האם ניתן לערער על דו"ח תנועה אונליין

תוכן העיניינים

כחלק מהתמודדות של הרשויות השונות עם תופעת תאונות הדרכים, ניתנים עוד ועוד דוחות תנועה, בהיקפים שלא היו פעם.

כחלק ממגמה זו, לעיתים ניתנים דוחות שלא כצדק.

כאשר זה קורה, אין חובה לשלם באותו הרגע את הדוח, אלא ניתן להגיש ערעור.

במקביל לגידול במתן הדוחות, כך גם תהליכי הערעור נהפכים לנוחים יותר ואפשר להגיש את המסמכים הרלוונטיים אונליין.

דוחות התנועות מתחלקים לשני סוגים – האחד מכיל חובת תשלום בלבד, קנס, והאחר כולל גם הזמנה למשפט. כמובן שעל כל אחד מן הדוחות ניתן לערער אבל הפרוצדורה היא שונה. אני אתמקד במאמר זה רק בדוחות התנועה שמטילים קנס בלבד.

 

בקשה לביטול דוח שמכיל קנס

הזמן שבו חייבים להגיש את ערעור על דוח תנועה שכולל קנס, על מנת שהוא יהיה תקף, הוא עד שלושים יום מרגע קבלת הדוח. כאשר מגישים את הערעור צריך להגיש מספר מסמכים, בין היתר, צילום דוח התנועה וכל אסמכתא שיכולה להוכיח שהדוח לא ניתן כצדק.

את בקשת הערעור הזו ניתן להגיש באופן פשוט דרך אתר האינטרנט הממשלתי. כאשר הבקשה נבחנת ומוחלט שלא לקבל את הערעור, ככל שעבר תאריך התשלום האחרון של הקנס, יש לשלם גם עמלת פיגור בתשלום.

במידה ומחליטים שדחיית הערעור גם היא שלא לצדק – יש אפשרות לבקש להישפט ובבית המשפט תיבחן ההחלטה האם לבטל את הקנס. גם את הבקשה הזו ניתן להגיש אונליין.

לפני שמחליטים האם לגשת לבית משפט או לא, מומלץ מאוד להיוועץ עם עורך דין תעבורה. עורך הדין יידע להעניק ייעוץ האם ישנם סיכויים לנצח במשפט או לא, במידה ולא, התהליך עלול להיות יקר ולא משתלם.

 

בקשה להישפט מלכתחילה

ישנה אפשרות במקום להגיש את בקשת הערעור לרשויות לפנות לבית המשפט בבקשה לבטל את הדוח מההתחלה. במידה ופונים לבית המשפט אין להגיש בקשה במקביל לביטול הדוח או לשלם את הדוח. הזמן המקסימלי להגשת הבקשה לבית המשפט הוא עד תשעים ימים מרגע קבלת הדוח.

ניתן להגיש את הבקשה הזו, בדומה לאחרות, באופן אינטרנטי. לבקשה הזו יש לסרוק את ספח דוח התנועה, במידה ואין אותו להזין את מספר תעודת הזהות של המערער, את מספר הדוח (מצוין בראש הדוח) ואת כתובתו של מגיש הבקשה.

במידה והולכים בנתיב הזה, יש לפעול אם עורך דין מהשנייה הראשונה. על אף שלכאורה יש את האפשרות שלא להיעזר בעורך דין, פנייה להליכים משפטיים מבלי הכרת החוק, התקדימים או הנהלים תוביל ברוב הסיכויים להפסד. עבודה עם עורך דין תגזול מינימום זמן ותעניק מקסימום תועלת.

לכן, ברוב המקרים בהם אנשים מעוניינים לייצג את עצמם בבית המשפט לא רק שהם מפסידים אלא הם צריכים לשלם סכומים גדולים על טרחת בית המשפט, בנוסף לקנס ולשעות הרבות שהשקיעו.

 

סירנה

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי

4 דרכים להשתמש באתר הר הביטוח
כללי
4 דרכים להשתמש באתר הר הביטוח

כיום, יותר קל מתמיד לקבל את התמונה הרחבה על המצב הפיננסי שלכם וכן על הביטוחים הרבים והפרמיות השונות שרכשתם עבורכם, עבור המשפחה והילדים שלכם. חברת