קידום אתרים הוא צירוף של מספר נושאים: תוכן, קישורים ואופטימיזציה, במינונים שונים ועם דגש אחר לכל אתר, שמטרתם ביחד היא, שיפור מיקומו של אתר מסוים, בתוצאות החיפוש
המופיעים במנוע החיפוש.
צמצום מספר העמודים באתר
מנוע החיפוש עורך ניתוח כולל לכל אתר, וכל עמוד בתוכו הוא בעל השפעה מסוימת, על דירוגו של האתר ברשימת התוצאות. באתרים המכילים מספר רב של עמודים, חשוב לערוך ניפוי מסוים, ולמחוק את העמודים הפחות איכותיים, או לחבר שני עמודים כאלו ביחד, וניתן גם להוסיף הפנייה מעמוד אחד לעמוד אחר. שיטה זו הופכת את האתר לברור יותר, ועלייתו תהיה מהירה יותר.
קישורים
קידום אתרים נוסף הוא בתחום הקישורים. קישורים היוצאים מהאתר, מעידים על אתר סמכותי שיש בו תוכן אמין. ישנם מקרים בהם, קישור יוצא לאתר נענה בקישור הדדי מאותו אתר, החלפה זו בין האתרים, כל עוד היא במידה, נחשבת כמהלך טבעי על ידי מנוע החיפוש.
כתיבה באיכות גבוהה
כתיבה בעלת איכות שיש בה תוכן אמיתי, מביאה לתוצאות טובות. אולי בהמשך, כאשר מנוע החיפוש יהיה בעל יכולת להבנת השפה, באופן דומה יותר לדרך בה אנו מבינים אותה, השיטה הישנה של מילות חיפוש כבר לא תעבוד, אבל כרגע אפשר פשוט לשפר את רמת התוכן.
עוד מאותו הדבר
נסו להיות שונים, ולהביא את הבשורה, בכל נושא בו עוסק האתר שלכם. קיימים כיום הרבה מאוד אתרים, שהתוכן שלהם בעצם לא אומר דבר, או שיש בהם הרבה תמונות ללא מלל. במקום לעשות עוד מאותו הדבר, ולחקות אתרים שכבר אמרו את זה קודם, כדאי למצוא את המקום בו אתם הכי טובים, ושם להתבטא.
הוספת מלל
בחלק מהאתרים, ישנם סרטונים שונים עם תכנים מגוונים, ללא כל תוספת. רצוי להוסיף לעמוד זה מלל, שגם ייתן לכם מילות מפתח נוספות. אין צורך בתמלול קפדני של תוכנו של הסרטון, אולם חשוב להוסיף לו קטע קצר, שמסיע להבנת הסרטון עצמו. בנוסף, חשוב גם להוסיף לעמודי תמונות – מלל, על מנת לנצל את כל האפשרויות הטמונות בעמוד.
מה הכוונה?
לעיתים, אין אנו יודעים בוודאות מה כוונתו של הגולש, ולכן יש צורך להיות מוכנים למספר אפשרויות. לדוגמה: כאשר נערך חיפוש של: "בניית בית". כיצד נבין אם הגולש מחפש כיצד בונים בתים, או איש מקצוע שיבנה עבורו את הבית. כיוון שאין אנו יודעים למה הכוונה בחיפוש זה, כדאי להיות מוכנים למספר אפשרויות, וליצור עבור שני הנושאים עמודים עם קישור ביניהם.
לסכום
על מנת לבצע קידום אתרים אורגני, חשוב להשתמש במספר שיטות פשוטות, כדי לקבל תוצאות טובות. שיטות אלו מתייחסות, למחיקת העמודים הפחות איכותיים, לקישורים, לאיכות הכתיבה, להבאת משהו מקורי, וליצירת עמודים על פי צרכיו של הגולש.