בניית אתר וורדפרס מול בניית אתר וויקס – ההבדלים ומה עדיף?

וורדפרס מול וויקס
תוכן העיניינים

אם החלטתם לפתוח אתר לעסק שלכם ובדקתם מהן הפלטפורמות הטובות ביותר שעומדות לרשותכם, כנראה שהנכם עומדים בצומת דרכים מוכרת למדי  – בניית אתר וורדפרס למול בניית אתר וויקס. כדי שתוכלו לבחור את הפלטפורמה הנכונה ביותר עבור האתר שלכם, נסקור את ההבדלים בין שתי הפלטפורמות הפופולריות ונבדוק, מה עדיף עבורכם ובאילו מקרים?

וורדפרס ווויקס בכמה מילים פשוטות

וורדפרס (WordPress) ווויקס (Wix) הן שתי הפלטפורמות הפופולריות ביותר בישראל ובעולם, לבניית אתרי אינטרנט, המבוססות על "אחסון לא עצמאי". מה הכוונה? הפלטפורמות מציעות לכם בחינם את התוכנה שעליה תבנו ותעצבו את האתר שלכם, כאשר אתם "מאחסנים" בשרתים של וורדפרס או וויקס את כל תכני האתר. המשמעות היא, שהתוכן שלכם מופקד בידי הפלטפורמות הללו ובעיקרון, הן שומרות לעצמכן את הזכויות לעשות שימוש באתר שבניתם, לשתף מתוכו תוכן, לשלוט בדירוג שלכם במנועי החיפוש ולעיתים נדירות גם למחוק תכנים. 

על אף ה"סיכון" הקטן הזה, אנשים רבים בוחרים להשתמש בפלטפורמות הללו. ראשית, כי הן חינמיות ובעיקר כי הן הופכות את מלאכת בניית האתר לפשוטה ובעלת תמורה מספקת עבור רוב המשתמשים. רגע לפני שנשווה בין שתי הפלטפורמות, חשוב לומר מראש, שהבחירה בין וורדפרס לוויקס, תהיה בעיקר תלויה בכם ובמטרת האתר שאתם שואפים לבנות.

וורדפרס VS וויקס  – הבדלים

חווית השימוש


במשפט אחד – הבחירה כאן היא בין ממשק ידידותי ופשוט לשימוש, לבין ממשק מתקדם יותר ובאותה נשימה גם וורסטילי ומגוון יותר.

השימוש בוויקס, לא ידרוש מכם שום רקע קודם בעיצוב או תכנות. הממשק המבוסס על שיטת "גרירה ושחרור", הוא אינטואיטיבי וכל מה שנדרש מכם הוא לבחור את עיצוב האתר, לגרור לתוכו את האלמנטים הרצויים וכמובן להזין את התוכן לאזורים המוגדרים.

השימוש בוורדפרס לעומת זאת, לא מאפשר "גרירה ושחרור", אלא עבודה עם עורך ויזואלי, שידרוש מכם קצת יותר זמן הסתגלות ולמידה. עם זאת, אחרי תקופת ההסתגלות, תרוויח מגוון רחב של אפשרויות לעיצוב ושינוי, לעומת המערכת של וויקס.

נראות האתר ואפשרויות עיצוב


במשפט אחד –  שתי הפלטפורמות מציעות שלל עיצובים וערכות נושא, אך בוויקס לא ניתן להחליף את התבנית שבחרתם ואילו בוורדפרס, ניתן לערוך שינויים ולבצע התאמות אישיות בכל רגע נתון.

הוויקס מציע מאות ערכות נושא ותבניות מעוצבות מראש לאתר שלכם, בהם תוכלו לבצע שינויים והתאמות אישיות. עם זאת, ברגע שבחרתם את התבנית, לא תוכלו להחליף אותה בתבנית אחרת, חסרון אשר עלול להגביל אתכם במידה ותרצו לעשות שינוי באתר בעתיד. הוורדפרס, מגיע גם כן, עם שלל עיצובים חינמיים מראש וגם כאלו מורחבים יותר בתשלום, והיתרון הוא, שניתן תמיד להחליף תבנית ללא כל מגבלה. חשוב לציין, ששתי הפלטפורמות מציעות תבניות רספונסיביות, אך בוורדפרס הן במסגרת גרסת פרימיום בלבד.

גרסאות חינמיות מול פרימיום

במשפט אחד – תלוי כמה זמן וכסף תרצו להשקיע באתר שלכם. לשתי הפלטפורמות גרסאות חינמיות ותוספים בתשלום, כאשר לוורדפרס יתרונות רבים יותר לטווח הארוך.

גרסת הבסיס החינמית של וויקס, בהחלט מספקת עבור בניית אתר בסיסי. חשוב להכיר כי בגרסה החינמית יופיעו באתר שלכם פרסומות, לא יתאפשר שימוש בדומיין בלעדי ואין אפשרות להשתמש בתוספים חיצוניים. ברכישת גרסת פרימיום של וויקס, תוכלו להסיר פרסומות ולרכוש תכנית אחסון לפי הצורך והתקציב שלכם.

