בניית חנות אינטרנטית – דגשים וטיפים חשובים

בניית חנות אינטרנטית
תוכן העיניינים

העידן הטכנולוגי שבו אנו נמצאים, משנה את עולם הצרכנות בקצב מסחרר ונדמה כי בניית חנות אינטרנטית, הופכת לאלטרנטיבה הכרחית ולעיתים אף מועדפת. כדי ללמוד כיצד לשווק את המוצרים שלכם בצורה הטובה ביותר, להגיע אל קהל היעד שלכם וכמובן לצלוח את התחרות הרבה שקיימת בעולם המסחר הדיגיטלי, ריכזנו עבורכם דגשים וטיפים חשובים לבניית חנות אינטרנטית מוצלחת.

מאיפה מתחילים?

עולם השיווק הדיגיטלי מציע אינספור אפשרויות חדשות למיתוג המוצר, לתקשורת שוטפת עם לקוחות ופרסום ממוקד ומבוסס סטטיסטיקות, שאכן מראה תוצאות בשטח עבור בעלי עסקים. עם זאת, מאחר והאינטרנט מהווה פלטפורמת מכירה כמעט בלתי מוגבלת, חשוב להכיר ולדייק את הכלים העומדים לרשותכם, להגדיר את קהל הצרכנים הפוטנציאלי שלכם וללמוד כיצד לשמר אותו.

שימור הלקוח ככלי מרכזי בבניית חנות אינטרנטית

שימור הלקוחות הוא אחד ההבדלים המהותיים בין עולם הצרכנות הפיזי לדיגיטלי. מאחר וקיים היצע  כה גדול במרחק לחיצת עכבר, נוצרת תחרות קשה. המטרה שלנו, היא לא תהיה רק משיכה של לקוחות חדשים, אלא בעיקר שימור הקיימים. יצירת תחושת נאמנות וחווית רכישה אשר תגרום ללקוח לבחור בכם שוב ושוב, הם המפתחות להצלחה של העסק שלכם.

אז איך עושים זאת? 12 טיפים שיעשו את כל ההבדל

פלטפורמות קיימות

הרשת מציעה מגוון רחב של חנויות אינטרנטיות, שלמעשה כבר בנויות מראש. כל שעליכם לעשות הוא להתאים את הפלטפורמה שבחרתם, אל המוצר שלכם. חלק מהפלטפורמות מוצעות בחינם או במחיר סמלי, מציעות שלל עיצובים ונותנות תמורה יעליה ומהירה לחנות שלכם.

 עיצוב האתר וחווית הלקוח

חשבו על החנות האינטרנטית, כעל מפגש ראשון של הלקוח עם המותג שלכם. ככל שתעצבו את החנות בצורה אטרקטיבית ותהפכו את חווית הגלישה לקלה ומהנה, כך תעצימו את החוויה של הלקוח ותגבירו את סיכוייו להשלים את הרכישה. כמו כן, ניתן לפנות אל מקדם אתרים מקצועי, אשר ידריך אתכם ויתאים את האתר שלכם, בהתאם למותג ולקהל היעד שהגדרתם. מומלץ לשים דגש על פשטות ונגישות: תצוגה ברורה של מוצרים ואפשרות לתצוגה מוגדלת, כמו גם הצגת מחיר וכל פרט חשוב אודות המוצר.

חנות מותאמת לנייד

בהטלפון הולך איתנו לכל מקום ועל כן, גם פוטנציאל הרכישה. חשוב להשקיע גם ביצירת ממשק מותאם לטלפון הנייד, על מנת שלא להפסיד הזדמנויות רכישה זמינות ומהירות, ע"י אחוז גבוה של לקוחות המתנהלים בעיקר מהנייד.

שירות לקוחות בלתי מתפשר

שירות לקוחות יעיד יותר מכל, על איכות המותג שלכם. תחושת האמון שתצרו מול הלקוח, תבדיל בין חווית קניה מנוכרת ומתסכלת, לבין חווית קנייה אישית, נעימה שבזכותה הוא יבחר לחזור אליכם בשנית. זה לא ידרוש מכם הרבה, בעיקר להיות קשובים אל פניות הלקוחות, לתת פתרונות ומענה לשאלות ותקלות, ולגלות שקיפות מלאה לגבי תנאי רכישה ומדיניות החלפה וביטול.

