פרטים שמובילים ליצירת קשר עם לקוח שמעוניין במוצר או בשירות הם לעיתים קרובות תנאי לביצוע העסקה.
אבל מה קורה אם הפרטים לא מדויקים, איך מונעים את זה וכיצד מגדילים מכירות בעידן הדיגיטלי של המאה ה-21? הנה כל התשובות.
Lead, או בעברית "ליד", הוא במילים פשוטות פרטים ליצירת קשר. המושג ליד מתאר למעשה את ההובלה שאמורים הפרטים הללו לייצר עבור המשווק או המפרסם, כאשר המטרה היא בסופו של דבר לבצע את העסקה: לגרום ללקוח לרכוש את המוצר או השירות.
לידים אפשר להשיג בדרכים מגוונות. הדרך הנפוצה היא דף נחיתה שבו הגולשים מתבקשים להשאיר פרטים אחרי שהם כבר הביעו עניין במוצר או בשירות של הלקוח, או כמובן דף ייעודי ל"יצירת קשר" בתוך האתר הרשמי. בין לבין, קיימות גם דרכים מתוחכמות יותר ושיתופי פעולה בין משרדי פרסום דיגיטליים, רשתות חברתיות, ממנועי חיפוש ועוד.
כך יודעים שמדובר על ליד תקין
ההבדל בין ליד תקין לבין ליד לא תקין בא לידי ביטוי בפרטי הלקוח שאליו מגיעים. אם הליד לא תקין, הלקוח שאליו מגיעים בכלל לא מתעניין במוצר או בשירות. כאשר הלקוח לא מתעניין במוצר או בשירות, זה אומר שכל המערכת שהתגייסה כדי ליצור איתו קשר – בזבזה זמן ומשאבים.
דרך ביטוי אחרת של ליד לא תקין היא פרטים חסרים. זה למעשה כשל טכני, שעלול לנבוע מבעיות שונות שקשורות אל האופן שבו הליד נאסף ואל מה שהיה צריך לעשות על מנת לטייב אותו. אם לא מבצעים פעולות כאלה, לידים שנראים על פניו תקינים עלולים להתגלות שוב פעם כבזבוז זמן או אנרגיה.
איך משיגים לידים תקינים?
ראשית, קניית לידים היא פעולה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב. לכן חשוב מלכתחילה לבחור אל אנשי מקצוע שמתמחים בכך. בעידן של המאה ה-21, לא מספיק להכיר באופן כללי את עולם הפרסום או השיווק – אלא לשלב בו כמה שיותר כלים דיגיטליים ואובייקטיביים מבוססים.
שנית, מבחירה נכונה של סוכנות דיגיטל אמורה למנוע את עוגמת הנפש. אם מגדירים עבור הסוכנות מטרות מדויקות ומוודאים שהיא ערוכה למשימה, סביר להניח שכל הלידים יתאימו לאינטרסים המסחריים של הגורמים המעורבים. בהמשך, כל שנותר הוא רק לוודא שגם העובדים שמקבלים את הלידים יידעו מה לעשות איתם.
מה עושים עם לידים?
הטעות הנפוצה היא להסתפק בטיוב של הליד ולהתמקד רק באופן שבו משיגים אותו. אבל בפועל, ליד יכול להפוך ללקוח רק אם העסקה מושלמת במלואה.
בשביל להשלים את העסקה, צריך למשל לבחור האם למקד את הפעילות בדיגיטל בלבד או שמא להפעיל שירות לקוחות ומענה אנושי. מטבע הדברים, לכל עסק יש את השיקולים שלו וגם בנושא הזה כדאי לערב נציגים של סוכנות דיגיטלית עם ניסיון.