מה שהתחיל בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, הפך עם הזמן לסטנדרט גם ברשתות חברתיות. בית עסק או בעל מקצוע המעוניינים לקבל חשיפה רחבה, צריכים לבצע קידום מושקע ויסודי. מי שאיננו יכול או רוצה להשקיע בכך כסף, יכול להשתמש באופציה של קידום אורגני. כאן תוכלו ללמוד איך זה עובד באינסטגרם ולמי זה יכול לעזור.
אינסטגרם היא הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם אחרי פייסבוק. צעירים ומבוגרים רבים משתמשים בה על מנת לשתף תמונות וסרטונים. כך גם נוהגים בעלי מקצוע ובעלי עסקים המעוניינים לפרסם ולקדם את העסק שלהם. יש מי שבוחר לעשות זאת בכסף, באמצעות קידום ממומן, ויש מי שמעדיף לעשות זאת בשיטה של קידום אורגני.
קידום אורגני נחשב לסגנון הקידום הנכון, הן במנועי חיפוש, כגון גוגל, והן ברשתות חברתיות ובהן אינסטגרם. הרעיון של קידום בסגנון זה, הוא להשתמש בביטויים רלוונטיים לחשיפה עבור בית העסק, על פי התחומים בהם הוא מתעסק ועל פי הפופולאריות שלהם. בצורה כזו, בית העסק יכול למשוך אליו גולשים רלוונטיים, באופן ממוקד, על פי מה שהם מחפשים ובהתאמה למה שהוא יכול להציע להם.
איך קידום אורגני עובד באינסטגרם
כשמדברים על קידום אורגני בגוגל מאוד קל להבין את התהליך. בעל העסק מקדם את עצמו בביטויים מסוימים הרלוונטיים אליו וזוכים לפופולאריות בקרב גולשים. כך הוא יוצר חשיפה בקרב קהל ספציפי, ממוקד, המחפש את מה שהוא מציע להם.
באינסטגרם, בגלל העובדה שהרשת מתבססת על תמונות וסרטונים, אזי שקידום אורגני עובד בצורה מעט שונה.
- טרגוט – שימוש בהאשטגים רלוונטיים שקשורים לפעילות בית העסק ונחשבים פופולאריים. הם יעזרו למשוך גולשים לעמוד שלו. לדוגמא, אם עוסקים בתחום תיירות, אז אפשר להשתמש בהאשטגים שקשורים גם לעולם התיירות וגם ליעדים שרוצים לפרסם.
- רובוט לאינסטגרם – כלי שיכול לקדם את העמוד שלכם באינסטגרם מבלי שתצטרכו להשקיע בכך זמן.
- סטוריז – פרסום סטוריז של מספר שניות, זה מגדיל את החשיפה בגלל אופי הפרסום והמיקום שלו בפיד.
- ריליס – שימוש באופציה של פרסום סרטונים בני 30 שניות, והפצתם לא רק באינסטגרם אלא גם בפייסבוק (מאחר ומדובר על שתי רשתות חברתיות שפועלות תחת חברה אחת, אז יש קווי השקה רבים בין שתיהן)
- מעקב – מומלץ מאוד לעקוב אחרי גולשים רלוונטיים בתחום, כולל בתי עסק, מאחר והם יחזירו עוקב וזה יכול להגדיל את החשיפה של העמוד.
למי זה יכול לעזור?
קידום אורגני באינסטגרם יכול לעזור לכל בית עסק, בעל מקצוע או גורם אחר המבקש לזכות בחשיפה מבלי שהוא יצטרך להשקיע בקידום ממומן. אומנם מדובר בתהליך הרבה יותר ארוך והתוצאות אינן מתקבלות מיד, אך אם מבצעים אותו בצורה נכונה, אין ספק שהוא יכול לייצר תוצאות איכותיות לאורך זמן, ולעיתים גם בלי הרבה השקעה.