מיתוג עסק: מעיצוב אתרים לעיצוב דפוס

מיתוג ראשית
תוכן העיניים

מיתוג עסקי הוא היכולת של כל עסק להגיע לתודעת הלקוחות הפוטנציאליים ולהציג את "חבילת" הערכים, התחושות, המחשבות והרגשות שלו. כדי לעשות זאת בעידן שזקוק לפרסום פיזי ווירטואלי כאחד, תצטרכו להשקיע במיתוג חזותי שמשולב במדויק במיתוג הדיגיטלי ומדבר בשני המקומות באותה השפה.

 

איך מיתוג נולד?

תהליך המיתוג לעסקים נפתח עם קביעת שם העסק וממשיך ליצירת מיתוג עסקי שיבדל אותו ממתחרים בכל הפלטפורמות. בדרך כלל הפעולה הראשונה שנוצרת היא עיצוב הלוגו שנלקח לבית דפוס כדי ליצור את כל החומרים השיווקיים. בהמשך אותו המיתוג יוטמע גם באתר האינטרנט והדפים ברשתות החברתיות.

כאשר שפת המותג פונה לקהל באותו האופן החזותי גם פיזית וגם ווירטואלית, יהיה לעסק קל בהרבה לתקשר עם הלקוחות שלו ולהעביר שוב ושוב את התועלות. בנוסף, מתחדדת בעיני הקהל תדמית עסקית מסוימת, מה שיביא לזיהוי והערכת המותג לטווח הארוך.

 

תכנון השפה הגרפית והתאמתה לאתרים ומוצרי דפוס

בעולם שכמות הפרסומות בו אינסופית, לא רק מאמצי המיתוג חשובים, אלא גם בחירת הצבעים והצורות הגרפיות שמלוות אותו. כיום מדברים על מיתוג כ"פיצוח" – מה שמשפר את חוויית התקשורת עם הלקוחות ולא רק תורם לזיהוי של בית העסק ביחס למתחרים שלו. מסיבה זו, פיצוח שגוי יביא לכשל בבניית השפה המיתוגית ויציב את העסק בפני מעין "תקרת זכוכית" שתמנע ממנו להתקדם ולהגדיל את היקף הפעילות.

והנה דוגמה מהשטח – מותג אופנה פנה למחלקת הגרפיקה של בית הדפוס שלו וביקש לתכנן מוצרי דפוס ממותגים בשחור-לבן מתוך הרצון להבליט את מומחיות המותג באופנת בייסיק איכותית.

אלא שבעת היציאה לדפוס, התגלה קושי להחליט לגבי הרקע שבו מחצית המיתוג פשוט נבלע. המותג אף נתקל בבעיה דומה כשניסה לעצב את אתר האינטרנט על רקע לבן.

 

כיצד מבצעים מיתוג מחדש?

עסקים שזקוקים למיתוג מחדש יצטרכו לעבור תהליך שדורש מהם לא מעט משאבים. את המיתוג צריך להחליף גם במדיה הדיגיטלית באופן מוחלט, ליצור כרזות, פוסטרים, פלאיירים וניירת עם המיתוג המחודש ולתגבר את מערך הקמפיינים כך שאנשים ידעו על השינוי וכיצד לזהות שוב את המותג הישן, רק במעטפת חדשה.

 

זה לא רק צבע מסוים. זוהי כל חוויית המשתמש

כל עסק ממותג אמור ליצור חוויה ללקוחותיו שמתחילה ברגע החשיפה לאתר, החנות, דף נחיתה, עמוד פייסבוק או אפילו שלט פרסום ומסתיימת ברכישה דרך אחד מהם.

לדוגמה – לקוח שנחשף לעמוד פייסבוק של חנות רהיטים ורצה להתרשם מהמוצרים השונים, עבר לאתר החברה כדי לקבל מידע נוסף. שם הוא קיבל מידע מפורט שעזר לו להגיע פיזית לחנות. הוא קיבל שירות נעים וצמוד לאורך כל הדרך, האמצעים החזותיים תקשרו עמו בכל שלב וכך הוא רכש בקלות סלון ופינת אוכל חדשים.

מכאן חשוב לזכור: מיתוג עסקי פירושו הסתכלות רחבה ביותר על כל חוויית המשתמש, מתכנון ועיצוב הלוגו שבאתר האינטרנט ועד הדפסה על קאפה שתלויה בכניסה לבית העסק עצמו או המעטפה שממנה נשלחת קבלה ללקוח.

 

מיתוג

490 בניית אתרים - סמל
בניית אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

בניית אתרי אינטרנט על תשתית וורדפרס, אתרים ברמה הגבוהה ביותר מתאימים לקידום במנועי החיפוש, מבית עשהאל דרייר מקדם אתרים מקצועי עם צוות שיודעים להבריג את האתרים שלכם במקום הראשון.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
מחפש את החברה שתבנה את האתר שאתה חולם עליו?
חייג עכשיו!