מהן הסכנות הקיימות בפריצת סייבר ואיך ניתן לבטח את זה

מגן
תוכן העיניינים

כשמדברים על ביטוח עסק, הכיסויים העיקריים שמוכרים לציבור הם ביטוח מבנה, ביטוח תכולה ושאר כיסויים הנוגעים לנזקים פיזיים לעסק. מסיבה זו יש מי שטועים לחשוב שעסקים המתקיימים במרחב הווירטואלי לא זקוקים לביטוח עסק, אך למעשה יש הרחבות שמאוד רלוונטיות לעסקים כאלו – ביטוח סייבר. במדריך זה נרחיב על הסכנות הקיימות בפריצות סייבר, וכיצד ביטוח מגן עליכם.

 

מהי פגיעת סייבר?

פגיעות סייבר היא אחת הדרכים העיקריות כיום לפגיעה בעסקים, וסובלים מהן עסקים מסוגים רבים בין אם הם מחזיקים נכסים פיזיים ובין אם לא. פגיעות סייבר כוללות פגיעה במסדי נתונים ומערכות מידע אלקטרוניים, מחשבים ומערכות מחשוב ותקשוב, שרתים, מכשירים ניידים ועוד. פגיעות סייבר מתרחשות ממגוון מניעים, החל במתקפות טרור שמטרתן פשוט ולפגוע ותו לא וכלה בגניבת נתונים ששווים כסף.

אחת מפגיעות הסייבר האחרונות שעוררו סערה היא הפגיעה בנכסיה הדיגיטליים של חברת סייברסרב, שהפעילה בין השאר את האתר "אטרף" המיועד להיכרויות בקהילה הגאה. במסגרת הפגיעה נגנבו פרטיהם האישיים של מאות אלפי משתמשים, כולל תמונות, סיסמאות, כתובות מייל, מספרי טלפון וכדומה. בעקבות כך סייברסרב ואטרף חשופות לתביעות עתק.

 

מהם הסיכונים העיקריים לעסק בעקבות פגיעת סייבר?

פגיעת סייבר מעמידה עסק בפני שני סוגי נזקים עיקריים:

  1.  הנזק הישיר לעסק

פגיעות סייבר פוגעות ברכש אלקטרוני של העסק ועלולות להשית עליו הוצאות כבדות. הוצאות אלו כוללות רכישת ציוד חלופי, שחזור מידע, פגיעה בשם הטוב של העסק, בדיקת מאגרים, אבדן הכנסות בתקופה בה העסק מושבת ואף תשלום דמי כופר.

 

  1. חבות לצד שלישי

פגיעות סייבר חושפות את העסק הנפגע לתביעות מצד הלקוחות וכל מי שנפגע מהפגיעה מלבד העסק. כך למשל, לקוחות, ספקים וגורמים נוספים שהמידע האישי שלהם נגנב עלולים לתבוע את העסק, כאשר ככל שפגיעת הסייבר משמעותית יותר כך הפיצויים שיצטרכו לשלם גדלים. המשמעות היא שככל שהנזק הישיר לעסק בעקבות הפגיעה גדל כך גם החשיפה לתביעה מצד שלישי גדלה וכך גם גודל הפיצוי במקרה ובית המשפט ישפוט נגד העסק.

 

ביטוח סייבר מגן מפני הזנק הכלכלי שבפגיעות סייבר

ישנן מגוון דרכים להתגונן מהתרחשות של פגיעות סייבר וזאת נשאיר למי שמתמחים בכך. עם זאת, לא ניתן למנוע פגיעות אלו במאה אחוז, וכשהן קורות הנזק כבד. ביטוחי סייבר הם הרחבה לביטוח עסק שמגנות על העסק הן מפני הנזק הישיר שגרמה הפגיעה בעסק והן מפני תביעות צד שלישי.

 

ביטוח סייבר – לא רק לעסקים גדולים

אם אתם חושבים שביטוח סייבר זה רק לעסקים גדולים או עסקים ווירטואליים, תחשבו שוב. כל עסק המכבד כרטיסי אשראי, בין אם מדובר בעסק קטן או בעסק גדול חשוף לפגיעות סייבר וניסיונות לגנוב פרטי אשראי של לקוחות. אל תהמרו על העתיד הכלכלי של העסק שלכם ובטחו את עצמכם מפני פגיעות סייבר ותביעות צד ג'.

מנעול

 

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
מדריכים דיגיטליים
המתנות הטובות ביותר לעובדים מרוחקים

ככל שעבודה מרחוק ממשיכה להיות פופולרית יותר, חשוב להראות את הערכתך לעובדים המרוחקים שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי מתן מתנות שמראות שאתה

מגן
מדריכים דיגיטליים
הכירו את אפ-לינק

עסקים כיום דורשים משאבי מחשוב ושירותים הולכים וגדלים כדי לעמוד בקצב הדרישות של העולם המודרני; מניהול מסדי נתונים גדולים ועד שירותי אחסון בענן ומחשוב, עסקים