טיפים לבניית אתר שגורם לגולשים להשאיר בו פרטים או להתקשר

טיפים לבניית אתר
תוכן העיניינים

בניית אתר אינטרנט מעוצב ומושקע לעסק שלכם הוא כמובן דבר חשוב ביותר. אך פעמים רבות, בתהליך בניית האתר, קיימת הנטייה לשכוח כי מה שקובע את הצלחת האתר, ובסופו של יום את קידום העסק, הוא מבחן התוצאה – האם האתר יוצר מספיק עניין, כדי לגרום לגולשים להשאיר בו פרטים או להתקשר, ובכך להפוך ללקוחות פוטנציאליים של ממש? ריכזנו עבורכם שמונה טיפים בנושא.

היכרות עם הרגלי הגלישה של קהל היעד

מחקרים רבים בוצעו, ומאמרים רבים נכתבו על הפסיכולוגיה שמאחורי הרגלי הגלישה שלנו. זאת בניסיון להבין מהן ההשפעות המכריעות על התנהגות הגולשים ומה הופך אתר לאטרקטיבי יותר עבורם, מאתר אחר. לקיחה בחשבון של כמה מן המסקנות, יכולות ללוות אתכם בתהליך המחשבתי של בנייה האתר ובכך להועיל מאד.

הזמן הוא מרכיב מכריע אצל הגולשים. רוב הגולשים, לא "יבזבזו" יותר מחמש עשרה שניות בממוצע מול עמוד, עד שיחליטו אם להתעכב עליו, או לחלופין לעבור הלאה מהאתר עצמו. עקרון הרושם הראשוני, חל גם בבניית האתר שלכם והוא חייב להוכיח את עצמו בכל עמוד ועמוד שיופיע בו.

לכן, הגדרת קהל היעד שלכם והתאמת האתר להרגלי הגלישה שלו, היא פעולה חשובה ביותר. הדבר יבוא לידי ביטוי באופן שבו תעצבו את האתר כולו: מרמת עיצוב הגופן וסדר הופעת האלמנטים ועד רמת האקטיביות שהאתר שלכם ידרוש מהגולשים. ככל שתהיה הלימה בין הרגלי הגלישה של קהל היעד, לעיצוב האתר שלכם, האתר יצליח לעורר בהם עניין וסקרנות.

יצירת חווית אמינות ושקיפות לגולשים

אין זה סוד, שכבני אדם אנחנו זקוקים לידיעה, שגם מאחורי המסכים שלנו קיימים בני אדם. יצירת אמינות ושקיפות עבור הגולשים, הוא מעין "חוזה" ראשוני שהגולש חייב ליצור, במודע או לא במודע, עם האתר שלכם על מנת שימשיך לשוטט בו ולבסוף, להתעניין ברצינות במוצר שלכם.

כיצד ניצור שקיפות ואמינות? על ידי מתן אינפורמציה נחוצה וברורה אודות העסק, נמסור בבירור את כל הפרטים על המוצרים, על תנאי העסקה ובמידת הצורך, אף נדגיש פרטים כמה פעמים. תוכלו לשלב גם קישורים למדיות חברתיות נוספות, להציג תגובות גולשים ודירוגים. הדגש החשוב הוא, לתת לגולשים את התחושה שהם בידיים טובות ושלא יצוצו הפתעות, להן הם לא ציפו.

הצגת פרטי התקשרות

מאחר וקיימות כל כך הרבה דרכי התקשרות שונות בימנו וכל גולש מעדיף דרך אחרת, כדאי  לאפשר מגוון רחב של דרכי התקשרות ולהציגן באתר בבירור: טלפון למענה אנושי, כתובת דוא"ל, טופס אינטרנטי ואפילו אפשרות למענה ב -WhatsApp   יאפשרו לגולשים שלכם לפנות לכל שאלה במיידיות ובקלות, מבלי להניח כי עליהם לחכות זמן רב. אפשרות להתקשרות מיידית ומענה אדיב ללקוחות שלכם, הם המעידים יותר מכל, על האמינות שלכם כלפי הגולשים.

הרשמה פשוטה לאתר

במידה ואתם מעוניינים שהגולשים שלכם ישאירו אצלם פרטים באתר, כמו הרשמה לניוזלטר, יצירת קשר או הרשמה לחבר מועדון – חשוב שתדרשו מהם מינימום של פרטים ופרוצדורות. חשוב לעצב את הטופס באופן טבעי למהלך הגלישה ולהבהיר לגולשים בפשטות, את תנאי ההרשמה והפרטיות.

