יותר מ-90% מהחוויות המקוונות מתחילות במנוע חיפוש, וכתוצאה מכך כ-3.5 מיליארד חיפושים יומיים – וזה רק בגוגל. בעוד שכל עסק יכול להסכים שחיפוש הוא בעל ערך, חילוקי דעות מתחילים בכל הנוגע לחיפוש אורגני לעומת חיפוש בתשלום. אז איך תדעו איכן להשקיע בשיטות הקידום של העסק או המותג שלכם? ההמלצה של המומחים, היא לפעול בשני המישורים הללו יחדו, על מנת להבטיח חשיפה מיטבית למטרה שלכם.
מה ההבדל בין קידום אורגני לעומת קידום בתשלום?
ההבדל בין קידום אורגני לעומת קידום בתשלום הוא פשוט: זה העלות. בעוד שקידום אורגני מתמקד בדירוג ללא תשלום בתוצאות החיפוש, חיפוש בתשלום מתמקד בדירוג בתשלום. בקידום אורגני, חברות משתמשות ב-SEO, כדי לייעל את הנראות או הדירוג של האתר שלהן בתוצאות החיפוש. לשם השוואה, קידום בתשלום מאפשר למשתמשים לשלם עבור מקום בולט בתוצאות החיפוש.
מה המשמעות של קידום אורגני?
קידום אורגני מתאר את הפעולה של שימוש במנועי חיפוש כדי לחפש מידע על רעיון, מוצר, שירות, עסק ועוד. בעקבות חיפוש, מנועי החיפוש מרכיבים רשימה רלוונטית של תוצאות בתשלום ולא בתשלום על סמך אינדקס הדפים ואלגוריתם מנוע החיפוש. אשר לוקח בחשבון את התנועה שהתוכן שלכם מייצר.
מה המשמעות של קידום ממומן?
קידום ממומן מתאר אסטרטגיה מקוונת של קידום העסק שלכם באמצעות מודעות בתשלום. פרסומות אלו מופיעות בחלק העליון והתחתון של תוצאות החיפוש במחשבים שולחניים ובנייד במנועי חיפוש כמו גוגל ובינג. קידום ממומן בגוגל הינו קידום באמצעות שטח פרסום שאתם קונים במנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם ובמיוחד בארץ.
האם עסקים צריכים להשתמש בקידום אורגני או בתשלום או בשניהם?
רוב העסקים נהנים משימוש בקידום אורגני ובקידום בתשלום באסטרטגיית השיווק המקוון שלהם. מכיוון שחיפוש אורגני וחיפוש בתשלום כוללים יתרונות ייחודיים, הם שימושיים להשגת יעדים שונים באסטרטגיה של העסק או המותג שלכם. אם אתם רוצים לקדם שירות חדש, למשל, אז קידום בתשלום הוא ערוץ מצוין.
לשם השוואה, קידום אורגני עשוי לעבוד היטב עבור מוצר קיים עם ביקוש נמוך. כדי למצוא באיזה ערוץ החברה שלכם צריכה להשתמש לקידום המטרות שלכם, תארו לעצמכם מה אתה רוצה להשיג. לאחר מכן, התאימו את המטרה הזו עם הערוצים שיכולים לעזור לכם להשיג את המטרה הזו. מסע הפרסום שלכם עבור שירות חדש, למשל, עשוי להכיל גם דף שירות מותאם לקידום אורגני.
תוצאות מידיות ותוצאות לאורך זמן
אחד ההבדלים העיקריים בין קידום ממומן לקידום אורגני, הינו הזמן שבו לוקח לראות תוצאות לפעולות הקידום שלכם. כאשר קידום ממומן בגוגל מאפשר לכם לראות תוצאות בן רגע, לקידום אורגני לוקח זמן להראות תוצאות. אך כאשר אלו יגיעו אתם צפויים לראות עלייה חדה בתנועה לאתר שלכם. תנועה שתמשיך להגיע באופן טבעי בשל העניין הציבורי בתוכן שאתם מספקים.