ההתקדמות הטכנולוגית של המאה ה-21 מביאה עסקים רבים לפרסום באינטרנט בפלטפורמות שונות.
עסק שרוצה לקדם את עצמו ולהרוויח, פונה לשירות קידום אתרים על מנת שיופיע במנוע החיפוש של גוגל וימוקם בעמוד הראשי.
המאמר יציע 4 אסטרטגיות חזקות לקידום אתר גוגל.
מדוע עסקים רוצים לקדם עצמם בגוגל?
כמעט אין אדם הרושם לפחות 3 פעמים ביום מילות חיפוש בגוגל כדי למצוא מענה של שירותים מסוימים או תשובות על שאלות שונות. כאשר מופיע העמוד הראשון בגוגל מתגלים למחפשים אתרים שיכולים לתת להם מענה ולכן הם מסתפקים בדף זה ולא ממשיכים לדפים האחרים. כלומר, התוצאות העליונות בגוגל הן אלו שמעניקות את המענה לציבור הרחב. כדי שגם אתם תהיו שם והקהל ייחשף אליכם תצטרכו לקדם את האתר שלכם. אם כן באלו אסטרטגיות ניתן להסתייע?
1 – עדכון האתר ושימוש בכלים חדשים
על מנת שמנוע החיפוש של גוגל יפרסם את העסק שלכם בעמוד הראשי תצטרכו להתיידד איתו. לשם כך תצטרכו שהאתר שלכם יהיה בולט ומעודכן. יש לעדכן את מפת האתר כדי שגוגל תסרוק אותה. המפה כוללת את כל הקטגוריות והתת קטגוריות באתר, את העמוד האורגני וכד'. על מנת לעשות זאת נעזרים בכלים כמו screaming frog שיחבר את המפה לקובץ מעודכן בשם robots.txt. במידה ולא תעדכנו ותישארו עם כלים ישנים כמו flash, גוגל לא ימצא אתכם ולכן לא יאנדקס את מפת האתר שלכם.
2 – שיפור תכני האתר
קידום אתר בגוגל מחייב אופטימיזציה של התוכן הקיים. מטרה זו משיגים באמצעות שיפור התכנים של האתר ומילות המפתח. השתמשו ברשימה של מילות מפתח המתבססות על נפח החיפוש מהעמוד החשוב ביותר ועד לפחות חשוב וכך תדרגו אותן על פי סדר חשיבות שתשפר את התוכן. ניתן גם להתמקד בעמודים בודדים ולא בכל התוכן בהתאם לצורך. ייתכן וישנן מילות מפתח מצליחות שאותן אין צורך לשפר.
3 – הוספת קישורים
אחת מהאסטרטגיות לקידום אתרים היא באמצעות קישורים המובילים לתכנים חשובים מחוץ לאתר. למעשה אפשר לבנות קישורים בזמן שעושים אופטימיזציה לתוכן, אך מומלץ לעשות זאת כאשר הגעתם למקסימום אופטימליות. כאשר מדובר בקישורים חשוב לבצע מחקר ולבדוק מהם הקישורים הטובים ביותר עבור האתר שלכם בדיוק כפי שחוקרים מהן מילות המפתח האידיאליות עבורו.
4 – יצירת תוכן מעניין
הכניסו לאתר חומר איכותי באמצעות מאמרים הנוגעים בנושאים חמים הקשורים למוצרים אותם אתם משווקים. כמו: כל מה שרצית לדעת על…, טיפים על… כיצד בוחרים ב… וכד'. ככל שהתכנים יהיו איכותיים, מסקרנים, מעניינים ומקוריים יותר, כך האתר שלכם יהיה יותר רלוונטי וחשוף לדירוג מנועי החיפוש של גוגל.
לסיכום, שפרו את סריקת האתר שלכם במנועי החיפוש, בנו קישורים ומילות מפתח איכותיות, בצעו אופטימיזציה של התוכן והכניסו עניין בתכנים.