במה שונה נוטריון מעורך דין?

נוטריון
תוכן העיניינים

אחד המושגים שאנחנו נתקלים בהם לא מעט בעולם המשפטי הוא נוטריון. כולנו יודעים שיש קשר מסוים בין עורך דין לבין נוטריון, אבל לא תמיד ברור לנו מה בדיוק טיבו של הקשר הזה. אולי תופתעו לשמוע אבל ישנם מקרים רבים שבהם השירות שאותו תצטרכו יהיה שירות של נוטריון ולא של עורך דין. כל המקרים הללו ועל מקצוע הנוטריון אנחנו כאן כדי לספר לכם. 

 

נוטריון

עורך דין נוטריון הוא עורך דין לכל דבר, אלא שיש לו הסמכה נוספת. ההסמכה של הנוטריון היא בעיקר בתחום שנוגע למסמכים משפטיים מכל הסוגים. בעוד שעורכי דין רגילים יכולים לחתום על חוזים ועוד מסמכים אחרים, ישנם מסמכים שדורשים רמת אמינות גבוהה יותר. במקרים הללו נכנס הנוטריון והוא זה שיכול להצהיר על האמינות של אותם מסמכים.

בניגוד לעורך דין, לנוטריון יש גם משמעות מבחינה בינלאומית. כדי שבמדינה אחרת יכירו בתקפותו של מסמך כזה או אחר, לא מספיקה חתימה של עורך דין. הנוטריון מחזיק בחותמת בינלאומית שרק אותה המדינה זרה יכולה לקבל כחותמת אמינה.

נוטריון

שנות וותק

התנאי הראשון בישראל לכך שעורך דין יוכל להיות נוטריון הוא חברות של לפחות עשר שנים בלשכת עורכי הדין, בלי שבמהלך השנים הללו עורך דין קיבל השעיה מהלשכה. הדבר הזה נועד להבטיח מצב שבו כל מי שמחזיק ברישיון נוטריון הוא עורך דין מנוסה, שמכיר את הדקויות של עולם המשפט. למרות זאת, כאשר אתם בוחרים נוטריון בדקו גם מה בדיוק הניסיון המשפטי שבו הוא מחזיק.

 

היעדר הרשעות

תנאי נוסף לקבלת רישיון נוטריון הוא היעדר הרשעות פליליות. בעוד שעורך דין יכול להיות גם אדם שעבר על החוק, אפילו תוך כדי תפקודו בתור עורך דין, כל זה לא נכון ביחס לנוטריון. הסיבה המרכזית לכך היא שנוטריון מצהיר על אמינות של מסמכים שונים, ולא ניתן להעלות על הדעת מצב שבו מי שמצהיר על אמינותם של מסמכים הוא אדם שבעצמו עובר על החוק.

רישיון נוטריון

מתי נזדקק לנוטריון

ישנם מגוון מקרים שבהם נהיה זקוקים לשירותי נוטריון, כאשר המכנה המשותף לכולם הוא שמדובר על מקרים שבהם אנחנו צריכים שירות משפטי שקשור למסמכים. הוצאה של דרכון זר, תרגום של צוואה או הצגת ראיה משפטית שמגיעה משפה זרה הם כולם מכירים שבהם הנוטריון הוא זה שמאשר את המסמך. בלי הנוטריון הערכאות המשפטיות השונות פשוט לא יוכלו לדון במסמכים.

 

לסיכום

נוטריון הוא עורך דין שמחזיק בוותק של עשר שנים לפחות ובלי הרשעות פליליות. לא כל עורך דין הוא נוטריון, והמקרים שבהם נהיה זקוקים לשירותיו של הנוטריון הם בעיקר אלו שבהם יש צורך לתרגם או להצהיר על אמינותו של מסמך מסוים מול ערכאה משפטית. בבחירת נוטריון כדאי לבדוק שהנוטריון מחזיק בניסיון מספיק, וכמובן יכול להעניק לכם את השירות שאליו אתם זקוקים.

נוטריון

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי