איך לבנות אסטרטגיית שיווק נכונה לעסק

בניית אתר
תוכן העיניינים

רבים מאתנו הישראלים מגיעים לשלב בחיינו בו אנו מחליטים לפתוח את עסק חלומותינו.

הגשמת החלום היא עניין מרגש במיוחד, אך כרוחה בו עבודה רבה הדורשת הרבה מאוד השקעה, למידה ועניין.

אותם שלבי תכנון והקמה של העסק מכילים בתוכם את עניין השיווק. שיווק העסק שלכם עלול להשפיע רבות על יכולתכם להצליח למשוך לקוחות.

על מנת להצליח בפן השיווק עליכם לבנות אסטרטגיית שיווק שתתאים באופן ספציפי לעסק שלכם. אז איך תוכלו לבנות את אסטרטגיית השיווק שתתאים במידה המרבית לעסק שלכם? ואיך תוכלו לראות תוצאות של צמיחה עסקית בעסק לאחר בניית האסטרטגיה?

 

מהי בכלל אסטרטגיית שיווק לעסק ?

אסטרטגיית שיווק לעסק היא מסלול אישי שאתם בונים לטווח שנתי (נבנה מחדש כל שנה מחדש). במסלול זה אתם מסמנים את המטרות השיווקיות שלכם לעסק. את המטרות אתם מסמנים באמצעות יעדים שניתן למדוד, תוכניות מגירה, פתרון לבעיות נפוצות ובעצם ניסיון לחזות תרחישים אפשריים שונים שעלולים לפגוע בשיווק העסק שלכם.

 

מדוע עסקים זקוקים לתכנון אסטרטגיה שיווקית?

עסקים רבים אומנם פועלים ללא אסטרטגיה שיווקית אך הדבר פוגע בסיכוייהם לחזות בנפילות ובנקודות שהם יכולים לנצל לעליית שיווק העסק. בניית אסטרטגיה שיווקית היא כלי חשוב מאוד שניתן לנצל בחוכמה להצלחת העסק. האסטרטגיה יכולה לחסוך לכם הרבה מאוד כסף ומשאבים יקרים שתשקיעו בשיווק העסק שלכם ואפילו להשיג תוצאות טובות יותר.

באמצעות בניית אסטרטגיה שיווקית כל אחד מחברי הצוות בעסק יכול לדעת יותר טוב כיצד לבצע את העבודה שלו באופן יעיל יותר. האסטרטגיה עוזרת לבנות לוח זמנים יעיל יותר שמגדיר בדיוק מה הפעולות שאמורות להעשות בכל זמן בכדי להעצים את הצלחת שיווק העסק.

 

בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק – 3 השלבים המלאים :

  1. שלב הניתוח והפענוח – בשלב זה עליכם לחקור את שוק המתחרים של העסק שלכם ואת קהל הלקוחות הפוטנציאליים עבורכם. את המתחרים תוכלו לנתח באמצעות אחוזי הצלחה, שעות עבודה, ומוצרים וחברות שהם משווקים.

את הלקוחות שלכם תצטרכו לפנעח בצורה פסיכולוגית יותר : מה ההעדפות שלהם, תבינו מדוע הם קונים את המוצר המתחרה או שלכם ובכך תדעו מהן הנקודות הרגישות שלהם יותר שיוכלו לעזור להם לרצות יותר דווקא את המוצר הספציפי שלכם.

  1. שלב בניית האסטרטגיה – בשלב זה עליכם לבחור את חלקי המידע הרלוונטיים ביותר מאילו שאספתם ולבנות תוכנית עיסקית שתדע לנצל את המידע באופן יעיל. עליכם להתמקד בהעדפות הלקוחות שלכם ולבנות תוכנית שתעזור לכם לגרום למוצר שלכם להיות מועדף יותר.

עסקו בניתוח המגדר, המיקומים הגאוגרפיים והגילאים של הלקוחות הנפוצים שלכם ושווקו ספציפית במקומות הללו את המוצרים. באמצעות אותו המידע תוכלו להשקיע את התקציב השיווקי שלכם באזורים מסויימים בהם אותם הלוקחות נפוצים יותר.

  1. שלב הביצוע הסופי – לאחר בניית התוכנית המפורטת עליכם לחלק את המשימות ולבנות לוח זמנים יעיל המחלק את עבודת השיווק בין עובדיכם. חברו את כל הנקודות שמצאתם והשתמשו בתהליך של שיווק דיגיטלי לעסקים . בהצלחה !

 

מחשב נייד

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!
אֲתַר
שיווק דיגיטלי
איך נדע האם קידום האתרי מתבצע כראוי?

אחרי שיש לעסק שלכם אתר אינטרנט, המטרה שלכם היא לדאוג לכמה שיותר גולשים שייכנסו אליו. האתר הופך להיות המקום השני בחשיבותו אחרי העסק עצמו, ואם