איך להגן על המידע בעסק מפני וירוסים

הגנה מפני וירוסים
תוכן העיניינים

רבים מבעלי העסקים מנהלים הרבה מערכות מידע באינטרנט. מערכות CRM לניהול לקוחות, מערכות גבייה וסליקה, מערכות מידע שונות כמו תמונות או פרטים אחרים. אך לא הרבה מבעלי העסקים מודעים לסכנות שיש בווירוסים באינטרנט, ורק לאחר מקרה כזה מבינים שפוטנציאל הנזק היה גדול, וכדי להימנע ממנו צריכים להבין בתחום הסייבר, או לכל הפחות להשתמש בשירותיו של מי שמבין בזה ויודע איך להתגונן ביעילות.

 

מהן הסכנות שיש לעסק באינטרנט?

מתקפות סייבר שונות על המערכות של העסק יכולות לבצע מספר רב של דברים: החל מגניבת פרטים אישיים על לקוחות, שימוש בזהויות שונות של עובדים בעסק, גניבת תמונות ואף פרטי אשראי, וגם השבתת מערכות העסק על ידי וירוס כופר, או יצירת עומס על האתרים והשרתים של העסק. פוטנציאל הנזק הוא גדול, אך כדי להתגונן בפני התקיפות האלה לעיתים רק צריך להוריד תוכנה, או להשתמש במערכות מוגנות שהפריצה אליהם קשה.

 

האיומים המרכזיים על העסק שלכם באינטרנט

האיומים על העסק באינטרנט שונים ומגוונים, וחשוב להכיר אותם כדי לדעת להתגונן מהם היטב:

  • באג – בדרך כלל זוהי תוכנה המופצת על ידי האקרים באמצעות מיילים זדוניים הנשלחים לכמות גדולה של מכותבים, וכאשר פותחים את המייל הבאג מופץ ועושה בעיות במחשב עצמו.
  • תוכנת ריגול – תוכנה הקולטת נתוני שימוש, מכבידה על המערכת שהיא נמצאת בתוכה ויכולה לשנות את הגדרות האבטחה במחשב וכך לאפשר להאקרים לפרוץ ביתר קלות.
  • סוס טרויאני – בדרך כלל מדובר על תוכנות שאוספות מידע כמו סיסמאות או נתונים אישיים אחרים, ההגנה הכי טובה נגדה היא חומת האש שמונעת יציאה של קבצים ומידע מהמערכת החוצה.
  • וירוס כופר – וירוס המשתלט על קבצים במחשב ונועל אותם לשימוש, ובכך חוסם את בעל המחשב או המערכת מלהשתמש במידע שלהם. הווירוס מפיץ את עצמו למחשבים אחרים המקושרים למחשב ובכך מונע מעוד משתמשים להיכנס לקבצים חשובים. כדי לפתוח את אותם קבצים התוקף יבקש כופר ומכאן שם הווירוס הזה.

 

איך אפשר להתגונן מפני סכנות של ווירוסים באינטרנט?

הדבר הכי חשוב זה לדאוג להתקנת אנטי ווירוס אמין שישמור על המחשב והמערכות שקשורות אליו, בדרך כלל אנטי וירוס אמין יהיה בתשלום, מה שמעיד על אמינותו. בנוסף חשוב להימנע מפתיחת מיילים שמגיעים ממקור לא ידוע, ובמיוחד לא לפתוח קבצים המצורפים למיילים האלה. חשוב גם להימנע מלהתקין על המחשב תוכנות פרוצות שעלולות להכיל את אחד או יותר מהאיומים הנ"ל. בנוסף חשוב ליצור גיבוי למידע, להגנה מווירוס כופר, וכמובן ליצור איזשהו נוהל לשימור המידע וגיבוי שלו על בסיס יומי.

 

סיכום

הסכנות האורבות לעסק ולנכסים האינטרנטיים שלו גדולות ופוטנציאל הנזק שלהם יכול להיות גדול, ולכן חובה ליצור גיבויי של קבצים ומאגרי מידע חשובים בעסק, להימנע מפעולות שיכולות לזרז ולקרוא לווירוסים כאלה להגיע, ולהוריד תוכנת אנטי ווירוס אמינה.

הגנה מפני וירוסים

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
שוק עורכי הדין
כללי
אתה עו"ד? למה חשוב שיהיה לך אתר

אחת האמירות הידועות בעולם הפרסום  היא "אם אתה לא שם, אז אתה לא קיים". זו אמירה נכונה כשמדברים על עולם האינטרנט, בפרט עבור עורכי דין.

עסק חדש
כללי
פתחת עסק חדש? למד איך לקדם אותו

אם פתחתם עסק חדש, לא משנה במה הוא עוסק, סביר להניח שאתם נמצאים בתחרות קשה. התחרות הזו עוטפת אתכם מכל כיוון, והמטרה שלכם היא לייחד

מקליט סים
כללי
סים מקליט – הקלטת כל השיחות בסלולרי

מחפשים חלופה טובה יותר להקלטת שיחות בסלולרי? אקסטרא מובייל מציעים לכם חבילות סלולרי משתלמות במיוחד הכוללות שירות הקלטת שיחות גם לאנדרואיד וגם לאייפון על גבי

4 דרכים להשתמש באתר הר הביטוח
כללי
4 דרכים להשתמש באתר הר הביטוח

כיום, יותר קל מתמיד לקבל את התמונה הרחבה על המצב הפיננסי שלכם וכן על הביטוחים הרבים והפרמיות השונות שרכשתם עבורכם, עבור המשפחה והילדים שלכם. חברת