השיטות הטובות ביותר לבניית נכס דיגיטלי

מכשירים דיגיטליים
תוכן העיניינים

בעולם מטורף שדורש מאיתנו שעות עבודה ארוכות כולנו חולמים על הכנסה פאסיבית.

כל אחד ואחת ישמחו להכנסה נוספת שלא דורשת זמן ואנרגיה רבים, ויכולה לשדרג את רמת החיים.

לרוב הכנסה פאסיבית תהיה תוצאה של השקעה חכמה באחד השווקים, נדל"ן, מט"ח, או מניות.

אבל בעשור השלישי של המאה ה- 20 אין שום סיבה לא לנצל את הפעילות הרבה ברשת ולהרוויח דרכה כסף!

 

נכס דיגיטלי

כולנו יודעים מהו נכס, משאב המייצר רווח עבור בעליו. נכס דיגיטלי הוא משאב הקיים ברשת ומייצר לבעליו רווח. נכס דיגיטלי יכול להיות ערוץ יוטיוב, חשבון פייסבוק, בלוג, אתר אינטרנט, ואפילו ניהול קבוצת וואטסאפ. בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים מתנהלת ברשת פעילות מסחרית ענפה. בעלות על נכס דיגיטלי מאפשרת הכנסה נוספת, כאשר כמו בכל השקעה, רמת ההכנסה תלויה בכמות המשאבים, האנרגיה, והזמן שיושקעו בטיפול ובקידום הנכס.

 

לפני ההשקעה

כמו בכל תחום, שווה לבדוק ולברר היטב לפני שמשקיעים סכום כסף. האם אני מבין את העולם הדיגיטלי? איזו דרך הכי טובה בשבילי? האם יש לי רעיון למוצר או לשירות מבוקשים? כמה זמן וכסף אני מוכן להשקיע בנכס הדיגיטלי החדש שלי? האם אני רוצה לנהל את הנכס בעצמי, או כמו בתחומים אחרים, מעוניין במומחים ובעלי מקצוע שינהלו אותו עבורי?

 

במה להשקיע

שווה להתעסק בתחום מוכר ואהוב, כך שלא יידרש זמן רב ללמוד את התחום, והפעילות סביב הנכס תהיה מהנה. לדוגמא, סטודנט לכלכלה שינסה לקדם נכס דיגיטלי בתחום משפטי יידרש להשקיע זמן רב בלימוד התחום, וככל הנראה לא יצליח להציע מוצר מוביל ורווחי. לעומת זאת, אם אותו סטודנט יקדם נכס דיגיטלי בתחום הכלכלי הוא יוכל להציע מוצר איכותי בהרבה, בהשקעה נמוכה יותר, ובתחום העניין שלו.

 

אז מהן האפשרויות

נכס דיגיטלי בשליטה מלאה

נכס דיגיטלי בשליטה מלאה נוצר על ידי אדם מסוים ושייך לו באופן מלא. נכס כזה יכול להיות אתר אינטרנט, בלוג, פודקאסט, ועוד. חשוב גם לדעת איך בוחרים חברה לבניית אתרים מקצועית כמו חברתו של יוסי חי אשר תאפיין איתכם את הדרישות לאתר בצורה מלאה לפני הביצוע.

לדוגמא, אם אתם חובבי טכנולוגיה, תוכלו להקליט פודקאסט על חידושים מגניבים בתחום, או לפתוח אתר אינטרנט ולהעלות אליו סקירות והשוואות של מוצרים שונים.

למרות היתרון שמעניקה הבעלות הבלעדית על הנכס, חשוב לזכור שבנייה ותפעול של נכס כזה דורשות מיומנות, ידע מקצועי בתחום מסוים, והשקעה מרובה.

 

 נכס דיגיטלי ברשת חברתית

נכס דיגיטלי ברשת חברתית הוא חשבון המנוהל על ידי אדם ברשת חברתית כלשהי, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, סנאפצ'ט ועוד.

לדוגמא, אם אתם עוסקים בהדברה, תוכלו לפתוח דף פייסבוק אטרקטיבי ולפנות ללקוחות נוספים. אם אתם מנהלים קבוצת פייסבוק גדולה העוסקת בתחום הספורט, תוכלו להציע, או לקבל הצעות מחברות או חנויות המשווקות ציוד ספורט. תוכלו לפרסם ולמכור עבורן את המוצרים בקבוצה שלכם. אם אתם בעלי מיומנות גבוהה בשימוש ברשתות חברתיות ייתכן שזו הדרך הטובה ביותר עבורכם.

