באיזה אפליקציה כדאי לבחור כדי להכיר?

זוג בים
תוכן העיניינים

חיינו השתנו ללא היכר בעשור האחרון. המהפכה הטכנולוגית שהתחילה מאז המצאת האינטרנט צברה תאוצה ענקית ועברה מהמחשב הענק לכף ידו של כל אחד. מה הביא איתו השינוי הגדול הזה? ה"ווייז" עוזר לנו לנווט בדרכים בצורה הרבה יותר יעילה מלפתוח אטלס, המצלמה הטובה בשלוף יכולה לדאוג לזה שלא תפספסו אפשרות תיעוד של כל רגע בחייכם, אתם מוצאים את עצמכם לאט לאט משתמשים ב"ביט" יותר מאשר בכרטיס אשראי וכל זה עוד לפני שהתחלנו לדבר בכלל על פייסבוק, וואטסאפ, אינסטוש וחבריהן שהפכו להיות מרכז חיינו.

נראה שהשינוי, שגם ככה מאוד מהיר תפס עוד יותר תאוצה בזמן הקורונה, כשנאלצנו להעתיק עוד ועוד תחומים מחיינו למדיה הדיגיטלית – רבים עברו לעבוד דרך המסך אפילו מי שעבד במקצועות שבעבר נחשבו לכאלה שניתן לעשות רק באופן פרונטלי, הלימודים נעשים בזום למורת רוחם של התלמידים והמורים כאחד ואפילו חתונות וחגים הפכו לחגיגות מול מסך המחשב או הטלפון הנייד.

 

למה לא היכרויות?

אז המהפכה הטכנולוגית שינתה את חיינו לחלוטין, ופתחה מקום לפופולריות של אפשרות נוספת שאפשר לקבל באופן דיגיטלי – אפליקציות ההיכרויות. אתרי היכרויות קיימים עוד מראשית ימי האינטרנט, אבל בעבר הם לא היו פופולריים במיוחד, בטח שלא בקרב הצעירים. מאז המצאת הסמארטפון, הפכו טינדר, אוקיי קיופיד, באמבל או כל אפליקציית הכרויות אחרת העולה בראשכם להיות מצרך נפוץ מאוד בכיס של כל אחד מאיתנו, ולא במקרה – הן הפכו את עולם הדייטינג להרבה יותר קל ונגיש.

דמיינו את עולם הדייטינג הישן כאטלס, כל פעם שאתם רוצים לנסוע למקום כלשהו אתם צריכים לעבור את אותו תהליך ארוך ומסורבל של חיפוש הדרך במפה הרלוונטית, וגם אחרי שמצאתם אין לכם שום הבטחה שהדרך בה בחרתם לא תוביל אתכם לפקק. כך גם עולם הדייטינג שלפני הטינדר היה מסורבל, דרש הרבה אנרגיה של חיפוש ואחרי כל השקעת המאמץ הזה לפעמים הייתם נתקעים ב"פקק" (רגשי).

וכמו שאפליקציית "ווייז" הפכה את החוויה המסורבלת לקלה על ידי כך שהיא למעשה עושה בשבילכם את כל העבודה הקשה, כך גם אפליקציות ההיכרויות השונות עושות את רוב העבודה בשבילכם – הן מרכזות את כל הרווקות והרווקים (וגם גרושים וגרושות ועוד סטטוסים שונים, אל תהיו קטנוניים) ברדיוס שבחרתם, ומציעות לכם אותם בזה אחר זו מבלי שתצטרכו אפילו לקום מהספה. אין צורך להתאמץ, הכל בכף ידיכם.

 

טכנולוגיה לא על חשבון הרומנטיקה

חלק יגידו שזה לקח אתם הקסם והרומנטיקה, אבל הצורה בה הכרתם לא בהכרח חייבת להעיד על הקסם והרומנטיקה של הקשר שיכול להיווצר. בסופו של דבר, אפליקציית הכרויות נותנת לכם את האופציה להכיר אנשים שאולי בחיים האמיתיים לא היה לכם סיכוי לפגוש כלל וייתכן שהם מאוד מתאימים לכם.

