מה זה בכלל אופטימיזציה?
אופטימיזציה זהו תהליך שיפור קמפיין קיים. לאחר שהקמפיין עלה לאוויר אנחנו בודקים כיצד ניתן לשפר את התוצאות הקיימות, כי מבחינתנו, בחברת קידום אתרים בירושלים, תמיד אפשר להשתפר – לא משנה כמה טוב הקמפיין. אז במאמר הבא נציג לפניכם כמה דרכים שאולי עוד לא הכרתם כדי לבצע אופטימיזציה.
-
טיוב היררכיית הכותרות באתר
טיוב היררכיית הכותרות באתר היא פעולה קריטית ביותר להצלחת תהליך האופטימיזציה של האתר להצגה במנועי החיפוש השונים. כדי שמנוע החיפוש יוכל להבין היטב במה עוסק מאמר מסוים, הוא נדרש, בין היתר, להכיר את מבנה המאמר בכל הקשור לכותרת הראשית, כותרות המשנה, הנושאים מוכלים בנושאים אחרים הנמצאים במאמר ועוד.
-
היררכיה של האתר
אופטימיזציה אפקטיבית חייבת להתחיל מעיסוק בהיררכיה של האתר. היררכיה שנעשית בצורה טובה עשויה לשרת בצורה מיטבית הן את הגולש, בכך שתאפשר לו לנווט בין תפריטי האתר השונים ביעילות וקלות, והן את מנוע החיפוש, בכך שתאפשר לו ללמוד אילו עמודים באתר חשובים יותר ואילו פחות.
-
שימוש בקישורים פנימיים
הרבה מקדמי אתרים נוטים להשקיע את עיקר המשאבים שלהם ביצירת פרופיל קישורים חיצוניים עשיר לאתר, ובדרך שוכחים מהקישורים הפנימיים. לקישורים הפנימיים בין עמודים באתר ישנה חשיבות עצומה: הם מסייעים למנוע החיפוש לגלות עמודים חדשים באתר, מאפשרים לגולשים לנווט בקלות בין העמודים השונים באתר, מגדירים אילו עמודים חשובים יותר ואילו חשובים פחות באתר ועוד.
-
יצירת url נוח
כתובת ה- url של העמוד באתר היא מקום נוסף שבו אפשר לטייב את הנראות של האתר במנועי החיפוש. מערכות ניהול התוכן השונות מאפשרות למנהלי אתרים ליצור כתובות url באמצעות שימוש בתבניות קבועות. כך נולדות כתובות url בעברית, שמקודדות באופן מזוויע כשאנחנו מעתיקים אותן לרשתות חברתיות כמו פייסבוק. כך נולדות גם כתובות url סתמיות וחסרות כל משמעות, כגון מספר סידורי כלשהו.
ההמלצה בהקשר הזה היא לקבוע באופן ייחודי את כתובת ה- url של כל עמוד באתר, ולכלול בו את מילות המפתח שרוצים לקדם, באנגלית.
-
שיפור מהירות הטעינה של האתר
לגוגל קיימת מטרה להציג לגולשים אתרים מהירים, נטענים בצורה חלקה ומספקים חווית משתמש טובה. יש אוסף של פעולות שתוכלו לבצע על מנת לשפר את מהירות טעינת העמודים באתר, החל בכיווץ תמונות, דרך בחירה של אחסון איכותי לאתר, ועד לשמירה על קוד נקי ופשוט. במסגרת זאת, ייתכן שתצרכו לייעל את דרכי הפעולה של הסקריפטים באתר, לכווץ אותם, ולצמצם את הקריאות לקבציCSS – אשר אמונים על עיצוב אלמנטים שונים באתר.
סיכום:
אם אתם מקדמים אתר אינטרנט במנועי החיפוש השונים, ללא ספק פעולה קריטית מאוד מבחינתכם תהיה פעילות לטיוב עמודי האתר כך שיראו היטב במנועי החיפוש. ביצוע אופטימיזציה נכונה לעמודי האתר השונים, יכולה לסייע רבות בשיפור המיקומים האורגניים של ביטויי החיפוש השונים של האתר.