גם לוורדפרס, קיימת גרסה חינמית, אך היא דורשת מכם לרכוש דומיין ואחסון ב"ספק מארח" מקומי, דבר שדווקא יש בו יתרונות רבים מבחינת דירוג האתר במנועי החיפוש.
במידה ותרצו להתקדם לאט, תוכלו לרכוש רק תוספים והרחבות לגרסת הוורדפרס החינמית ובמידת הצורך, להשתדרג לגרסת הפרימיום.

קידום ודירוג במנועי החיפוש

במשפט אחד – קידום ודירוג במנועי חיפוש הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בקידום אתרים ויש לו השפעה קריטית על שגשוג העסק שלכם. לוורדפרס יתרון משמעותי בעניין זה על פני אתר בוויקס.

אחד החסרונות הקריטיים והמוכרים בשימוש בפלטפורמת וויקס, הוא נושא קידום האתרים. במידה ומנוע החיפוש הוא הכלי העיקרי לשיווק האתר שלכם, כדאי לשקול ברצינות חסרון זה. בזכות מערכת התוכן המובנית והחכמה של וורדפרס, היא גוברת על המתחרה שלה בהבדל משמעותי, ועל כן אתרים שנבנו בפלטפורמה זו, נהנים מדירוג גבוה במנועי החיפוש.

תמיכה וזמינות למשתמשים

במשפט אחד – הכל תלוי בדרישות שלכם ובמרוכבות אליה תידרשו בבניית האתר. 

לוויקס שירותי תמיכה והדרכה מצוינים. הם מציעים תמיכה במייל ובפורומים שונים, סרטוני הדרכה, הסברים ברורים ופתרונות כמעט לכל עניין. אך זאת, במסגרת הפלטפורמה היחסית פשוטה ומוגבלת שהם מציעים. השימוש בוורדפרס, לעומת זאת, כאמור דורשת למידה והתעסקות מעמיקה יותר מלכתחילה, ולעיתים דורש אנשי מקצוע, שיספקו עבורכם פתרונות מותאמים אישית.

חנות אינטרנטית 

במשפט אחד – הגרסה החינמית של וויקס, לא כוללת את האפשרות לבניית חנות ואילו הגרסה החינמית של וורדפרס, כן מאפשרת בניית חנות, כמו גם הורדת תוספים מתאימים.


לא לכולם יש הצורך במכירת מוצרים און-ליין דרך חנות אינטרנטית ולכן זהו לא תמיד שיקול משמעותי. אך מומלץ להכיר, כי רק על ידי רכישת גרסת הפרימיום של וויקס, תוכלו לבנות חנות אינטרנטית ולמכור את המוצרים שלכם. בנוסף, אופציות הסליקה בוויקס הן יחסית מצומצמות.

בוורדפרדס לעומת זאת, על ידי הרחבות ותוספים שזמינים להורדה, חלק בחינם וחלק בתשלום (תלוי אילו שדרוגים תרצו להוסיף לחנות האינטרנטית שלכם) תוכלו למכור מוצרים, לבחור באפשרויות סליקה שונות, גם ללא תלות ברכישה של גרסת הפרימיום.

לסיכום

הבחירה בין בניית אתר וורדפרס מול בניית אתר וויקס, תלויה בעיקר במטרות האתר שלכם, בכמות הזמן והכסף שתהיו מוכנים להשקיע בבנייתו ובעיקר בתעדוף מרכיב הגמישות והחשיבה לטווח הארוך, שניכר כי לוורדפרס יתרונות משמעותיים יותר, על פני וויקס. 

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
חשוב להשקיע באתר העסק שלך
בניית אתרים
למה חשוב להשקיע באתר של העסק שלך?

בעידן שלנו בו הכל קורה ומתקיים באינטרנט, השקעה באתר לעסק שלך היא לא רק שדרוג מודרני אלא חובה של ממש. אתר אינטרנט מקצועי ונגיש של

6 טיפים לבניית אתר מצליח לעסק שלך!
בניית אתרים
6 טיפים לבניית אתר מצליח לעסק שלך!

אחד המרכיבים המרכזיים של נוכחות ברשת הוא ניהול של אתר אינטרנט מעוצב, יעיל ומצליח. האתר מהווה לעתים קרובות נקודת הקשר הראשונה עם הלקוחות פוטנציאליים ולכן

בניית אתר לעסק קטן
בניית אתרים
מה החשיבות של בניית אתר לעסק קטן

בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות חזקה באינטרנט היא חיונית להצלחתו של כל עסק, ללא קשר לגודלו. בניית אתר לעסק קטן הפכה להיות הכרח של ממש

שופיפיי בעברית
בניית אתרים
5 סיבות להפוך את אתר השופיפיי לעברית

מסחר אלקטרוני הוא תחום שנמצא בצמיחה מתמדת בשנים האחרונות, ועם ההתפתחות שלו עולה גם הצורך בפלטפורמות נוחות וידידותיות למשתמש. שופיפיי היא מערכת נוחה שעושה מאמצים