עיצוב ממשקי משתמש – איך לעשות עיצוב נוח ללקוח הקצה

מכשיר
תוכן העיניינים

ממשק משתמש הוא חלק ממערכת של תוכנה שניתן לעצב בהתאם לצרכי המשתמש באתרי אינטרנט ואפליקציות שונות.

איך לעצב בצורה נוחה ממשק משתמש? על כך במאמר הבא.

 

מהו עיצוב ממשק משתמש?

עיצוב ממשקי משתמש נעשה מתוך נוחות פונקציונלית המאפשרת לגולשים נוחות בזמן הגלישה בין אם מדובר באתר אינטרנט ובין אם מדובר בגלישה סלולרית באחת מהאפליקציות. מאפייני העיצוב צריכים לשמור על חוויית המשתמש בעת הגלישה ולהגשים את המטרות שלו כאשר הוא נכנס לאתר או לאפליקציה בהן בחר. כיום ישנם עיצובים אינטראקטיביים שהשיקולים ליצירתם הם שיווקיים ולכן עסקים רבים מסתייעים במעצבי ממשקים מנוסים ומקצועיים שיתאימו להם את הפונקציות האופטימליות. את הממשקים מעצבים לצורך שימושי, לצורך ניווט באתר או באפליקציה על מנת שהמשתמש ירגיש בנוח וירצה להמשיך ולגלוש. זוהי למעשה התאמה אישית ומעוצבת לצרכי הלקוח בהתאם להעדפות שלו, לטעם שלו ולצרכים שלו. למשל, עיצוב ממשק בדפדפן נותן דגש לגודל הגופן, להצגת הקישורים, לצבע, לצורה באופן חדשני וידידותי למשתמש.

 

לאילו צרכים עסקים נעזרים במעצבי ממשקים וכיצד?

חברות ועסקים שונים מתאימים את היישומים שלהם ללקוחות כדי להעניק להם חוויית קנייה וגלישה אופטימלית. בין אם מדובר על מערכת תפעולית או חלונות ובין אם מדובר על מערכות שליטה ובקרה, העיצוב נעשה בהתאמה אישית בדיוק כפי שהעסקים זקוקים להם באפליקציות ובאתרי האינטרנט שלהם. לאחר שהמעצב מבין את הצורך של בית העסק הוא מנתח את קהל היעד של העסק על פי האופן בו הקהל גולש באתר ואת הציפיות שלהם. לא רק שנעשה מחקר מקיף על צרכי הלקוחות, אלא גם נעשה מחקר על המתחרים כדי להבין מה מושך לקוחות לעסק מסוים ולא לאחר. לאחר מכן המעצב מגבש את המסקנות שלו כדי שיוכל לאפיין את מה שצריך המשתמש הממוצע.

 

אפיון חוויית המשתמש

המחקר אותו מבצע המעצב מסייע לו לאפיין את חווית המשתמש ולהגדיר אותה. למעשה הוא יוצר קונספט לעסק על מנת שיהיה ייחודי בממשקים שלו שיהיו נגישים, אטרקטיביים ונוחים לקהל הלקוחות. ככל שהאפיון מיטבי כך גם התוצאות של עיצוב הממשקים יהיה טוב יותר. על פי הקונספט מדייקים בעיצוב ויוצרים מערכת ויזואלית של שפה מותאמת לעסק או למותג באמצעות המחשות ותמונות. לאחר שיוצרים את הממשקים הרצויים מרחיבים את העיצוב למרכיבים נוספים באתר או באפליקציה. לדוגמה, ניתן לעצב את הלוגו של העסק באתר, אייקונים, טיפוגרפיה ועוד. כך לעסק יש זהות גרפית שממתגת אותו. אם ניקח למשל את הלוגו של קוקה קולה זהו לוגו ייחודי המאפיין את החברה ומה שממתג אותה. לסיכום, כל עסק העוסק בשיווק צריך לייצר ממשקים שיתפסו את העין ויהיו נוחים לחוויית המשתמש בין אם מדובר על שיפור ממשק מסוים או יצירת ממשק חדש.

 

אייפון

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
מדריכים דיגיטליים
המתנות הטובות ביותר לעובדים מרוחקים

ככל שעבודה מרחוק ממשיכה להיות פופולרית יותר, חשוב להראות את הערכתך לעובדים המרוחקים שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי מתן מתנות שמראות שאתה

מגן
מדריכים דיגיטליים
הכירו את אפ-לינק

עסקים כיום דורשים משאבי מחשוב ושירותים הולכים וגדלים כדי לעמוד בקצב הדרישות של העולם המודרני; מניהול מסדי נתונים גדולים ועד שירותי אחסון בענן ומחשוב, עסקים