חשוב לזכור שבשונה מאתר אינטרנט, הבעלות על החשבון משותפת לכם ולרשת החברתית, ובמקרה של הפרת תנאי השימוש או דיווח על המשתמש החשבון עלול להיחסם.

 

נכס דיגיטלי בבעלות משותפת

נכס דיגיטלי שהבעלות עליו משותפת לבעל הנכס ולפלטפורמה בה הוא משתמש. מדובר בעיקר על חשבונות באתרי מסחר גדולים כמו איביי, אמזון ועוד. תוכלו למכור מוצר שלכם, או לקנות בזול מוצר בפלטפורמה אחת ולמכור אותו ברווח בפלטפורמה אחרת.

החיסרון העיקרי בשיטה זו הוא העובדה שחלק מהבעלות שייכת לפלטפורמה הדיגיטלית, שכמובן דורשת את חלקה ברווחים.

 

אז איך מרוויחים מזה כסף?

אז בתכל'ס, מאיפה מגיע הכסף? הדרכים העיקריות להפקת רווחים מנכס דיגיטלי הן מכירה של מוצר מסוים או ייצור תנועה.

מכירה היא למעשה הצעת שירות מסוים כמו קורס מקוון בתכנות, אפליקציה בתשלום, או ערכת כלי עבודה. חשוב לוודא שהמוצר המוצע אטרקטיבי מספיק, ושההשקעה בו לא עולה על הרווח שניתן להפיק ממנו. במקרה ואתם מוכרים מוצר מוגמר, חשוב לוודא שיש ברשותכם מלאי זמין במחיר נוח. כמובן, חשוב לתמחר את המוצר כך שיהיה מספיק אטרקטיבי וימשוך לקוחות, ומצד שני יותיר לכם שולי רווח מספקים.

חשוב לשמור על עדכניות ולא להישאר מאחורה, אם אתם משווקים מוצר טכנולוגי וודאו שאתם מציעים את המוצר החדיש ביותר. אם אתם מוכרים בגדי ספורט בדקו שמדובר בבגדים איכותיים שיענו על דרישות הקונים.

דרך נוספת בה ניתן להרוויח היא ייצור תנועה. אם תצליחו לייצר מספיק תנועה סביב הנכס הדיגיטלי שלכם, תוכלו להציע לחברות או לספקי שירותים לפרסם אצלכם בתשלום. כמובן שעדיף לפרסם מוצר הקשור לתוכן. לדוגמא, אם הפודקאסט שלכם עוסק בבישול, עדיף לפנות לחנויות לציוד מטבח ולא לחנויות בגדים. אם תצליחו לייצר מספיק תנועה, ייתכן שתוכלו למכור לגמרי את הנכס שלכם לחברות שיתעניינו בו.

 

ממה להיזהר

כמו בכל השקעה ישנם כמה דברים חשובים ששווה לבדוק לפני שמשקיעים את הכסף. האם אני בקיא ומבין מספיק את התחום? האם יש לי הזמן והיכולות להתעסק בנכס? בהנחה ובחרתי בגוף או באדם חיצוני שינהל עבורי את הנכס חשוב לערוך בירור מקיף לפני העסקה. מומלץ לדבר עם כמה לקוחות ולהבין בדיוק את התנאים. כמו בכל תחום בחיים, אין תחליף לעצה מחבר טוב שלא יטעה אתכם, או ינסה להרוויח על חשבונכם.

 

סיכום

אין סיבה שבשנת 2022 לא תנצלו את ההזדמנויות הגלומות במהפכה הטכנולוגית והדיגיטלית שהעולם עובר. מגפת הקורונה הגבירה עוד יותר את הנוכחות והפעילות ברשת, וזו יכולה להיות המקפצה שלכם להצלחה! חשבו על מוצר או שירות שתוכלו למכור בתחום הקרוב לליבכם, ערכו מחקר קצר על ההתנהלות, אפיינו לעצמכם דגם פעילות, בחרו את הפלטפורמה הרלוונטית עבורכם וצאו לדרך!

הקלדה

 

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
מדריכים דיגיטליים
המתנות הטובות ביותר לעובדים מרוחקים

ככל שעבודה מרחוק ממשיכה להיות פופולרית יותר, חשוב להראות את הערכתך לעובדים המרוחקים שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי מתן מתנות שמראות שאתה

מגן
מדריכים דיגיטליים
הכירו את אפ-לינק

עסקים כיום דורשים משאבי מחשוב ושירותים הולכים וגדלים כדי לעמוד בקצב הדרישות של העולם המודרני; מניהול מסדי נתונים גדולים ועד שירותי אחסון בענן ומחשוב, עסקים