סליקה מאובטחת עם מערכת SSL

פעמים רבות גולשים מגלים עניין רב באתר מסוים ואף משקיעים זמן רב בגלישה בו, עד שמגיע שלב התשלום. שלב זה, באופן טבעי מעורר חשד ואף עלול לגרום לגולשים שלכם לוותר ברגע האחרון. זאת כתוצאה מחשש לפרטי האשראי שלהם והמידע האישי אותו הם מוסרים ומפחדים לגניבתו. שימוש במערכת סליקה, בתקן SSL הינו סטנדרטי ביותר בבניית אתרים כיום, ומוכח כמאובטח ואמין עבור הגולשים.

חווית גלישה המשכית

על מנת לשמר את העניין בקרב הגולשים שלכם, חשוב מצד אחד לא להעמיס את האתר שלכם באינפורמציה ומצד שני, לייצר מספיק תוכן עשיר שיגרום לגולשים שלכם להמשיך לשוטט בו. לא פחות חשוב מכמות ואיכות המידע שתספקו, חשוב לדעת כיצד לסדר את המידע באופן שיאפשר חווית גלישה המשכית. 

אחת השיטות היא יצירת קישורים בתוך האתר, אשר יובילו להרחבה של נושא אחר במאמר נפרד, להרשמה לאתר או אפילו להשלמת הליך הקניה. מומלץ לייצר עבור הגולשים קישור שייפתח במקביל ולא במקום העמוד בו הם מבקרים, על מנת לא לקטוע את רצף הגלישה. כמו כן, יתרון נוסף הוא שיצירת קישורים אלו, תורמים לדירוג האתר שלכם במנוע החיפוש.

איכות תצוגה גבוהה

כמעט כל אתר היום, משלב בתוכו סוגים שונים של מדיה לצד התוכן הכתוב בו. בין אם מדובר בתמונות, וידאו, גיפים ועוד, חשוב מאד לא להתפשר על האיכות התצוגה של המדיה המוצגת. זה רלוונטי כמובן גם לאופן שבו הטקסט והתוכן מוצגים. עם זאת, לתמונות יש את העוצמה השמורה להן. לכן, מומלץ להשקיע בצילום מקצועי, לאפשר זוויות מבט שונות במקרה של חנות אינטרנטית ולא להתפשר על איכות גבוהה.

לשונית "שאלות נפוצות" 

פעמים רבות כאשר גולש נתקל בבעיה או שאלה, הוא עלול לאבד במהירות את העניין רק בשל הטרחה לחפש את התשובה. לכן, כדי למנוע כמה שיותר מקרים כאלו, מומלץ להציג בפני הגולשים לשונית "שאלות נפוצות" שבהן, תשובות מתומצתות וברורות וכמובן, לא לשכוח לעדכן את הלשונית הזו בהתאם לשינויים של העסק ולפניות הגולשים.

לסיכום, כבר בתחילת תהליך בניית האתר שלכם, מומלץ לזכור כי אתר אינו חוויה חד צדדית. שימוש נכון בטיפים הללו לאורך הדרך, יאפשר לכם תמיד לזכור את נקודת המבט של הגולשים שלכם. כלומר, של קהל היעד אותו הגדרתם בתחילת הדרך. זכרו, כי נגישות האתר ואמינות, הם אשר יגרמו לגולשים להשאיר את הפרטים שלהם באתר, או ליצור קשר ובכך להפוך מגולשים, ללקוחות פוטנציאליים. 

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
חשוב להשקיע באתר העסק שלך
בניית אתרים
למה חשוב להשקיע באתר של העסק שלך?

בעידן שלנו בו הכל קורה ומתקיים באינטרנט, השקעה באתר לעסק שלך היא לא רק שדרוג מודרני אלא חובה של ממש. אתר אינטרנט מקצועי ונגיש של

6 טיפים לבניית אתר מצליח לעסק שלך!
בניית אתרים
6 טיפים לבניית אתר מצליח לעסק שלך!

אחד המרכיבים המרכזיים של נוכחות ברשת הוא ניהול של אתר אינטרנט מעוצב, יעיל ומצליח. האתר מהווה לעתים קרובות נקודת הקשר הראשונה עם הלקוחות פוטנציאליים ולכן

בניית אתר לעסק קטן
בניית אתרים
מה החשיבות של בניית אתר לעסק קטן

בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות חזקה באינטרנט היא חיונית להצלחתו של כל עסק, ללא קשר לגודלו. בניית אתר לעסק קטן הפכה להיות הכרח של ממש

שופיפיי בעברית
בניית אתרים
5 סיבות להפוך את אתר השופיפיי לעברית

מסחר אלקטרוני הוא תחום שנמצא בצמיחה מתמדת בשנים האחרונות, ועם ההתפתחות שלו עולה גם הצורך בפלטפורמות נוחות וידידותיות למשתמש. שופיפיי היא מערכת נוחה שעושה מאמצים