מיתוג

בניית מותג חזק ואמין הוא תהליך שלוקח זמן, אבל מדובר בהשקעה לטווח הארוך. נסו למצוא את דרכים להבליט את המוצר שלכם מעל המתחרים: בדקו מה מבדיל אתכם מהם, ובעיקר ודאו שיהיה לכך ביטוי חזותי בחנות האינטרנטית. שווה להשקיע בהעלאת תמונות מקצועיות, ביצירת לוגו איכותי ואף להעלות תוכן מצולם ועדכני שיספר את הסיפור של המותג שלכם.

שימוש ברשתות חברתיות

על מנת להעלות את רמת החשיפה לחנות שלכם, חובה היום להיעזר ברשתות החברתיות. העלאת תמונות, פוסטים, הגרלות ועדכונים, הם כלים בלתי נפרדים מהשיווק הדיגיטלי. שמירה על נוכחות המותג בתודעה של קהל היעד, היא הכרחית. תנו את התחושה שיש מישהו מאחורי המסך.

כתבו אודות העסק

קהל הלקוחות שלכם ירצה לדעת ממי הוא קונה. לכן, חשוב מאד לפרט בקצרה וענייניות את הסיפור של העסק, מי עומד מאחוריו ואת "האני מאמין" שלכם. הדבר יהפוך את חוויה הקנייה של הלקוחות לאישית יותר ויאפשר להם לתת אמון במותג.

אבטחת כספים

על מנת לאבטח את עצמכם ואת הלקוחות שלכם, יש להשתמש במערכות SSL להעברת כספים מאובטחת. כך תמנעו מראש פריצות וגניבות אשראי שעלולות להתרחש במערכות לא מאובטחות.

שירות משולחים

משלוח הוא אחד הגורמים המכריעים בתהליך הרכישה, עד כדי כך, שזה מה שעלול להכריע, בין בחירה מותג אחד לאחר ואף לגרום לביטול העסקה. חשוב כבר בתחילת הרכישה לשקף ללקוח את תנאי המשלוח ולציין: מחיר משלוח, ימי עסקים עד אספקת המוצר, אזורי משלוח וכתובת ליצירת קשר במקרה הצורך. כמו כן, מומלץ לאפשר מעקב אחר מהמשלוח. טיפ נוסף, הוא להציע משלוח בסכום מופחת ואף בחינם, בקנייה מעל סכום מסוים. כך, גם תגדילו את סכום הרכישה וגם הלקוח יהיה מרוצה.

הטבות ומבצעים

בניית חנות אינטרנטית, מאפשרת לכם להציע ללקוחות מגוון של הטבות ומבצעים שיעודדו את הרכישה. נסו להתאים ולעדכן את המבצעים שלכם לעיתים תכופות ובהתאם לזמנים. חשוב מאד להדגיש את המבצע באתר, לפרסם עליו ברשתות החברתיות, בניוזלטר במייל ואפילו בפרסומות אינטרנטיות.

שקיפות ללקוח

דרך מצוינת ללמוד כיצד קהל הלקוחות שלכם מגיב אל המוצרים שלכם וגם לייצר אמינות, היא הצגת נתונים אודות המוצרים שלכם וחשיפת חוות דעת הלקוחות. תוכלו להציג לדוגמא, מספר רכישות של כל מוצר, דירוג הגולשים ואפילו תגובת של לקוחות. אין מה לחשוש כל עוד אתם אדיבים ונכונים לספק ללקוחות שלכם את המיטב.

שימוש בנתוני גלישה וטיוב מתמיד

חנות אינטרנטית מאפשרת לעקוב אחר אופן הגלישה של הלקוחות. ניתן ללמוד על הרגלי הרכישה, על מוצרים אהובים ותקלות נגישות באתר. כלי מרכזי בו תוכלו להשתמש נקרא Google analytics והוא יאפשר לכם לשפר ולהתאים את החנות האינטרנטית שלכם כל הזמן בהתאם לנתונים המשתנים.

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
חומרי בניין באינטרנט
בניית חנויות אינטרנטיות
איך למצוא חומרי בניין אונליין

התרגלנו שכל מה שנצטרך – נמצא במרשתת בקלי קלות ובמרחק הקלקה. משלוחי אוכל זה כבר מובן מאליו – אנחנו בשלב בו אפשר להזמין ירקות אלינו