עוד לפני הקורונה ניתן היה לזהות מגמה חזקה מאוד של מעבר לקוחות מהמרחב הציבורי (קניונים, חנויות רחוב ומרכזי קניות) למרחב המקוון. בהתאם לכך ניתן לראות רשתות רבות מקימות שלוחה נוספת ולמעשה מקימות סניף וירטואלי שנגיש ללקוחות שלהן בכל מקום ובכל זמן. החדשות הטובות הן שאפשרות זאת אינה פתוחה אך ורק לרשתות הגדולות המחזיקות בתקציבים גדולים ואנשי מקצוע מנוסים, עם מעט תושייה ותקציב בסיסי למדי כל חנות עיצוב יכולה להקים חנות אקססוריז בעזרת וורדפרס.
כתובת לאתר – לדאוג לדומיין האופטימלי
דומיין הוא למעשה הכתובת שמקלידים בדפדפן על מנת להגיע לאתר הרצוי. את הדומיין יש לרכוש מאתר ייעודי המתמחה במכירת דומיינים. רצוי לבחור דומיין קליט וקל לאיות על מנת שאנשים יוכלו לזכור אותו בעל פה ולהגיע לאתר שלכם מכל מקום בקלות, גם אם אין ברשותם קישור מתאים. כמו כן לעיתים מומלץ לבחור דומיין שמשקף את התוכן שיש לאתר להציע למשל עבור חנות המתמחה באביזרי עיצוב לבית שילוב מילים כמו Home או Style ייתן למשתמשים מושג ראשוני לגבי התוכן שניתן יהיה למצוא באתר.
היררכיה נכונה
לפני שניגשים לבנות אתר מומלץ לצייר תרשים שיכיל את כל התוכן של האתר מחולק לקטגוריות ולתתי קטגוריות. דוגמא לחלוקה שכזאת היא שבאתר לעיצוב הבית כריות, וילונות ושטיחים יקובצו כולם תחת הקטגוריה "מוצרי טקסטיל".
היררכיה של אתרי וורדפרס חשובה משתי סיבות עיקריות: ראשית, כאשר הלקוחות יגלשו באתר המסודר בצורה נוחה ואינטואיטיבית הסיכויים שהם יבצעו בו רכישות יהיו גבוהים משמעותית. שנית, אתרים המסודרים בהיררכיה ברורה ונכונה נוטים להופיע גבוה יותר ברשימת התוצאות של מנועי חיפוש כמו גוגל.
קידום נכון של האתר
כאמור, היררכיה נכונה וחלוקה של האתר לקטגוריות נכונות תגדיל את רמות החשיפה של האתר ואת כמות הכניסות לאתר באמצעות הקישורים שמספקים מנועי חיפוש שונים. נוסף לכך, קיימות עוד מגוון דרכים ושיטות אשר יסיעו להכניס לאתר לקוחות פוטנציאלים חדשים.
לתחום זה קוראים SEO (Search Engine Optimization), מדובר בתורה שלמה שעוסקת בפיענוח האלגוריתמים של מנועי החיפוש ובדרך האופטימלית לבנות אתר על מנת להנות מהתנועה הרבה שמנועי חיפוש יכולים לשלוח לאתר שלכם.
עיצוב חנות לעיצוב הבית – לדאוג שהסנדלר לא ילך יחף
באופן טבעי הלקוחות שיגלשו לחנויות אקססוריז לעיצוב הבית יצפו לאתר מסוגנן ומהוקצע. אי לכך חשוב מאוד לדאוג לעצב את האתר ברמה גבוהה ולא לפסוח על אף פרט. כך למשל יש להשתמש בסקאלת צבעים מדויקת ועקבית ולדאוג לבחור פונט קריא, נעים לעין ולא ארכאי רחמנא ליצלן. לבסוף, כאשר מדובר בתמונות אין צורך להעמיס אך כדאי לדאוג לתמונות באיכות גבוהה שישקפו את המוצרים המוצעים בצורה מדויקת ומקיפה.
לדוגמא, באתר הבית של עידה – חנות העיצוב והאקססוריז, נבחר מוטיב חוזר של עיטורים בוורוד עתיק וטורקיז, נעשה שימוש בפונט מודרני וכל פריט מתהדר במספר מדויק של תמונות יפות וברורות אשר מסייעות לצרכנים לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.
בעידן הנוכחי שמאופיין בתחרות רבה על כל לקוח, חשוב מאוד שכל חנות אשר רוצה להישאר בעניינים תדאג להקים חנות מקוונת נוחה ועדכנית. הפלטפורמה של וורדפרס תורמת לכך שהקמת אתר אינטרנט מעולם לא הייתה משימה כה פשוטה.