איך להפוך רעיון למציאות ב- 4 שלבים

מד
תוכן העיניינים

הרצון להגשים רעיון

לרבים מאתנו, בשלב כזה או אחר בחיים, מנצנץ בראש רעיון מקורי, מבריק, כזה שאנו בטוחים שיתרום ויקדם את העולם והחברה שסביבנו. אך ברוב המקרים, הרעיון נשאר רק בגדר רעיון, שכן הדרך להגשמתו נראית מסובכת, מלאת בירוקרטיות, חיבור בין מערכות שונות והשקעה כספית לא מועטה.

בדיוק לשם כך, נפרוס במאמר שלפניכם בקצרה, צעד אחר צעד, מהם השלבים הנדרשים, על מנת שהרעיון שלכם יקרום עור וגידים.

 

שלבי הפיתוח

השלב ראשון- כתיבת האפיון

בשלב הראשון, יהיה עליכם לשרטט בקווים כלליים את הרעיון שלכם. כלומר, לכתוב מסמך המאפיין את הרעיון ממגוון בחינות.  מומלץ מאוד בשלב כתיבת האפיון למוצר שלכם, להתייעץ בצורה ראשונית עם גורמים מקצועיים רלוונטיים לייצור המוצר, כגון מהנדסים, מעצבים ואנשי שיווק. השאלות המרכזיות שינחו אתכם במהלך כתיבת האפיון הן: מהו ייחודו של המוצר או הרעיון שלכם, מהו קהל המשתמשים של המוצר או הרעיון, כיצד ייראה המוצר ומהם התקנים בו המוצר צריך לעמוד.

 

השלב השני- יצירת תכנית עסקית

בשלב השני, יהיה עליכם ליצור תכנית עסקית סביב הרעיון שלכם. יהיה עליכם בעזרת התייעצות עם הגורמים הרלוונטיים, לבחון מהם המוצרים המתחרים בשוק למוצר שלכם, מה כוללות עלויות הוצאה של המוצר ומהם הרווחים שתוכלו לגרוף מייצור והשקת המוצר לקהל הרחב. לפעמים, לאחר בחינת הפן העסקי ברעיון שלכם, תצטרכו לבצע אי אלו שינויים באפיון הרעיון שלכם.

 

השלב השלישי- השגת המימון

לאחר שהמוצר שלכם מאופיין מבחינה עסקית ורעיונית, זה הזמן להשיג את מקורות המימון שלכם. כעת, יש בידכם את סדר הגודל הנדרש מבחינת מימון, שיהווה את היעד לגיוס המימון. ישנן כמה דרכים מרכזיות להשגת המימון איתן מומלץ לעבוד.

הראשונה, היא גיוס עצמאי. הציגו את המוצר בפני החברים הקרובים והמשפחה, ובקשו מהם בנימוס להשתתף אתכם בהוצאות הראשוניות כמשקיעים בלעדיים. סוג מימון כזה יתאים למיזמים או רעיונות בעלי צורך בהשקעה כספית נמוכה יחסית.

השנייה, היא לקיחת הלוואה מהבנק לצורך הקמת פרויקט או מיזם. יהיה עליכם לשבת מול נציגי הבנק ולהציג בפניהם את הפרויקט לשמו אתם מבקשים מימון. ככל שכדאיות המוצר תהיה גבוהה יותר ותגובה בחוות דעת מקצועיות, הבנק יאפשר לכם לקחת הלוואות בהיקף גדול יותר.

הצורה שלשיית, היא גיוס באמצעות חברות גיוס או אתרי גיוס המונים. גם כאן, ככל שתציגו את המוצר שלכם בצורה אטרקטיבית יותר, עם סיכויי הצלחה גבוהים יתר, כך תשיגו מימון בהיקף רחב יותר.

 

השלב האחרון- ייצור המוצר

בשלב האחרון, יהיה עליכם בעזרת הגורמים המקצועיים המלווים אתכם, להוציא את מוצר אב- הטיפוס שלכם כשלב מבחן ראשוני להצלחת הרעיון. לאחר מכן, במקביל לשיווק המוצר לקהל הרחב, יהיה עליכם לעבור לשלב המרגש של היצור בפועל והירקמות הרעיון שלכם למציאות בפועל.

 

קופת חיסכון וכספים

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי

4 דרכים להשתמש באתר הר הביטוח
כללי
4 דרכים להשתמש באתר הר הביטוח

כיום, יותר קל מתמיד לקבל את התמונה הרחבה על המצב הפיננסי שלכם וכן על הביטוחים הרבים והפרמיות השונות שרכשתם עבורכם, עבור המשפחה והילדים שלכם. חברת