הדרך למתג את העסק עוברת כיום בעבודה אינטנסיבית על המישור הדיגיטלי. במאמר הבא נסביר איפה זה מתחיל, מה זה כולל ומדוע זה חשוב.
בולטות מול המתחרים
המטרה של מיתוג עסקי היא לייצר יתרון ובולטות מול המתחרים. בשביל להבליט עסק מסוים מול מתחרים על אותם מוצרים או שירותים, אנחנו צריכים למתג אותו. המיתוג מסייע לנו לא רק להבליט את העסק כדי להשיג לקוחות חדשים, אלא גם יכול להתפתח לתמחור מחדש וגבוה יותר של המוצרים והשירותים.
אז מהבחינה הזו המיתוג הוא לא פריבילגיה, אלא השקעה משתלמת. השאלה היא איך מבצעים את המיתוג בצורה נכונה. בעידן הנוכחי יש המון אפשרויות למתג כל סוג של עסק, אבל דווקא זה עלול לגרום בלבול אצל קהל היעד ובעלי העסקים. לכן, הפתרון הוא להפקיד את המשימה בידיים מקצועיות.
כל מה שצריך לדעת על מיתוג בעידן הדיגיטלי
מיתוג בדיגיטל עובד בכמה מישורים שונים בעת ובעונה אחת. ראשית, הוא כולל את העבודה המאסיבית על אתר האינטרנט. בגלל שהאתר האינטרנט של העסק הוא גם כרטיס הביקור הדיגיטלי שלו וגם המקום הראשון שהלקוחות רואים כאשר הם מחפשים אותו, חשוב מאוד להשקיע בו. באמצעות אתר מושקע ניתן לשפר את המיתוג ולייחד את העסק באופן מיידי.
שנית, מיתוג כולל את הפרסום של העסק ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש. ההבדל הוא שבמנועי החיפוש מבצעים את המיתוג על ידי יצירת חיבור בין העסק לבין מילות מפתח שרלוונטיות למוצרים או לשירותים שהוא מוכר, בעוד ברשתות החברתיות מבצעים את המיתוג עם פוסטים ופעילויות. בכל אחד מהמקרים האלה, רואים מאוד מהר את התוצאות וניתן אף למדוד אותן.
כמה יעלה למתג את העסק בדיגיטל?
יש עוד כלים שבהם אפשר להשתמש על מנת למתג את העסק בדיגיטל, כמו למשל לשלוח ניוזלטר חודשי או לפתח אפליקציות. יתרה על כך, נדמה שבכל יום שעובר מתפתחים עוד כלים שעומדים לרשות בעלי עסקים ויכולים להיות רלוונטיים עבורם. לכן, הדבר החשוב הוא למתג את העסק ולהישאר עם אצבע על הדופק כדי להתעדכן בחידושים הקיימים.
שמירה על התקציב
מבחינת תקציב, ההוצאות על מיתוג בדיגיטל משתלמות גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. אמנם מומלץ להגדיר מראש את מסגרת התקציב כדי לא לחרוג ממנו, אבל זה לא אומר שצריך להתפשר על תוצאות. חוץ מזה, המיתוג הוא כאמור השקעה ולכן היא צפויה להחזיר את עצמה מהר מאוד.
אף פעם לא מאוחר להתחיל למתג!
הדיגיטל מתקדם בקצב מהיר ואין סיבה שבעלי עסקים יישארו מאחור. בשביל למתג את עצמם נכון ואפקטיבית, כדאי לפנות אל בעלי מקצוע שזו ההתמחות שלהם. מיד לאחר מכן ניתן לזהות את הגידול במספר הלקוחות וכמובן גם את העלייה ברווחים המצטברים.