גוש דן, הקריות, באר שבע והסביבה – כל אלו אזורי מחיה שונים ומשונים במדינת ישראל, אך בתחום העסקי דבר מרכזי משותף להם – השיווק הדיגיטלי הפך להיות גורם מרכזי והוצאה חודשית על מנת לחזק את הסיכויים לרווח.
עסקי מזון, שירותים פרטיים, זכיינים ועוד רבים תלויים רבות בנוכחות הדיגיטלית שלהם.
אילת, מעצם היותה העיר היחידה הגדולה בטווח של מאות קילומטרים היא מרכז קניות של עשרות יישובים בערבה. העסקים השונים בעיר לא בהכרח חייבים את המרחב הדיגיטלי כדי לשרוד.
אז מה בעצם שונה בתחום הדיגיטל באילת משאר הערים בארץ?
מרכז הפריפרייה
יוטבתה, אליפז, סמר, לוטן, אילות, באר אורה ועוד ישובים רבים בערבה רואים את אילת כהעיר המרכזית שעליהם לנסוע אליה כדי לקנות מוצרים שונים, בהנחה ואין משלוחים של אותם המוצרים לקיבוץ. גם אם רוצים לצאת ולחוות חוויה עירונית, אילת היא העיר הכי קרובה אלא אם כן יש להם זמן לעלות למצפה רמון או באר שבע.
עיר ללא הפסקה וללא מע"מ
חוזק תיירותי שיש לאילת בשונה מכל הערים בארץ הוא עלות ללא מע"מ. מחיר של מוצרים רבים ברוב המקרים הופך למוזל בעשרות אחוזים, מה שהופך אפילו את הנסיעה או הטיסה לאילת למשתלמת יותר כשזה מגיע לקנייה סיטונאית, קניית מוצרי פנאי שונים כמו מוצרי חשמל, משקפי שמש ועוד. הדבר מושך מאות אלפי תיירים לעיר. כן, יש מלונות, ים מדהים, מועדוני צלילה ואוכל טוב ברחבי העיר והחופים אך בסופו של דבר המאה ה- 21 מוגרת לפי הרגלי הצריכה שלה. בהתאמה, הרגלי הצריכה באילת מסתכמים במילה אחת – זולים.
מכיר אותו מהשכונה
אילת היא לא נמנית בין הערים הגדולות במדינת ישראל. לאחר מספיק זמן, כסטודנט, תייר או תושב זמני ניתן להכיר את בעלי העסקים המקומיים, השכונתיים שכולנו אוהבים. החשוב ביותר בעיר שכזו, היא לפרסם את העסק כמה שיותר בממשק אנושי. המרחב האנושי מעפיל על חשיבות המרחב הדיגיטלי. באותה נשימה – בעל עסק שיפרסם את עצמו בגוגל, אתרי תיירות של אילת ואפשרויות פרסום נוספות יכול לזכות בפרסום רב יותר מבעלי עסקים הדומים לו ולנצח בשוק התיירות העונתי.
למעלה ולמטה
קידום אתרים באילת יכול למקם אותך בנקודה מובילה כשזה מגיע למלחמה על לקוחות, על אחת כמה וכמה בחודשי הקיץ מהם התיירות משגשגת בעיר ומעברי הגבול לעקבה וטאבה פתוחים לרווחה. מעצם היותה מרחב אורבני יחיד באזור הערבה, חשוב לא פחות גם להכיר לעומק ובאופן הדדי ופתוח את בעלי העסקים המקומיים ולדעת כיצד לשווקם במרחב הציבורי. בסופו של דבר, עליונות בפרסום בכל מרחב באשר יהיה תסייע לבעל העסק עם הכנסותיו החודשיות. יותר חשוב מכך – הוא לבחרו באנשים הנכונים, שמכירים את האנשים הנכונים. עלו והצליחו