כיצד לשמור על מערך המחשוב בעסק בתקופת הקורונה

מחשבים ראשית
תוכן העיניינים

מגפת הקורונה הביאה לכך שעובדים רבים מהמשק בציבור הישראלי בפרט והעולמי בכלל – עובדים מהבית. בסיטואציה הזו, שירותי מחשוב לעסקים הופכים להיות צורך בסיסי עבור כל עסק או ארגון שמעוניין לשרוד את התקופה המאתגרת הזו. לא משנה אם אתם שכירים או בעלי עסקים – על כל סוגי העובדים מוטלת החובה להסתגל למצב הקיים, הן מבחינה עסקית והן מבחינת מערך המחשוב של הארגון.

בעוד העולם העסקי משתדל מאוד למצוא את דרכו בתוך המציאות הנוכחית, גם פושעי הסייבר עובדים ללא הרף. הם מנסים בכל רגע לתקוף עסקים, בין גדולים ובין קטנים, על ידי שליחת וירוסים ואיומים שונים, מתוך מטרה לפגוע בעסקים אלה דווקא בתקופה המורכבת שאנו נמצאים בה.

 

היזהרו: המעבר לבית – תוספת סיכון!

המעבר לעבודה מהבית לא מועיל למערך ההגנה מול אותם פושעים. העבודה מהבית מורידה את סף ההגנה של החברות פלאים ומאפשרת למידע הפנימי של החברה להיות טרף קל בפני פושעי הסייבר השונים. אין צורך לפרט אודות הנזקים שפושעי סייבר יכולים להסב לחברה שלכם, ובכל זאת נמנה אחדים מהם: גניבה של כסף רב, מחיקה של ממסדי נתונים ישנים קריטיים, קריסה מערכתית וכן פגיעה בכל מה שקשור לפעילות השוטפת של החברה. חשוב מאוד שהעסקים והגופים המדיניים יהיו מודעים לסכנות הרבות שאופפות את החברה שלהם בכל זמן נתון.

 

כיצד ניתן להימנע מתקיפות כאלה?

ראשית, אנו ממליצים לכם מאוד לוודא שלעובדים שלכם ולכם קיימים קווים מנחים שמובילים אתכם. רק על ידי הגדרה מוקדמת של התנהלות במרחב הביתי תוכלו להיות בטוחים יותר ולהימנע ממתקפות סייבר כלפיכם וכלפי העובדים שלכם.

שנית, השתמשו בסיסמאות והרשאות ספציפיות, על מנת לוודא שאף אדם שלא אומר להיכנס למידע הרגיש של החברה שלכם ייכנס אליו. הרשאות וסיסמאות ספציפיות עשויות לסייע בכך.

שלישית, ייתכן והעובדים שלכם יעדיפו לעבוד דרך מכשירים אישיים שהם מחזיקים בביתם. דעו, זהו פתח לסכנה! על כן, הקפידו על כך שהעובדים שלכם ישתמשו אך ורק במכשירים שאתם סיפקתם להם לטובת העבודה.

 

3 טיפים להגנה יתירה

במידה ולא ידעתם, רוב רובם של תוקפי הסייבר נעזרים באינטרנט על מנת לפגוע במערך המחשוב שלכם. בעולם האינטרנט הגדול קשה מאוד לחמוק מכל תקיפה של פושעי סייבר, אך יחד עם זאת קיימות דרכים שכן יוכלו לסייע לכם להימנע מתקיפות מסוג זה:

  1. בחרו בסיסמא חזקה וכוללנית לשירות ה- Wi-Fi שנמצא אצלכם בחברה.
  2. החביאו את התכנים האינטרנטיים של החברה מאחורי הרשאות וסיסמאות שונות.
  3. התקינו בהקדם תוכנת הגנה מתקדמת כמו אנטי וירוס. כמו כן בדקו אם חומת האש צריכה שדרוג.

 

סיכום

מגפת הקורונה יצרה מרחב עבודה חדש הדורש בכל רגע יצירתיות והסתגלות לתנאי העבודה הנוכחיים. המציאות הזה מזמנת בד בבד גם סכנות רבות מכיוונם של פושעי סייבר המעוניינים להתנכל לעסקים דווקא בזמני משבר כאלה. קביעת קווים מנחים וזהירות רבה עשויים להפחית את הסיכויים שלכם להיכוות מארגוני סייבר שונים ואפילו לנטרל אותם.

מחשבים

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
מדריכים דיגיטליים
המתנות הטובות ביותר לעובדים מרוחקים

ככל שעבודה מרחוק ממשיכה להיות פופולרית יותר, חשוב להראות את הערכתך לעובדים המרוחקים שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי מתן מתנות שמראות שאתה

מגן
מדריכים דיגיטליים
הכירו את אפ-לינק

עסקים כיום דורשים משאבי מחשוב ושירותים הולכים וגדלים כדי לעמוד בקצב הדרישות של העולם המודרני; מניהול מסדי נתונים גדולים ועד שירותי אחסון בענן ומחשוב, עסקים