שופינג אונליין תפס תאוצה בשנים האחרונות כשבשנה האחרונה לאור התפרצות מגפת הקורונה התופעה הגיעה לשיאים חדשים.
קניות ברשת אינן מתמקדות רק בפלטפורמות של הרשתות המוכרות ועברו גם לפלטפורמה של הוואטסאפ ומדובר בדרך קלה, נוחה, מהירה וגם חסכונית לקניית כל דבר.
היתרונות של קנייה ברשת
שנת 2020 לימדה אותנו שלפעמיים עדיף לעשות את הקניות שלנו מהבית. ומלבד העובדה שקניות אונליין מאפשרות לנו להימנע מהתקהלויות וסיכון הדבקה יש גם יתרונות שאינם קשורים בהכרח בקורונה. היתרונות אלו כוללים בתוכם בעיקר חיסכון בזמן, אפשרות להיחשף למגוון רחב יותר של מוצרים והאפשרות לבצע את הרכישה בכל זמן ביום ובכל שעה.
אך, מלבד היתרונות הללו, רובנו ישמחו מאוד גם לחסוך כסף באמצעות השיטוט באינטרנט. אחד הפתרונות הייצירתיים והמעניינים לצורך הזה הוא בקבוצות ווטסאפ רבות ושונות.
מידע הוא כוח
את הקבוצות השונות בווטסאפ ניתן לחלק למספר קטגוריות, הראשונה היא קטגוריה של מידע. הכוונה כאן היא לקבוצות בהן מפורסמים קישורים או אתרים ספציפיים המקיימים מבצעים או מוכרים מוצרים במחירים נמוכים. ברוב המקריים מדובר על דיילים זמניים שמאוד שווה לתפוס.
רשימת הקבוצות הללו כוללת בתוכה קבוצות כמו "אלי אקספרס דיילים", "זול טוב דברים זולים ברשת", "קונים ונהנים עם Find4U – המוצרים הכי שווים בשוק באיכות גבוהה במינימום כסף", "קבוצות ומוצרים זולים באינטרנט" ועוד קבוצות רבות נוספות מהסוג.
הממוקדים
סוג נוסף של קבוצות הינו הקבוצות הספציפיות, מדובר על קבוצות בהן תוכלו למצוא מידע או מוצרים מקטגוריה אחת בלבד. למשל:
- "דובדבנים מהחקלאי עד לבית – קבוצה המיועדת ספציפית ליצירת קבוצת רכישה של דובדבנים.
- "iHERB" – קבוצת הווטסאפ למוצרי הטבע והבריאות.
- "קניית מוצרי הגנה עקב הקורונה" – קבוצה ספציפית המוכרת מסכות, אלכוג'ל וכל מוצר אחר הקשור בהגנה כנגד הקורונה.
יד 2
טרנד נוסף בקבוצות הווטסאפ הינן קבוצות יד 2. הן יכולות להיות ספציפיות לתחום מסוים כמו נדל"ן, רכב, רהיטים או בגדים, קבוצות אלו מהוות חלופה מצוינת לאתרי היד 2 וגם לקבוצות הפייסבוק. מצד שני קיימות גם קבוצות יד 2 כלליות מאוד, בהן ניתן למכור ולחפש לקנייה כל מוצר שרק תחשבו עליו. מצד אחד יכולות להיות שם מציאות אך, קבוצה מהסוג יכולה להיות מעט מתישה ומבולגנת.
בתחום קבוצות היד השנייה קיימות עשרות אם לא מאות קבוצות וההמלצה האישית שלי היא להתחבר אליהן ולשפוט לפי התוכן שמפורסם. כמו כן, כדי לחפש קבוצות שהן רלוונטיות מבחינת מיקום (אם אתם גרים במרכז ואין לכם רכב, כנראה שמוצרי יד שנייה מהגליל פחות יעזרו לכם).
פרסומות
שימו לב, כמו בכל מדיה חברתית אחרת ופלטפורמת מכירות מוכרת, גם לתחום קבוצות הווטסאפ המשווקים החלו להגיע. כבר קיימות קבוצות שבהן משווקים מפרסמים את הדברים הספציפיים שלהם וכנראה שלא מדובר על הקבוצות בהן תמצאו את המחיר הזול ביותר. לכן, כדי לבדוק לפני הכניסה לקבוצה (או בתקופה הראשונה מההצטרפות) שלא מדובר על קבוצה שיווקית אלא בקבוצת אנשים פרטיים אשר מנסים לעזור אחד לזולתו.