איזה מידע תוכלו למצוא אונליין על דיני נזיקין 

דיני נזיקין
תוכן העיניינים

ענף המשפטים נחלק למספר תחומים מרכזיים לרבות מה שקרוי המשפט האזרחי. בתוך התחום של המשפט האזרחי נכללו דיני נזיקין וכיום ניתן למצוא מידע רב בנושא אונליין. ניתן למצוא הסברים באתרים של עורכי דין העוסקים בתחום ודוגמאות לפסקי דין שניתנו בנושא. בהמשך מאמר זה נסקור מספר תחומים מרכזים לגביהם ניתן למצוא מידע אונליין בנושא.

 

השבת המצב לקדמותו

הכלל המרכזי של דיני נזיקין הוא ניסיון להשיב את המצב לקדמותו ככל שניתן ופיצוי של ניזוק על הנזקים שנגרמו לו. בדיני נזיקין נקבע מתי קיימת לניזוק זכות לפיצויים מהגורם שהזיק לו ומתי ישנה חובה שכזו גם כאשר הנזק נעשה בשגגה וללא כוונת זדון. כפי שניתן למצוא אונליין דוגמאות רבות, המטרה בדיני נזיקין שונה מהמטרה בדין הפלילי ועל כך בפסקה הבאה. למידע נוסף כנסו אל דף הבית אליהו עורך דין נזקי רכוש נזיקין וביטוח

בדיני נזיקין מטרת ההליך אינה הענשה כפי שהדבר נעשה בדין הפלילי אלא מתן פיצויים לניזוק ולנסות להשיב את המצב לקדמותו. בעוד במשפט הפלילי מי שמורשע בהליך מקבל עונש שנועד לשקם ולהרתיע, בתביעות נזיקין התביעה היא במישור הכלכלי והפיצויים שיינתנו לניזוק ניתנים על פי מה שמכונה ראשי נזק ואלו מגולמים בכסף.

דיני נזיקין

בין תאונות דרכים ותביעות רשלנות רפואית

מצבים הנפוצים לגביהם ניתן למצוא מידע רב ברשת בכל הנוגע לדיני נזיקין הם תביעות תאונות דרכים ותביעות רשלנות רפואית. חשוב להבחין בין השניים. תביעות על נזקי גוף לאחר תאונות דרכים חוסים תחת חוק מיוחד, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ואין בתביעות אלו צורך להוכיח אשמה או רשלנות של מאן דהוא על מנת לקבל פיצוי.

לעומת זאת בתביעות רשלנות רפואית יש צורך בהתאם לדיני נזיקין להוכיח את עצם קיומה של עוולת הרשלנות מצדו של המזיק כמו גם, להוכיח את הנזקים לניזוק ואת הקשר שבין מעשה הרשלנות לנזקים שנגרמו לניזוק.

 

 ראשי נזק בדיני נזיקין

ראשי נזק בגיני נזיקין כוללים נזקים לעבר ונזקים לעתיד. לדוגמא ראש נזק של הפסדי שכר ניתן לתבוע את הגורם המזיק הן על הפסדי השכר שכבר נגרמו לתובע עד להגשת התביעה והן את הפסדי השכר הצפויים לו גם לעתיד. כך גם לגבי ראש הנזק של הוצאת רפואיות לעבר ולעתיד. ראש נזק נוסף נפוץ הוא הוצאות ניידות.

דיני נזיקין

כאב וסבל

עד כה עסקנו בראשי נזק כמותיים שניתן לכמת אותם מספרית באמצעות הצגת קבלות והערכות. ראש נזק של כאב וסבל הוא ראש נזק שאינו כמותי. בית המשפט  לוקח בחשבון פרמטרים שונים בבואו לקבוע את גובה הפיצוי שיינתן בראש נזק זה לרבות אופן השפעת הסבל והכאב על חיי הניזוק, חומרת וסוג הנזק וכן הלאה.

 

סיכום דיני נזיקין

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בדיני נזיקין והמידע שניתן למצוא אונליין בנושא. כפי שציינו, דיני נזיקין מאפשרים השגת סעד אזרחי פרטי  ופיצוי כספי. ניתן לתבוע כל גורם רשלני שגרם נזק מוכח לניזוק לרבות מועצה מקומית, חברות מסחריות, מעסיקים וכן הלאה.

דיני נזיקין

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי