מהם השלבים לקבלת חותמת אפוסטיל על תעודת לידה צרפתית – והאם ניתן לעשות זאת באופן מקוון?

מסמך מעבר
תוכן העיניינים

תעודת לידה היא מסמך אשר משמש את האדם נשוא התעודה או את ילדיו, לצורך הוכחת הילודה במקום מסוים.

מסמך זה עשוי להקנות במקרים מסוימים את הזכות להחזיק באזרחות או בדרכון של המדינה בה נולד האדם נשוא תעודה זו.

במידה שיש צורך בתעודה לשם הכרה במדינה אחרת, אימותה בפני המדינה האחרת נעשה באמצעות מנגנון אימות ששמו אפוסטיל, אשר דורש מספר שלבים.

 

מהי חותמת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל היא מונח המתאר אימות בעל מאפייני רישום מסוימים הנוגעים למסמכים רשמיים המונפקים על ידי כל מדינה, המהווה אסמכתא לכך שמדובר במסמך אותנטי של אותה מדינה. מהות החותמת בעלת מאפיינים אלו, נגזרת מאמנת האג אשר נועדה לאגד את מדינות העולם לכדי הסכמה על מאפיינים שיאפשרו הכרה במסמכים רשמיים בצורה הדדית בין המדינות.

 

הכרה ישראלית בתעודת לידה צרפתית

מדינת ישראל היא בין המדינות החתומות על אמנת האג וכך גם מדינת צרפת. משכך, מתן תוקף לתעודת לידה צרפתית לצורך הכרה בה במדינת ישראל או ביתר המדינות החתומות על אמנת האג, דורשת אימות של המסמך על ידי חותמת אפוסטיל, כאשר במקרים מסוימים ניתן לזכות במתן תוקף לאישור אפוסטיל מקוון.

 

קבלת חותמת אפוסטיל על ידי הרשות הזרה

השלב הראשון בהכרה בתעודת לידה צרפתית, הוא אימות זהות המבקש על ידי נוטריון ואישור נוטריוני למסמך. האישור הנוטריוני מהווה את האימות הראשוני, טרם אימות הנוגע לתעודה עצמה. אישור זה מתבקש לצורך מניעת הונאה ולטובת העמדת מנגנון ביקורת אודות אמיתות הפניה והמסמך, והוא מתבקש ביתר שאת כאשר מבקש האפוסטיל אינו האדם נשוא תעודת הלידה.

לאחר מכן, על המבקש להגיש בקשה לקבלת חותמת האפוסטיל ביחס למסמך, על ידי נציג המדינה בה הונפק המסמך. במקרה של תעודת לידה צרפתית, יש לפנות אל הקונסוליה של צרפת במקום מושבה בישראל, או לחילופין לבצע את תהליך קבלת החותמת על אדמת צרפת.

 

האם ניתן לקבל חותמת אפוסטיל באופן מקוון

הליך קבלת חותמת אפוסטיל ביחס לתעודת לידה צרפתית, ניתן לביצוע במקרים מסוימים באופן מקוון, בהתאם להנחיות הקונסוליה הצרפתית. על מנת לבצע את ההתקשרות עם נציגי הקונסוליה בצורה מיטבית, רצוי לעשות זאת באמצעות עו"ד המוסמך כנוטריון, אשר בקיא בכללים הבינלאומיים השונים, לצורך מיצוי מהיר של הליך הבקשה במגוון הערוצים הקיימים.

ראוי לציין כי רשות האוכלוסין במדינת ישראל, מכירה בחותמת אפוסטיל אשר התקבלה על ידי רשות זרה באמצעים מקוונים. הרשות מאפשרת אימות אלקטרוני של תעודת לידה צרפתית, כאשר התעודה התקבלה מאת הרשות באמצעי אלקטרוני, קרי בדואר אלקטרוני.

 

הנפקת חותמת אפוסטיל עבור מסך של מדינה זרה – רק בליווי גורם מיומן

הוצאת חותמת אפוסטיל עבור תעודת לידה צרפתית, כמו כל מסמך של מדינה זרה, דורש היכרות עם מגוון הוראות חוק, אמנות וכללים אשר במקרים מסוימים עשויים להוות חסם בירוקרטי שימנע או יעכב את מגיש הבקשה בקבלת מבוקשו. לשם כך, רצוי להסתייע בשירותיו של גורם מקצועי ומנוסה בתחום זה.

חתימה על מסמך

 

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
מדריכים דיגיטליים
המתנות הטובות ביותר לעובדים מרוחקים

ככל שעבודה מרחוק ממשיכה להיות פופולרית יותר, חשוב להראות את הערכתך לעובדים המרוחקים שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי מתן מתנות שמראות שאתה

מגן
מדריכים דיגיטליים
הכירו את אפ-לינק

עסקים כיום דורשים משאבי מחשוב ושירותים הולכים וגדלים כדי לעמוד בקצב הדרישות של העולם המודרני; מניהול מסדי נתונים גדולים ועד שירותי אחסון בענן ומחשוב, עסקים