מה לעשות כאשר יש מתקפת סייבר על האתר שלך

מחשב נייד
תוכן העיניינים

יותר ויותר שירותים עוברים מהעולם הפיזי לעולם הממוחשב.

מידע רב מצטבר אצל מיליוני אתרים שונים, ובעולם שבו מידע שווה כסף – זו ממש פרצה הקוראת לגנב.

האקרים (פצחנים בעברית) בעלי מניעים קרימינלים עורכים מאות מתקפות סייבר על אתרים בישראל כל יום.

רשות הסבר (סייבר) של מדינת ישראל יודעת להדוף את רוב ההתקפות, אבל לא את כולן.

 

הטקסט הזה יעסוק במה את צריכה לעשות אם יש מתקפת סייבר על האתר שלך.

שלב מקדים – מפי וגבי את הנכסים של העסק שלך

השלב הזה הוא אמנם לא חלק ישיר מההתמודדות עם מתקפת סייבר פעילה, אבל הוא יכול לעזור לך מאוד כשהמתקפה תתרחש. במיפוי נכסים את בודקת מהם כל הנכסים הקיימים ברשת של הארגון או העסק שלך (למשל תיעודי רכישה של לקוחות, צילומים של מסמכים חשובים, פרטי חשבון הבנק של העובדים ועוד).

לאחר המיפוי תוכלי לעשות תיעדוף – על אילו נכסים את תגני בכל מחיר, ואילו נכסים פחות נורא אם הם ייגנבו במתקפה כמו מתקפת כופר. בזכות המיפוי והתיעדוף, תוכלי לפעול בצורה חכמה ושקולה יותר בעת צרה. את קבצי הליבה שלך חשוב לגבות בענן אחת לכל כמה זמן.

 

דיווח

השלב הראשון במתקפת סייבר יהיה דיווח. קודם כל דיווח לרשות להגנת הפרטיות, ולאחר מכן ללקוחות. מן הסתם זה מרתיע לספר ללקוחות שייתכן שהמידע שלהם נגנב, מפני שייתכן שייגרם לעסק או לארגון שלך נזק תדמיתי. אבל, הנזק התדמיתי יהיה הרבה יותר גדול אם לא תעדכני אותם, והם יגלו על המתקפה מגורם שלישי כמו חדשות או שמועה ברשתות החברתיות.

 

תפעול

השלב השני יהיה הפעלה של הגנת סייבר. במסגרת השלב הזה את תסרקי את המחשב באמצעות האנטי וירוס ותנתקי את המחשב מהרשת. לאחר מכן יש להזמין טכנאי מחשבים שיוודא שהמחשב נקי מווירוסים.

ייתכן שהטכנאי יצטרך למחוק את כל המידע שברשת שלך, מה שלא אמור להדאיג אותך אם עשית מיפוי וגיבוי של הנכסים שלך. כמובן שגם את הגיבוי הטכנאי יצטרך לבדוק, מפני שייתכן שבטעות גיבית את הווירוס יחד עם המידע החשוב.

 

התאוששות

השלב השלישי והאחרון יהיה ההתאוששות. אחרי שהטכנאי אישר שהמחשב שלך נקי מוירוסים, את יכולה לחבר את המחשב בחזרה לרשת. במידה והיה צורך למחוק את כל המידע שהיה על המחשב, תצטרכי גם להוריד את הגיבוי בחזרה אל המחשב.

 

איך נמנעים ממתקפת סייבר?

יש מספר אמצעים שיש לנקוט כדי למנוע מתקפת סייבר על העסק או הארגון שלך:

  1. וודאי שהאנטי וירוס שלך וחומת האש במחשב דולקים כל הזמן, ושהם מעודכנים.
  2. התקיני את העדכונים שמערכת ההפעלה מציעה לך להתקין.
  3. לא לפתוח מיילים ממקורות לא מאומתים.

 

סיכום

לסיכום, מתקפת סייבר יכולה להיות אירוע קשה. ודאי שאת עושה כל שביכולתך כדי למנוע מתקפה כזו.

 

מנעול

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
מדריכים דיגיטליים
המתנות הטובות ביותר לעובדים מרוחקים

ככל שעבודה מרחוק ממשיכה להיות פופולרית יותר, חשוב להראות את הערכתך לעובדים המרוחקים שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי מתן מתנות שמראות שאתה

מגן
מדריכים דיגיטליים
הכירו את אפ-לינק

עסקים כיום דורשים משאבי מחשוב ושירותים הולכים וגדלים כדי לעמוד בקצב הדרישות של העולם המודרני; מניהול מסדי נתונים גדולים ועד שירותי אחסון בענן ומחשוב, עסקים