קרע ברחם כתוצאה מרשלנות רפואית – אילו צעדים עליי לנקוט?

הֵרָיוֹן
תוכן העיניינים

הרגעים הקריטיים של הלידה מחייבים מעורבות גבוהה של רופאים וגורמים רפואיים נוספים, הנדרשים לפעול במקצועיות רבה ובזמני תגובה מהירים בהחלט, בכדי להימנע ממצבים של סיבוכי לידה ונזקים בלתי הפיכים ליולדת ולעובר עצמו. כאשר מי מאנשי הצוות הרפואי מתרשל בתפקידו, הדבר יכול להוביל לפגיעות שונות, ביניהן קרע ברחם.

 

מהי רשלנות רפואית בלידה?

תקופת ההריון הממושכת, נחשבת לתקופה רגישה במיוחד אצל האם והעובר ומחייבת מעקב ובדיקות רפואיות תכופות, בכדי להבטיח את שלומם, עד לרגע הלידה עצמו, הנחשב לאירוע רפואי רגיש במיוחד, בו הרופאים ואנשי הצוות הרפואי נדרשים לגלות מקצועיות רבה ולפעול בזהירות, דייקנות ומהירות בכל שלב ושלב מתהליך הלידה.

כאשר הרופאים עצמם, או כל אחד מאנשי הצוות הרפואי המעורבים בתהליך הלידה, מתרשלים בתפקידם, התרשלות היכולה לקרות עוד בשלב טרום הלידה ועד לשלבים שלאחר הלידה, הדבר עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים ליולדת ולעובר עצמו ובמקרי קיצון אף להסתיים במוות. מקרים שייבחנו תחת אמות המידה של 'הרופא הסביר' ויוכח בהם הקשר הסיבתי בין הנזק לבין מקרה הרשלנות, ייחשבו כמקרי רשלנות רפואית בלידה, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעה ולמצות את הדין עם האחראים על המחדל.

 

קרע ברחם בלידה

קרע ברחם זהו מקרה נדיר למדי, בו שרירי הרחם של היולדת נקרעים במהלך הלידה, מצב הגורם לדימום מאסיבי וליציאתו של העובר אל מחוץ לרחם. זהו מצב הנחשב למסוכן ביותר עבור היולדת והעובר, כשהוא יכול לגרום לבעיות שונות לאם ולעובר – נזקים התפתחותיים, בעיות קוגניטיביות, נזקים מוחיים ובמקרי קיצון אף מקרי מוות.

מצב של קרע ברחם עלול להיגרם כתוצאה מזריקות זירוז שניתנו ליולדת, הפועלות ליצירת התכווצויות וצירים, המביאים לקריסת מערכת השרירים של הרחם. מקרה שכיח נוסף של קרע ברחם, הוא בעת שיולדת שעברה ניתוח קיסרי בעבר מעוניינת לעבור כעת לידה רגילה, העלולה לגרום לקרע ברחם בעקבות הצלקת שנותרה לאחר הניתוח הקיסרי.

 

קרע ברחם כתוצאה מרשלנות רפואית

למצב של קרע ברחם ישנם מספר תסמינים שונים, היכולים להופיע ביחד או בנפרד ואי זיהוי של תסמינים אלו, כמו גם זיהוי מאוחר שלהם, עלול להיחשב בהחלט כמקרה של רשלנות רפואית. בין הסימנים הבולטים הצריכים לעורר את חשדם של אנשי הצוות הרפואי כי ייתכן ומדובר בקרע ברחם נכללים:

  • דימום פתאומי ומשמעותי
  • ירידה בלחץ הדם
  • דופק לב מואץ
  • כאבים חדים וממושכים
  • פתיחה לא תקינה של צוואר הרחם
  • תנועות עובר מוגזמות
  • שינוי פתאומי של מיקום צורת העובר ו/או צורת הבטן

 

אילו הצעדים שעליך לנקוט בעת חשד כי מדובר במקרה רשלנות רפואית

כאשר עולה החשד כי הקרע ברחם נגרם כתוצאה מפעולה רשלנית של מי מאנשי הצוות הרפואי, חשוב לאסוף ולתעד את כלל החומרים הקשורים לתהליך, ולפנות לייעוץ משפטי באמצעות עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום הרשלנות הרפואית בכלל והלידה בפרט, על מנת שיבחן היטב את נסיבות המקרה ואת סיכויי התביעה וגובה הפיצויים האפשרי.

חוֹק

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!