אילו שלבים יחכו לכם בדרך לגיוס?

אילו שלבים יחכו לכם בדרך לגיוס
תוכן העיניינים

כולם מדברים על הקשיים של הטירונות או של יום הגיוס עצמו. לא מעט מדובר גם על הייאוש והעייפות של דמדומי השירות, של החודשים האחרונים לפני גזירת החוגר ויציאה לחופש. מצד שני, לא מספיק מדברים על הקשיים והאתגרים של תהליך המיון לפני הגיוס. בדרך לגיוס יש מספר שלבים שונים שצריך לעבור, אז הנה הסבר קצר על מה שעומד בפניכם.

 

קודם כל, צו ראשון

צו ראשון, כשמו כן הוא, ראשון בתהליך המיון של צה"ל. הצו הראשון כולל בתוכו מפגש עם רופא ובדיקות רפואיות שונות, ריאיון אישי ומבחני פסיכוטכני. הצו הראשון חשוב מאוד, זאת מכיוון שהמבדקים הללו ייקבעו את נתוניכם האישיים, שעל פיהם תזומנו למיונים שונים.

הנתונים שנקבעים במסגרת הצו הראשון הם הפרופיל הרפואי, הקב"א וציון הדפ"ר. לכן, מומלץ לשקול שירותי הכנה לצו ראשון במידה ואתם רוצים להגיע כמה שיותר מוכנים ליום הקריטי הזה.

קודם כל, צו ראשון 

יום סיירות

שלב זה הוא לבנים בלבד, לכן בנות יכולות לדלג ישירות אל הפסקה הבאה. יום סיירות הוא יום אשר מיועד לבנים שמחפשים להגיע לתפקיד קרבי ויוקרתי. במסגרת יום הסיירות תעברו מספר רב של מבחנים שמטרתם היא לבדוק את הכושר הגופני, החוזק המנטלי, כוח הרצון ועוד מאפיינים חשובים אצל המלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון).

ליום הסיירות רבים מגיעים אחרי חודשים ארוכים של אימונים והכנות, מכיוון שיום הסיירות הוא היום החשוב ביותר עבור אלו שחולמים להגיע ליחידות נחשבות כמו שלדג, מטכ"ל או שייטת 13.

 

יום המאה

יום המאה, בדומה ליום סיירות, הוא יום מיון שנועד לבדוק תכונות ומאפיינים שונים אצל המלש"בים. בין התכונות הנבדקות אפשר למצוא תכונות כמו יכולת מנהיגות, יכולת עבודה בצוות, חשיבה יצירתית, כישורי הדרכה ועוד. יום המאה עבר שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות, כמו העובדה שכיום הוא מיועד גם לגברים וגם לנשים, למרות שבעבר היו מזומנות אליו נשים בלבד.

שינוי מהותי נוסף שעבר יום המאה לאחרונה הוא שכעת הוא מועבר באופן מקוון. כמובן שהתאמה זו נעשתה בתקופה של מגפת הקורונה ולכן ייתכן שתשתנה בעתיד הקרוב.

מיונים שונים ומשונים

מיונים שונים ומשונים

לאחר שנקבעים הנתונים האישיים בימי המיון השונים, כעת תזומנו למיונים לתפקידים ספציפיים. במידה ואתם לא מקבלים מיון לתפקיד בו אתם מעוניינים, מומלץ להתקשר למיט"ב ולבקש זימון טלפונית. קחו בחשבון אבל שעלול להיות קשה להשיג את מיט"ב טלפונית, לכן היערכו לתקופה לא קצרה בהמתנה ובואו עם סבלנות.

במידה ואתם מקבלים זימון לתפקיד בו אתם לא מעוניינים, אתם לא מחויבים להגיע אבל מומלץ כן להגיע לפחות ליום המיון הראשון, לכו תדעו מה תגלו על התפקיד לאחר מכן.

 

סיכום

ישנם מספר שלבים שמלש"בים צריכים לעבור. החשוב מכולם הוא כמובן הצו הראשון, בו נקבעים הנתונים האישיים שישפיעו על שאר המיונים שתקבלו בהמשך תהליך הגיוס.

אילו שלבים יחכו לכם בדרך לגיוס

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי