עסקים רבים מפיקים סרטוני תדמית על מנת למתג את העסק ולשווק את המוצרים והשירותים שלו.
המאמר יפרט אלו 4 דברים צריך להכין לקראת הפקת הסרטונים.
מה דרוש כדי להפיק סרטון תדמית לעסק?
הפקת סרטוני תדמית יכולה לספק לעסק הכרה וחשיפה ציבורית על מנת לשווק מוצרים ושירותים. כדי להפיק סרטון מוצלח ואפקטיבי חשוב להעביר מסר מדויק שיוטמע אצל הקהל הרחב בזריזות ויהפוך לדבר הבא. ההפקה חייבת להיות מקצועית ולכלול צוות נרחב שבו יהיו שותפים המפיק, מנהלי העסק, התסריטאי, הבמאי, צלמים, קופירייטר, אנשי שיווק, עורך, אנשי סאונד, שחקנים ועוד. סרטון איכותי, תמציתי שמושך את הציבור יביא את התוצאות הטובות ביותר. יש להתגייס למען המטרה ולעשות מספר הכנות.
1 – מטרת הסרטון וכתיבת התסריט
בראש ובראשונה חשוב להבין מה המטרה שלכם. האם הסרטון רוצה להציג את העסק ולספר עליו? האם הסרטון יפרסם טכניקה או מוצרים חדשים? האם הוא מיועד לציבור הרחב או למשקיעים? היכן הסרטון יוצג, באיזו פלטפורמה? וכן הלאה. לאחר שהמטרה ברורה יושבים לכתוב את התסריט. לא משנה מה המהות שלו, הסרטון צריך להיות חדשני, מקורי, מסקרן ומעניין. הוא יכול להיות דרמטי, מצחיק או מותח העיקר שישיג את המטרה וימשוך את קהל היעד.
2 – קובעים את ימי הצילום
בין אם מפיקים סרטוני תדמית ובין אם זוהי הפקת סרטוני מוצר, כמו כל תכנית עבודה יש לרשום את לוחות הזמנים עד היעד הסופי בו הסרטון יהיה מוכן. לפיכך, קובעים מראש את ימי הצילום כדי שכל הצוות יתגייס ויוכל לעמוד מראש בלוחות הזמנים. בנוסף, איכות הצילום צריכה להיות מקצועית וחשוב להשקיע בהשכרת הציוד המתאים הכולל מצלמות מקצועיות, תאורה והקלטה איכותית.
3 – שימוש בגרפיקה
יש לתכנן מראש את הגרפיקה שמכניסים לסרטון. אל תסתפקו בסאונד בלבד מכיוון שתצטרכו שהסרטון יהיה נגיש גם לאנשים עם ליקויי שמיעה. בנוסף, הגרפיקה מעבירה מסר מילולי ותדמיתי מה שאומר הרבה על אופי העסק והערכים שלו. במידה והסרטון יוצג ברשתות החברתיות, הגרפיקה תהיה נחוצה בפלטפורמות אלו כי לא תמיד הגולשים מגדירים את אופציות השמע. כאשר הסרטון מלווה בקריינות יש להצמיד לו בכתוביות גם כדי להבליט את המסר וגם כדי לייצג היטב את הרעיון שלו. לפיכך, גם בחירת הקריין צריכה להיעשות באופן מוקפד. הקריין מייצג אתכם ואת הדימוי של העסק. במידה ובוחרים בגישה אישית בה העובדים או הצוות של העסק מדברים עליו, מקבלים מוצר אותנטי וחוסכים את עלויות הקריינות. אך בכל מקרה הגרפיקה צריכה להיעשות.
4 – בחירת המוסיקה
כיום אין כמעט סרטוני תדמית ללא מוסיקה שמייצרת את המסר והאווירה שאתם רוצים להעביר. את המוסיקה בוחרים לפני עריכת הסרטון. רצוי להשתמש במוסיקה מקורית, אך גם מוסיקה מוכרת היא אפשרית בהתאם לתסריט.