אולי לא ידעתם זאת, אך מילות מפתח הם אחד מהשלבים החשובים ביותר לקידום אתרים ופרסום בגוגל.
בלעדי מחקר איכותי על מילות המפתח, כל ההשקעה בקידום ובפרסום יכולה לרדת לטמיון.
מה הוא מחקר מילות מפתח?
מחקר מילים הוא אחד מהדברים הבסיסיים ביותר כאשר מדובר על קמפיין לניהול אתרים. ביניהן נמצאים קידום אורגני וקמפיין של קידום ממומן. גם אם התוכן שלכם פשוט מעולה, בלעדי קידום נכון לא תוכלו להתקדם בתוצאות קידום האתר שלכם. מילות אנקור הן מילות המפתח בטקסט שלכם.
מדוע צריך מחקר מילים
מחקר המילים הוא אחד מהבסיס והתשתית להליך הקידום. במקרה ולא יתבצע מחקר נכון ומדויק של מילים, כל מטרת קידום האתר יכולה להתפספס. את נתוני המילים ניתן לקחת בדרך כלל ממילות המפתח של גוגל, אלא אם כן יש לכם מקורות אחרים.
מדוע מחקר מילים זה כל כך חשוב
מחקר מילים הם היסודות של העבודה. במידה ונבסס את הקמפיין שלנו על תוצאות של חיפוש מילים לא רלוונטיות, יתכן והתוצאות לא יראו לנו מספקות, או במקרה הרע, לא נראה תוצאות כלל. מילות המפתח היא הדרך למצוא את המוצר שלכם בגוגל. כאשר אתם לוקחים את שירותיו של מקדם אתרים, תפקידו הוא לחלץ ממנו את המושגים והביטויים המתאימים ביותר לקמפיין שלכם.
כמה מילות מפתח צריך
במקרה העסק שלכם ממוקד בנושא מסוים, ותרבו להשתמש בביטוי המסוים העוסק בנושא האתר, גוגל פחות יאהב זאת. למעשה גוגל יסמן את האתר שלכם בדגל של ״דחיסות מילת מפתח״. לכן רצוי לא לחזור על המילה כל כך הרבה פעמים, ולחפש אלטרנטיבות אחרות.
כך תוכלו לשפר זאת:
- השתמשו במילים נרדפות או דומות, אך אל תחזרו על אותן המילים
- הקפידו להשתמש ביחד או ברבים
- השתמשו בעברית ובאנגלית
ככל שתקפידו על מילות מפתח וביטויים, ותקפידו על ביטויים גם אם הם בהכרח הביטויים הראשים, כך תאפשרו לעצמכם להגדיל את הסיכויים להביא אליכם לאתר תנועה רבה יותר באתר.
איך לדעת איזה מילות מפתח כדאי לקדם?
בחירת מילות המפתח צריכה להיות לפי הקשר של נושא האתר שלנו. למשל אם האתר שלנו עוסק בבריכות, אנו צריכים להשתמש ככל הניתן במילה ״בריכה״. ולא רק במילה עצמה, אלא גם בכל המילים הנרדפות שלה. למעשה, רק מילת מפתח אינה מספיקה לקידום של העסק. שם המשחק הוא גיוון.
ככל שנגוון במילים הקשורות לנושא האתר, כך הסיכוי שגוגל ירצה לקדם אותו גבוהה יותר. חשוב מאוד לא להשתמש באופן מוגזם מידי במילת החיפוש במאמרים באתר שלכם, או בקישורים חיצוניים ופנימיים. התוצאה יכולה להיות שגוגל יחשוד שמדובר בספאם, וכך הוא יוכל ״להעניש״ את האתר שלכם.
לסיכום
כאשר תשתמשו במילות מפתח וביטויים נרדפים, כך תוכלו לשפר משמעותית את החשיפה של האתר שלכם במנוע החיפוש (גוגל). הקפידו על מילים נרדפות ולא רק במילת המפתח שלכם. מילות מפתח בצורה נכונה יכולה לקדם את האתר שלכם למצויינות.