לעשן בריא: הכירו 4 פתרונות לעישון לא מזיק

תוכן העיניינים

למרות המודעות הגוברת לגבי הסיכונים הבריאותיים הכרוכים בעישון טבק, עדיין ישנם מיליוני אנשים ברחבי העולם שמתקשים לוותר על הרגל העישון. עם זאת, התפתחויות טכנולוגיות אחרונות מציעות חלופות לעישון מזיק פחות של טבק רגיל, שבטווח הארוך עשויות להפחית את הנזקים הבריאותיים במידה ניכרת. להלן 4 פתרונות מעניינים לעישון לא מזיק.

 

1. וויפ או סיגריה אלקטרונית

הסיגריה האלקטרונית, או ווייפורייזר, היא אחת החלופות הפופולריות ביותר לעישון טבק, למעשה-אידוי טבק. סיגריה אלקטרונית בעצם מכילה נוזל המכיל ניקוטין, אך ללא עשרות החומרים המסרטנים האחרים שנמצאים בעשן הטבק. למעשה, הסיגריה האלקטרונית מכילה נוזל מבוסס-פרופילן גליקול או גליצרין צמחי, עם תוספת של ניקוטין וטעמים שונים ומגוונים, בטווח מחירים ובצורות שונות על מנת להתאים לכל משתמש באופן אישי.

אופציה פופולרית במיוחד בשנים האחרונות היא הוויפורייזר. וויפ מחמם את הנוזל ליצירת אדים ששואפים פנימה, בדיוק כמו בעישון, אך ללא הבערה ושריפת החומר. למרות שהשימוש בוויפורייזר אינו חף מסיכונים, מחקרים מראים שהשימוש בו פחות מזיק בצורה משמעותית, לעומת מעישון טבק רגיל.

וויפ או סיגריה אלקטרונית

2. קפסולות אבקת ניקוטין

חלופה נוספת חדשה בתחום התחליפים, היא עדיין מתפתחת והיא כוללת שימוש בקפסולות עם אבקת ניקוטין ייעודיות לשאיפה. כמו בווייפ, המכשיר מחמם את האבקה למצב של אדים שהמשתמש יכול לשאוף. היתרון הוא שלא כלולים כאן כל חומרים נוספים, אלא רק ניקוטין במצב אבקתי. עם זאת, הבטיחות הארוכת טווח עדיין לא ידועה לגמרי, אך שווה לעקוב.

 

3. מסטיק ניקוטין

אחת החלופות הוותיקות והפופולריות ביותר בקרב מעשנים המנסים להיגמל מטבק, היא השימוש במסטיק ניקוטין. על ידי לעיסת המסטיק, הניקוטין נספג לאט דרך הרקמות בפה ומספק מנת ניקוטין לנגמל. למעשה, מסטיק ניקוטין אינו קשור לעישון כלל ואינו חושף את המשתמש לעשן או חומרים רעילים אחרים הקיימים תמיד בעת צריכת טבק ובעישון במיוחד. תחלופה זו היא לא רק פופולרית ויעילה, היא גם מהווה דרך יעילה לצריכת ניקוטין ללא סיכונים משמעותיים, לעומת עישון טבק.

 

4. תרסיס ניקוטין

שיטה נוספת לקבלת ניקוטין ללא עישון היא שימוש בתרסיסים או משחות לאף/לחלל הפה המכילים ניקוטין. חשיפה ישירה של הניקוטין לרירית האף או הפה מאפשרת ספיגה מהירה מאוד למחזור הדם. זו אומנם אופציה קיימת, אך חשוב מאוד לזכור כי גם בשיטה זו אין חשיפה לעשן או חומרים מסוכנים, אך עדיין צריך לנהוג בזהירות על מנת לא לקבל מינון יתר העלול לגרום לבעיות בריאותיות אחרות. לפני השימוש באמצעי זה, מומלץ וכדאי להתייעץ עם הרופא המטפל ולקבל חוות דעת.

 

לסיכום

כיום ישנן חלופות רבות לעישון טבק, עבור אלו המעוניינים להפחית את צריכת הטבק או להיגמל באופן מוחלט. תחליפי העישון עשויים לספק חלופה בטוחה יותר עבור מעשנים שאינם מצליחים לגמול את עצמם מהניקוטין. למרות כי רובם טומנים בחובם סיכונים מסוימים, הם בדרך כלל בטוחים בהרבה מעישון טבק רגיל העלול לגרום להפרעות ומחלות בדרכי הנשימה, הלב והעור.

מסטיק ניקוטין

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
חוקים בפוקר
למבוגרים
4 כללים חשובים בפוקר

אוהבים לשחק פוקר? אתם משחקים כבר הרבה שנים או רק שחקנים מתחילים? כך או כך אתם בוודאי מחפשים דרכים להשתפר ולהפוך להיות השחקנים שאתם באמת

משחק פוקר
למבוגרים
5 כישורים שתוכלו ללמוד ממשחקי פוקר!

משחק הפוקר, אחד המשחקים הפופולריים בעולם, אינו רק סוג של הנאה ובילוי. מעבר להיותו משחק מרתק ומסקרן, בלמידת מיומנויות הפוקר יש גם היבטים חינוכיים ותועלתיים.

למבוגרים
האם אפשר למלא לוטו אונליין וכיצד?

הגרלות הלוטו בישראל הן כנראה הדרך המהירה ביותר להתעשר. בהגרלת הלוטו אנחנו ממלאים טופס עם מספרים, כאשר ניחוש נכון של מהספרים יכול לזכות אותנו במיליוני

בלאק ג'ק
למבוגרים
מה הם חוקי משחק הבלאק ג'ק?

אין ספק, רבים מהאנשים יסכימו אתכם כי בלאק ג'ק הוא משחק מרגש שקל יחסית ללמוד. ניתן לשחק בו שעות מבלי להשתעמם, כאשר משחק זה מאפשר,