העולם הטכנולוגי המתקדם יכול אולי להיות מאוד מבלבל בהתחלה, אך כשמתרגלים אליו מוצאים שהוא נוח, פשוט ומקל עלינו בהרבה מאוד פעולות, שבעבר היו אורכות זמן רב מידי ודורשות מאיתנו מאמץ רב מידי, ואין זה בהכרח פוגם ב"אנושיות" שלנו. אתם יכולים לקבל מאצ' בטינדר שיתחיל מערכת יחסים קסומה, רומנטית, מכבדת ואוהבת, וכלל לא משנה שהדרך היחידה שיצא לכם להיפגש היא כי הפרופילים שלכם הופיעו זה לזו במהלך השיטוט באפליקציה. מקסימום תוכלו לספר לילדים שנתקלתם זה בזו כשהלכתם ברחוב, רק במרחב הווירטואלי.

 

אז באיזו אפליקציה להשתמש?

אז הטכנולוגיה הביאה את עולם הדייטינג לכף ידנו, אולם היא גם יצרה בעיה אחרת – בעיית השפע. אם פעם ההיצע היה מוגבל והיה צריך להתאמץ כדי להגיע אליו, היום נדמה שההיצע מוגזם ולבחור מתוכו הפך להיות העיקר. יש שתי אפליקציות עיקריות שבהן מתרכזים רוב המאמצים למציאת בן או בת זוג – טינדר ואוקיי קיופיד – ואולי כדאי לעמוד רגע על ההבדלים ביניהן ולהבין מה נותנת לנו כל אחת.

אז מה ההבדל בעצם בין אוקיי קיופיד לטינדר? מי מהן יותר מתאימה לכן, או אולי בכלל כדאי לכם להוריד את שתיהן? רבים יאמרו לכם שטינדר היא אפליקציה רק לסקס ואוקיי קיופיד היא האחות הרצינית מהשתיים שנועדה למציאת מערכות יחסים רציניות. אולי זה בגלל שבטינדר אין אפשרות לכתוב הרבה ועיקר הדגש הוא על התמונות, או מכל סיבה אחרת, אך למעשה זה רחוק מלהיות נכון. גם באוקיי קיופיד וגם בטינדר מותר לכם לחפש מה שבא לכם. כן, שמעתם נכון. אין חוקים מחייבים בפתיחת האפליקציה הדורשים מכם להיות שם למטרה אחת מסוימת בלבד, אם אתם באפליקציות אך ורק למטרה מסוימת, הרי שבשתיהן יש לכם את האפשרות לכתוב את זה.

 

אז מה בכל זאת ההבדל?

ובכן, שתי האפליקציות בנויות סביב אותו עיקרון, בו אתם מגדירים פרמטר של מרחק מכם וטווח גילאים, ולפי הפרטים הללו האפליקציה מציעה לכם את מי שנמצא בסביבתכם ועונה על הקריטריונים שבחרתם. בדרך כלל על הקריטריונים המאוד רחבים הללו עונים הרבה מאוד אנשים, מה שעשוי להביא לכמות גבוהה מדי ואיכות נמוכה מדי, מצב שעלול להיות די מייאש.

באוקיי קיופיד מצאו דרך יצירתית להתגבר על הבעיה הזו – בניגוד לטינדר בו הפרופיל שלכם מכיל רק תמונות וכמה מילים, באוקיי קיופיד בנוסף לתמונות ולביו המאוד ארוך אשר עוזר לכם בראשי פרקים לכתוב על עצמכם, ישנה גם אופציה של שאלות. השאלות מאוד מגוונות, הן בנוגע לזוגיות, סקס, דעות פוליטיות, עבודה, חיים ומה לא בעצם? אתם יכולים למצוא את עצמכם עונים על מאות שאלות בלי לשים לב. האלגוריתם של אוקיי קיופיד בודק על פי הקריטריונים ההתחלתיים שהצבתם (המרחק והגילאים) והתשובות שעניתם מי הוא / היא המאצ' שהכי מתאים לכם ומציע אותם בסדר הזה, עם אחוזי התאמה גלויים כדי שתוכלו לדעת כמה באמת יש לכם במשותף עם מי שאוקיי קיופיד שם מולכם. ומשם, כמו בטינדר: אהבתם – ימינה; לא אהבתם – שמאלה.

