איך למצוא פתרון לכאבי גב תחתון דרך האינטרנט

osteoclinic / Pixabay
תוכן העיניינים

כולנו מכירים את ההרגשה – פתאום, ללא כל התראה מוקדמת, הגב נתפס או כואב, וכל פעולה פשוטה נראית לפתע כמו אתגר מסובך. כאבי גב תחתון הנם שכיחים במיוחד, עד כדי כך שהם מוגדרים כסיבה השנייה בשכיחותה בפנייה אל רופא.

החדשות הרעות הן ש80 עד 90% מאיתנו יסבלו מכאבי גב בשלב כלשהו, אך החדשות הטובות הן שכאבים אלו לרוב יחלפו מעצמם.

 

ממה נגרמים כאבי גב תחתון

הסיבות לכאבי גב שונות ומגוונות, וקשורות בגיל האדם ובאורח חייו. עם הזמן, נוצר עומס מצטבר על הגב, ובגילאי הזקנה הגמישות והצמיגות של הדיסקים והרצועות בעמוד השדרה מתייבשות. לתהליך טבעי זה נוספות שנים של ישיבה ממושכת והרמת משאות כבדים.

כאב גב מכני שרירי נגרם בעקבות עומס יתר על הרצועות ומפרקי עמוד השדרה. זוהי גם הסיבה המרכזית של כאבי גב תחתון. כאב גב עצבי נגרם מלחץ על חוט השדרה או שורשי העצבים.

הכאבים בדרך כלל מחמירים עם ההליכה, ומוקלים בזמן ישיבה. אבחון של כאבי גב נעשה על ידי רופא מומחה, והוא כולל בדרך כלל בדיקות הדמיה של עמוד השדרה ע"י צילום רנטגן.

 

תחתון כיצד מטפלים בכאבי גב

כפי שהסברנו, לרוב כאבי הגב יחלפו מעצמם, אך ניתן להקל עליהם בדרכים הבאות:

  • הומואופתיה – משחות הומואפתיות המכילות מינונים מוגברים של גלוקוזמין או טראומיל.
  • עיסוי – אין כמו מסאז' טוב להקלה בכאבי גב.
  • משככי כאבים – שימוש בתרופות שונות ובנוגדי דלקת.
  • פיזיותרפיה – תרגולים אצל פיזיותרפיסט מוסמך.
  • מנוחה – מנוחה קצרה של יום או יומיים והפסקה של פעילות גופנית לשבוע.

 

מניעה של כאבי גב תחתון

בכדי להקדים תרופה למכה ולהימנע מהיווצרותם של כאבי גב יש לשמור על מספר תנאים בסיסיים, כאשר הראשון שבהם הוא שמירה על משקל תקין. עודף משקל מייצר עומס על הגב, שמייצר את הכאבים המוכרים. בנוסף, הימנעות מעישון סיגריות חשוב אף הוא, שכן פעולה זו פוגעת בכלי הדם הקטנים המספקים דם לרכיבים שונים בעמוד השדרה, וביניהם הדיסק.

הקפידו על ישיבה נכונה מול המחשב, במיוחד אם אתם עובדים מולו שעות רבות ביום, ועל ישיבה בכיסא בזווית של 90 מעלות. ישיבה זקופה טובה לעמוד השדרה הצווארי, אך מעמיסה על עמוד השדרה המותני, לכן מומלץ להניח כרית באזור המותניים. הימנעות מעבודה פיזית מאומצת, אך ביצוע של פעילות גופנית המותאמת אישית למצבכם באופן קבוע, יסייעו אף הם במניעת כאבי תחתון.

 

לסיכום

בעידן האינטרנטי של היום קיימות שלל אפשרויות של טיפול ומניעה בכאבי גב תחתון, הכוללים תרופות שונות יחד עם מגוון רחב של תרגילים שניתן לבצע מהבית באופן יום יומי.

שימו לב שאתם מיישמים פתרונות הנלקחים מאתרים מקצועיים בתחום, בכדי לא לייצר נזק לגב שלכם. בכל מקרה שהכאב נמשך יותר מהממוצע, פנו לרופא המשפחה שלכם לקבלת ייעוץ מקצועי.

כאב גב

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
מדריכים דיגיטליים
המתנות הטובות ביותר לעובדים מרוחקים

ככל שעבודה מרחוק ממשיכה להיות פופולרית יותר, חשוב להראות את הערכתך לעובדים המרוחקים שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי מתן מתנות שמראות שאתה

מגן
מדריכים דיגיטליים
הכירו את אפ-לינק

עסקים כיום דורשים משאבי מחשוב ושירותים הולכים וגדלים כדי לעמוד בקצב הדרישות של העולם המודרני; מניהול מסדי נתונים גדולים ועד שירותי אחסון בענן ומחשוב, עסקים