איך ניתן לבצע החזר מס בגין פיטורין בצורה דיגיטלית?

החזר דיגיטלי
תוכן העיניינים

בכל סוף שנת מס מבצעת רשות המיסים התחשבנות שנתית עם כל אחד מאזרחי ישראל הרשומים. שכירים רבים מגלים בבדיקה דיגיטלית פשוטה שהם זכאים לקבלת החזר בגין גירושין, סיום תואר אקדמאי, עבודה בשתי עבודות, הולדת ילד ועוד. אחד המקרים הדרמטיים בהם מגיע לאדם החזר מס בסוף שנה הוא במקרה שבמהלך השנה הוא פוטר מעבודתו. פיטורין מביאים להפסקת העסקתו של אדם ועצירת הכנסותיו, במקביל הוא עשוי לקבל דמי אבטלה ולהתחיל בחיפוש עבודה חדשה. כיצד ניתן לקבל החזר בצורה דיגיטלית?

 

בדיקת הזכאות

על מנת לקבל מושג מה מגיע לכם ממס ההכנסה בסוף השנה לאחר שפוטרתם מעבודתכם עליכם לבצע אחת משתי הדרכים הבאות –

 

סימולטור חינמי

ברשת האינטרנט קיימים עשרות סימולטורים חינמיים לבדיקת הזכאות להחזר מס מכל סיבה שלא תהיה. סימולטורים אלה מוגשים לכם חינם, על פי רוב, על ידי משרדים המתמחים במתן שירות לקבלת החזרי מס, או משרדי רואי חשבון. שתי הקבוצות הללו עושות זאת לצרכי קידום משרדיהם המספקים שירותי ראיית חשבון והחזרי מס לאזרחים, בין אם הם שכירים ובין אם הם עצמאיים. כל מה שעליכם לעשות הוא להכניס את הפרטים שהסימולטור מבקש מכם ונציג של המשרד יחזור אליכם עם תשובה אודות זכאותכם או אי זכאותכם להחזר מס.

 

איש מקצוע

הדרך השנייה וכנראה הטובה ביותר היא לפנות למשרד שמתמחה בהחזרי מס או לרואה חשבון, ולבקש מהם לבצע עבורכם את הבדיקה מול רשות המיסים. במידה וימצא שאתם זכאים להחזר מס הם יפעלו מול הרשות כדי שתקבלו את ההחזר המקסימלי שמגיע לכם ובזמן המהיר ביותר שניתן. גם אם הסיפור האישי שלכם הוא שפוטרתם ואתם חושבים שמגיעים לכם החזרי מס בגין פיטורין, הדרך הטובה ביותר לפעולה היא באמצעות אנשי מקצוע.

 

הגשת הבקשה לקבלת החזר מס בגין פיטורין

הליך הגשת בקשה לקבלת החזר מס בסך הכל אינו דבר מסובך. יש למלא טופס 135 לעובד שכיר, הטופס נמצא באתר רשות המיסים והוא דורש מכם למלא פרטים אישיים ונתונים ספציפיים אודות בקשתכם. בטופס תדרשו לצרף מסמכים נלווים רלוונטיים כמו מכתב פיטורין מהמעסיק במקרה של פיטורין ומסמכים נוספים.

את כל אלה תוכלו להעביר און ליין להתחלת תהליך בדיקה וביצוע הבקשה אולם, את החומר המקורי כולו יש להגיש, לאחר שחתמתם על המסמכים עליהם נדרשה חתימתכם, במשרדי מס ההכנסה בעיר מגוריכם. פקיד המס יחתום ויאשר את ההגשה ולאחר מכן תמתינו כ- 30 ימים עד לקבלת ההחזר לחשבון הבנק שלכם.

 

פיטורין מובילים להחזר מס

פיטורין, כמעט תמיד, יובילו לקבלת החזר מס למפוטר. הסיבה לכך הנה שמס הכנסה מבצע התחשבנות רק פעם בשנה ולכן, אם במהלך השנה פוטרתם, קיבלתם דמי אבטלה שגובהם אינו כגובה השכר המלא שהשתכרתם, ישבתם בבית ללא עבודה זמן מסוים ולא קיבלתם שכר בכלל, כנראה ששילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים ויגיע לכם כסף חזרה.

 

לסיכום

מומלץ לא לוותר על מה שמגיע לכם בוודאי לא במצב שבו פוטרתם ובשל כך איבדתם את פרנסתכם. הגישו בקשה להחזר מס באמצעות מומחה, הגישו אותה ראשית און ליין וקבלו את מה שמגיע לכם.

 

החזר דיגיטלי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי

4 דרכים להשתמש באתר הר הביטוח
כללי
4 דרכים להשתמש באתר הר הביטוח

כיום, יותר קל מתמיד לקבל את התמונה הרחבה על המצב הפיננסי שלכם וכן על הביטוחים הרבים והפרמיות השונות שרכשתם עבורכם, עבור המשפחה והילדים שלכם. חברת