר שלוש   

גלגל המזלות מורכב מבתים כל בית מייצג 30 מעלות מהגלגל. וכך שנים עשר המזלות יוצרים גלגל כלשהו, למעשה ניתן להסביר דברים על ההתנהלות, אופי או התנהגות של אדם מסוים.

 

עובדה מספר ארבע  

יחס היהדות לאסטרולוגיה הוא אמביוולנטי מכיוון שמצד אחד יש הרואים בה כתורת נסתר מסוימת היכולה ללמד אותנו דברים מסויימים, אולם היא מורשת רק למביני עניין. מנגד יש הרואים בה מעין משחק ניחושים האסור מכל וכל ביהדות ולכן פוסלים אותה מיסודה.

עובדה מספר ארבע  

עובדה מספר חמש

המדע המודרני מסתכל על האסטרולוגיה בביטול. הוא אינו מקבל אותה, ואף טוען שהיא מסתמכת על רעיונות שכיום אין להם מקום בשל ההבנה שלנו את המרחב השמיימי ואת היחס בין הגלקסיות השונות. המדע המודרני מייחס לאסטרולוגיה הצמדות לעובדות שהיו מקובלות בעבר הרחוק מאד ואין להם מקום היום.

 

עובדה מספר שש 

האסטרולוגיה עמדה למבחן בית המשפט הישראלי ושם בשתי פסיקות שונות קבע בית המשפט שאסטרולוגיה היא איננה מדע מדויק, אולם אין זה משליך שהעוסקים בו הם נוכלים.  מכאן שהורוסקופ הוא לא כלי לניבוי וחיזוי בצורה אמינה, אך בהחלט מקובל על מי שמאמין ברעיון

 

לסיכום  

ההורסקופ ומדע האסטרולוגיה מלווים את העולם כבר למעלה משלושת אלפים וחמש מאות שנים. בין אם נאמין לזה ובין שלא, לא ניתן להתעלם מהעובדה שלאורך כל ההיסטוריה זהו מדע השנוי במחלוקת. האסטרולוגיה נמנת עם רעיונות שאין עבורם תחום אפור, או שאתה מאמין בה או שלא. המאמינים בה נושאים את הדגל שלה בכל מקום בעולם גם ללא הכרה באמינות שלה

דברים שלא ידעתם על אסטרולוגיה

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי