בדיקת מיקום בגוגל היא אחד מהאמצעים האפקטיביים ביותר לבדיקת תהליכי קידום אתרים ומצב האתר שלכם לפי שיטת הדירוג של גוגל.
חשוב לציין כי היא לא עומדת בפני עצמה ולכן כדאי לבצע גם בדיקות נוספות, אך ללא ספק, זוהי הבדיקה החשובה ביותר.
אז איך מבצעים אותה בצורה אפקטיבית ונכונה?
לבחור נכון
אפשר לבצע בדיקת מיקום בגוגל בעזרת כמה כלים שונים. כדי לבחור את האמצעי המתאים לכם ביותר, כדאי פשוט להתנסות בכמה מהם:
קונסולת החיפוש של גוגל
נקראת באנגלית: Google Search Console. זהו כלי חינמי שאיתו אפשר לקבל מידע חשוב מסוגים שונים, על האתר שלכם, בראשו, מידע על המיקום של ביטויי החיפוש הנפוצים של הלקוחות שלכם בפרט ושל הגולשים באופן כללי.
זפו – Zefo
כלי זה לבדיקת מיקומים פותח בישראל ויש אפשרות להשתמש בו גם בעברית. מעבר לכך, הוא בתשלום, אבל נפוץ מאוד בקרב חברות קידום אתרים, בשל האפשרויות הרבות שהוא מציע, כמו:
- בדיקת מיקום במנועי חיפוש שונים, לא רק בגוגל
- בדיקת מיקום של המתחרים שלכם
- סריקת תוצאות מדויקות לפי אזורים
מתאים בעיקר למי שצריך לערוך חיפושים על בסיס קבוע, של כמות ביטויים גדולה.
תוכנה להורדה – Rank Tracker
מדובר על תוכנה בתשלום חודשי, מתאימה בעיקר למי שעובדים עם מספר גדול של ביטויים המספקת מספר גדול של אפשרויות:
- חיפוש במגוון מנועי חיפוש
- השוואה למתחרים שלכם
- בדיקת הפוטנציאל של ביטויי חיפוש ומילות מפתח
- הצבת הנתונים על גרף לאורך ציר זמן ועוד.
מעקב רשת מתקדם AWT
בדיקת מיקום עם AWR – Advanced Web Tracking – היא לא השירות היחיד שתוכלו לקבל אם הכלי הזה. תוכלו לבדוק מיקומים בסוגים שונים של מכשירים (הנייד והמחשב למשל), לבדוק את המיקום של האתר שלכם באזורים גיאוגרפיים שונים, לבדוק מיקומים ביוטיוב ועוד.
התמחור של AWR משתנה עם הותק שלכם ועם מספר ביטויי המפתח שלכם.
דירוג מיקומים מקצועי – PRT
בדיקת מיקומים עם Pro Rank Tracker מספקת שירות ייחודי של שליחת דוחות מעוצבים מכתובת המייל האישית שלכם, לשלוח קישורים ישירים לדוחות למי שרלוונטי לנושא ולקבל ג גישה לדוחות מהנייד.
התמחור נעשה לפי ותק שלכם כמשתמשים ולפי מספר ביטויי החיפוש שלכם.
Free Monitor for Google
מאפשרת לבצע בדיקה חינמית של מיקומים בגוגל בשפות שונות, כולל עברית, ללא הגבלה של מספר ביטויים לחיפוש. יחד עם זאת מדובר על תוכנה ישנה יחסית, שפועלת לאט.
לסיכום
קיימות אופציות מגוונות לבחירת אמצעים לבדיקת מיקומים בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.
הבחירה נתונה בידכם וצריכה להתאים לצרכים שלכם – מספר מילות חיפוש, גודל העסק, אופי העסק וכן הלאה.
חשוב לזכור כי בדיקת מיקום מיועדת לעזור לכם לתקן את הטעויות הקיימות באתר שלכם ולבצע שינויים רלוונטיים כדי לשפר את הדירוג של האתר, אבל זה כבר סיפור אחר ויסופר בפעם אחרת 🙂