תחום הקניות ברשת בשנים האחרונות הוא בשיאו, וכבר כמעט ולא ניתן למצוא חנויות ורשתות שלא מאפשרות רכישה של המוצרים שלהם באמצעות האינטרנט. אם יש לכם חנות או בית עסק – חשוב שגם אתם תיצרו חנות מקוונת בכדי להגיע לקהל רחב יותר ולהגדיל את המכירות שלכם. אז מהן החנויות האינטרנטיות, מהם היתרונות שלהן ומהם שלבי הקמת חנות מקוונת?
מהי חנות אינטרנטית?
חנות אינטרנטית היא חנות שקיימת ברשת, אם זה כחנות בלעדית לאינטרנט או כשלוחה נוספת של חנות שקיימת פיזית באיזורים שונים. באמצעות חנות אינטרנטית ניתן לרכוש מוצרים בכל תחום שתעלו על דעתכם- וזאת בלחיצת כפתור בלבד. בחנויות לרוב ניתן לראות את הקטלוג המלא, את המחירים השונים, פירוט טכני או תיאורי על המוצר הנמכר ועוד. חנויות אינטרנטיות מאפשרות משלוחים לאיזורים שונים בארץ ובחו"ל.
מה היתרונות של חנויות אינטרנטיות?
קיימים מספר יתרונות לחנות אינטרנטית לבית העסק שלכם. קודם כל, כיום כולם גולשים ברחבי המרשתת. אם זה בדרך לעבודה, בזמן העבודה או אחריה- הנוכחות שלנו באינטרנט היא משמעותית. כדי להגדיל את הקהל והתפוצה של החנות שלכם חשוב שתהיה לה טביעת רגל ברשת. זה נכון גם לעמודי סושיאל מדיה שונים וגם לאתר קניות ייעודי.
היתרון הבא הוא שמדובר בדרך נוחה למכור את המוצרים שלכם. ניתן לסדר את כל מה שאתם רוצה למכור בקטלוג באמצעות קטגוריות שונות, ובכך להציג את מרכולתכם באופן נעים, נוח ואסתטי. כל מה שהלקוחות יצטרכו לעשות הוא לדפדף וללחוץ על כמה כפתורים בכדי להוסיף את המוצרים הנבחרים לסל קניות שלהם- וזהו. כל זה כמובן מנוחות הבית.
יתרון נוסף הוא שניתן לרכוש מוצרים בכל שעות היום- בלי צורך בהעסקת עובדים. לרוב עובדים נמצאים בחנות פיזית במשמרות, אבל כשיש חנות אינטרנטית- אפשר לרכוש מוצרים גם בלילה בלי צורך בתחזוקה שוטפת.
לבסוף, היתרון האחרון הוא שבחנות אינטרנטית, בניגוד לחנות פיזית, אין הגבלת אנשים. יכולים לצפות בחנות שלכם מאות אנשים בו זמנית, בניגוד לחנות פיזית שאם יש בה יותר מדי לקוחות- גם יהיה צפוף ולא נעים, גם אנשים יחכו בתור, וגם לא יהיה ניתן להעניק שירות פרטני לכל אחד. בעיות אלה נפתרות בחנות מקוונת.
מהם שלבי הקמת חנות אינטרנטית
קודם כל, כדאי לפנות לממשק בניית אתרים או לבוני אתרים מקצועיים שיוכלו לספק לכם את התשתית הנדרשת לחנות שלכם. לאחר מכן אפשר להתחיל למלא את הפרטים השונים, לעצב את האתר על פי חזון המותג ולהתחיל לעלות את מוצרי הקטלוג.
לאחר שסיימתם עם זה, חשוב להתחיל לפרסם את האתר- בין אם באמצעות קידום ממומן ובין אם בקמפיינים שונים ברשתות החברתיות. רצוי גם לפנות במקביל לחברת שליחויות בכדי להקל עליכם בשליחת ההזמנות שבטח יתחילו להשתגר אליכם בהקדם.