 

יחי ההבדל הקטנטן

אלא שבאוקיי קיופיד הלכו צעד אחד קדימה וגם בשלב הבא השכילו לעשות מהלך נוסף כדי לעודד אינטראקציות בין המשתמשים – בעוד שבטינדר יש לכם את האפשרות להתחיל שיחה רק אם שני הצדדים עשו סווייפ ימינה, באוקיי קיופיד יש לכם אפשרות לכתוב הודעה (אחת) למי שמוצא/ת חן בעיניכם גם אם עוד לא היה לכם מאצ'. כך אתם מקבלים את האפשרות להקסים אותם עם הודעה שובת לב גם אם הפרופיל שלכם לא בהכרח מצא חן בעיניהן/ם במבט ראשון. הפיצ'ר הייחודי הזה של אוקיי קיופיד יכול להיות נהדר, הוא יכול להיות גם קצת מטריד, אבל היי, אתם לא חייבים לענות על כל הודעה שנשלחת אליכם אם היא לא לטעמכם.

 

אז במה לבחור?

חשוב לציין כי על אף השאלות והאפשרות לכתוב ביו ארוך ומפורט, גם באוקיי קיופיד יש אנשים המחפשים רק סקס ולא מערכת יחסים, ויש שם אפשרות לכתוב זאת. לחלופין, גם בטינדר, על אף שיש שם רק כמה תמונות ואיזה משפט או שניים שבדרך כלל אינם מפרטים כלום, ישנם אנשים שמחפשים זוגיות ומערכת יחסים רצינית.

אז איזו מהן להוריד? האמת שלא בטוח שצריך לבחור. במסע אל הזוגיות כנראה כל האמצעים כשרים (כמובן כל עוד לא פוגעים באף אחד), ובשתיהן תוכלו למצוא אהבה אם זה מה שתכוונו אליו.

הסיכויים דומים בשתי האפליקציות, אז למה בעצם לא להגדיל אותן ולנסות את שתיהן?

 

לבבות

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
תוכנת ניהול
אפליקציות
מה היא התוכנה המומלצת לניהול לקוחות?

בחירת תוכנת ניהול הלקוחות הנכונה היא קריטית לעסקים בכל הגדלים. זה מאפשר לעסקים לנהל את האינטראקציות שלהם עם לקוחות, לעקוב אחר מכירות ולנתח נתוני לקוחות

כיצד ניתן לחזות טרנדים ברשתות החברתיות
אפליקציות
כיצד ניתן לחזות טרנדים ברשתות החברתיות?

בעידן הדיגיטלי הנוכחי, חיזוי מגמות ברשתות חברתיות הוא מיומנות שהופכת ליותר ויותר חשובה עבור עסקים, חברות ומשפיענים. עם עלייתן של פלטפורמות כמו TikTok ו- Instagram,

רשת חברתית
אפליקציות
5 קבוצות היכרות חשובות בפייסבוק

יותר מעשור אנו עדים לרשת חברתית בדמות הפייסבוק שהפכה עם השנים לאתר הכרויות אחד גדול וישנן כמה דרכים בהן תוכלו למצוא הכרויות דרך הפייסבוק כשהדרך

מכשיר סלולר
אפליקציות
מה ההבדל בין טיקטוק לפייסבוק?

כל מנהל פרסום צריך להכיר את הפלטפורמות השונות וזאת בכדי לפרסם את העסק שלו בצורה חכמה. כך לדוגמא המנהל צריך להכיר את הנושא של פרסום