הכרות הר הכסף והר הכסף 2 – פלטפורמות דיגיטליות

הר כסף
תוכן העיניינים

תופעת הכספים האבודים – כספים שהשקענו ושכחנו, בקרנות ואפיקי חסכון כאלו ואחרים, בחשבונות בנק שפתחנו למטרה מסוימת ובדרך כזו או אחרת ננטשו מבלי שנדאג להעביר את הכספים שבהם או בכל דרך אחרת – היא תופעה שהיקפיה עצומים ומסתכמת במאות מיליוני שקלים.

כמות הכספים הזו, שיכולה להיות משמעותית מאוד באופן פרטני לכל אדם, בייחוד בתקופת המשבר הכלכלי שפוקד אותנו עם מגפת הקורונה, הכספים יכולים להיות כר פורה לצמיחה ולפתיחת אפשרויות כלכליות חדשות שלא ידענו שעומדות בפנינו.

כדי להתמודד עם התופעה המצערת הזאת – משרד האוצר הישראלי יצא במספר פרויקטים, הכוללים בין היתר שני אתרים שמאמר זה יתמקד בהם הם הר כסף והר הכסף 2, ממשקים דיגיטליים שתפקידם לאתר סוגים שונים של כספים אבודים. ההבדל בין השניים מחדד את החשיבות של כל אתר ואת הפוטנציאל שנמצא בכל אחד מהם.

 

הר הכסף

הר הכסף הוא דרך למצוא אפיקי חסכון שונים שלא ידעתם על קיומם. באמצעות ממשק ידידותי יחסית ומילוא מספר מצומצם של פרטים – הממשק של משרד האוצר חושף קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, קופות גמל או תוכניות חסכון אחר שכנראה לא ידענו על קיומן.

לעיתים מדובר על תוכניות שהתחלנו בהן ושכחנו מהן, הפרשות של מקומות עבודה לקופות פנסיה וגמל שמשום מה לא דאגנו להעביר ולאחד כשעברנו עבודה או כל עניין אחר שהוביל לכך שהכספים האלו, שהם רשמית ברשותנו – לא באמת מובאים לידי ביטוי בחסכונות שלנו.

באמצעות הממשק של הר הכסף ניתן למצוא אפיקי חסכון מן הסוגים האלו. כאשר מעוניינים למשוך את הכסף או לאחד אותו עם הקרנות שיש כעת צריך לזכור שפעולות מן הסוג הזה יכולות להיות כפופות בתשלומי מס גבוהים.

לכן, לפני שמושכים כספים או מעבירים אותם ממקום למקום – כדאי לבחון האם זה מהלך משתלם או שמא עדיף להשאיר את הקרן ולהמתין (למשל עד יציאה לפנסיה, עד שעוברות שבע שנים וכולי), אך בעיקר – חשוב לדעת שהכסף שם ולבדוק מעת לעת מה הסטטוס שלו.

 

הר הכסף 2

לעומת הר הכסף הראשון, שתפקידו, כאמור, הוא איתור של כספים אבודים באפיקי חסכון ובקרנות שונות, הר הכסף 2 מאפשר לאתר חשבונות בנק שלא ידעתם על קיומם. לעומת קרנות חיסכון שהפרוצדורה של העברתם יכולה להיות מורכבת ודורשת תשלומי מיסים – איתור של חשבונות בנק כולל הליכי איחוד פשוטים הרבה יותר.

מדובר בממשק חשוב לא פחות שיכול לגלות סכומי כסף גדולים מאוד שניתן להשתמש בהם בקלות רבה אף יותר מאשר קרנות חיסכון שכן הם לרוב לא יהיו מותנים בסוג שימוש או חיסכון כזה או אחר. לקבלת מידע נוסף כנסו לאתר https://bituach-har.co.il

 

סיכום

הר הכסף והר הכסף 2 הם ממשקים חשובים מאוד שתפקידם לסייע באיתור כספים אבודים. כל אתר מגלה ממשק אחר וחשוב לדעת לשלוט בשניהם.

הרי כסף דיגיטליים

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
מדריכים דיגיטליים
המתנות הטובות ביותר לעובדים מרוחקים

ככל שעבודה מרחוק ממשיכה להיות פופולרית יותר, חשוב להראות את הערכתך לעובדים המרוחקים שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי מתן מתנות שמראות שאתה

מגן
מדריכים דיגיטליים
הכירו את אפ-לינק

עסקים כיום דורשים משאבי מחשוב ושירותים הולכים וגדלים כדי לעמוד בקצב הדרישות של העולם המודרני; מניהול מסדי נתונים גדולים ועד שירותי אחסון בענן ומחשוב, עסקים