מהן המטרות של מיתוג עסקי ואיך נעשה זאת בצורה יעילה ומקצועית

מסך
תוכן העיניינים

אנו חיים בעולם מרובה מוצרים,  כמעט כל מוצר שקיים בעולם, מוצע לשיווק לציבור בשלל וריאציות וסוגים שונים.

על מנת לעמוד בתחרות המתגברת בעולם כזה, נדרשים יצרנים ובעלי העסקים להצליח לבדל את עצמם מאחרים, לבלוט, ובכל לגרום לאנשים לקנות דווקא את המוצר שלהם.

 

מהו מיתוג עסקי?

מיתוג עסקי, הוא בעצם תהליך שהופך חברה, עסק, לעיתים קרובות קטן ולא ידוע, למותג, למוצר שתדמיתו מבוססת על ההנחה שהוא חובה בכל בית. הדרך להגיע לתוצאה זו, מגוונת ובעלת סגנונות שונים, כאשר הקו השולט בכולם, הוא היכולת לדעת ולהגיע ל"צורך". הבנת הצורך, שמבוססת על העובדה שהאדם מרגיש שחסר לו משהו, בין אם הרגשה זו מוצדקת ובין אם לאו, היא העומדת בבסיס התהליך, שנקרא כולו, "מיתוג עסקי". תהליך זה, הוא בעצם אסטרטגיה שלמה, המאגדת גם הבנה בסיסית של בעל בעסק את מהות עסקו, גם גיבוש והגדרת מטרות ויעדים להמשך, וגם כמובן את הקשר בין הלקוח לבעל העסק, למוכר.

 

אז מה המטרות של מיתוג עסקי?

המטרה העיקרית של התהליך היא יצירת הנחת עבודה, מעין בסיס קבוע, שהמוצר הספציפי של החברה טוב יותר, או באופן מדויק, שונה ובולט משל האחרים. מטרה זו כוללת יצירת עולם שלם, הגעה לתוצאה בה הלקוח יחוש שעולם ההעדפות שלו, והמוצר אותו הוא בוחן, דומים, ויותר מכך, זהים. כמובן שמטרה זו של המיתוג העסקי אינה סותרת, ואף עומדת בהכרח לרצון לממש את החזון העסקי של העסק או של המוצר.

 

איך נגיע למטרה בצורה מקצועית ויעילה?

  • מהותו של העסק – בבסיס המיתוג עומד שלב הבנת העסק, לכל עסק ישנו את הצרכים שלו, שיווקיים, ערכיים וכל צורך אחר שעולה על הדעת. יחד עם זאת, עומד גם הניסיון, לעיתים ניסיון רב שנים שנרכש בעמל רב, וכולל בתוכו ידע, שיווקי, פרסומי ומקצועי בתחום העיסוק של המוצר.
  • לספר את הסיפור – בשנים האחרונות, עולם הstorytelling , מתפתח במהירות, ההבנה שהיכולת לספר סיפור טוב, היא זו שתחולל את השינוי המשמעותי. סיפור כמובן יכלול מסגרת עיקרית, שמבוססת כמובן על ערכיו המרכזיים של העסק, שהוגדרו בשלב הקודם. לאחר מכן, יכלול הסיפור עוד פרטים, שידייקו את המסגרת הכללית, ויגישו את הסיפור לקורא או הבוחן, בצורה מעניינת ומושכת.
  • יישום – התאמת הסיפור לנכסים של העסק, אם זה בעזרת בניית לוגו, אם זה בניית אתר שמוכר את הסיפור ואת העסק בצורה ויזואלית ומזמינה, ואם זה בעזרת רשתות חברתיות. כמובן שהנכסים תלויים מאוד בקהל היעד אליו מכוונים, אותו נגדיר בשלב הראשוני של התהליך.

לסיכום, בניית מותג עסקי אינה מלאכה פשוטה, ודורשת הגדרת מטרה ברורה, לפי ערכים מרכזיים שעליהם מתבסס העסק וחזונו. זאת בנוסף להגדרת הצורך עליו הוא עונה וקהל היעד הרלוונטי. דיוק בפרטים, ואפיון נכון של קהל היעד והעסק עצמו, יביאו לתוצאה המיוחלת.

מחשב

 

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
מדריכים דיגיטליים
המתנות הטובות ביותר לעובדים מרוחקים

ככל שעבודה מרחוק ממשיכה להיות פופולרית יותר, חשוב להראות את הערכתך לעובדים המרוחקים שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי מתן מתנות שמראות שאתה

מגן
מדריכים דיגיטליים
הכירו את אפ-לינק

עסקים כיום דורשים משאבי מחשוב ושירותים הולכים וגדלים כדי לעמוד בקצב הדרישות של העולם המודרני; מניהול מסדי נתונים גדולים ועד שירותי אחסון בענן ומחשוב, עסקים